گروه حوادث: اعضای یک باند برای پنهان ماندن سرقت‌های‌شان، یک دختر جوان را فریب دادند و از او خواستند تا برای آنها یک موتور سیکلت بخرد. این دزدان سوار بر موتور از طعمه‌هایشان زورگیری می‌کردند که در آخرین سرقت، پلاک موتورشان در صحنه دزدی جامانده و دست آنها رو می‌شود. روز 5 مهر ماه سال جاری مرد جوانی که هدف زورگیری دو جوان قمه به دست قرار گرفته بود با در دست داشتن یک پلاک موتور سیکلت پای در کلانتری 190 مجیدیه گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیران خشن پرده برداشت.

پلاک دزدان

پسر جوان در این شاخه از تحقیقات با توجه به افزایش پرونده‌های زورگیری در اختیار ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران گرفت و تحقیقات به صورت ویژه کلید زده شد. طعمه زورگیران خشن به ماموران گفت: در خیابان رسالت به سمت خیابان کرمان جنوبی در حال حرکت بودم که صدای موتور سیکلتی را در نزدیکی خودم شنیدم، وقتی رو به عقب برگشتم دیدم دو پسر جوان سوار بر موتور به سمت من در حال حرکت هستند که در همین لحظه یکی از آنها از موتور پیاده شد و با قمه‌ای که در دست داشت به سمتم حمله کرد. وی افزود: ترسیده بودم و خواستم با پسر جوان درگیر شوم که زورگیر خشن با قمه ضربه‌ای به سمتم زد و پس از سرقت گوشی موبایلم به سمت همدستش که پشت فرمان موتور سیکلت بود رفت. پسر جوان ادامه داد: در این صحنه دزدان قمه به دست سوار بر موتور پا به فرار گذاشتند اما در آخرین لحظه فرار پلاک موتورشان روی زمین افتاد و من نیز پس از فرار دزدان، پلاک موتور سیکلت که تنها سرنخ جا مانده در محل سرقت بود را برداشتم.

صاحب موتور

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با توجه به سرنخ جامانده در صحنه سرقت خیلی زود توانستند صاحب موتور سیکلت را که مرد جوانی بود شناسایی کنند. ماموران در این مرحله صاحب موتور را هدف تحقیق قرار دادند که مرد جوان که صاحب یک مغازه موتور فروشی است به ماموران گفت: چندی قبل دختر جوانی به نام لیلا با صورت قولنامه‌ای اقدام به خرید این موتور کرد و هیچ اطلاعی از ماجرای سرقت ندارم. همین کافی بود تا ماموران خانه لیلا 20 ساله را با اقدامات فنی شناسایی کنند و دختر جوان پس از دستگیری ادعا کرد که هیچ وسیله نقلیه‌ای خریدار نکرده است. لیلا که سعی داشت با داستانسرایی خود را در ماجرای خرید موتور بی‌اطلاع نشان دهد وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت لب به سخن باز کرد.

دوستی اینترنتی

لیلا به ماموران گفت: چندی قبل از طریق شبکه مجازی اینستاگرام با پسر جوانی به نام رحمان آشنا شدم و هر روز به هم پیامک می‌دادیم تا اینکه رحمان از من خواست تا همدیگر را ملاقات کنیم. وی افزود: پس از اولین دیدار و آشنایی بیشتر، روز به روز دوستی من و رحمان صمیمی و پررنگ‌تر شد تا اینکه یک روز رحمان با پرداخت پول از من خواست تا برای او یک موتور بخرم. دختر جوان ادامه داد: من که دلبسته رحمان شده بودم بدون هیچ مخالفتی با پول‌هایی که در اختیارم گذاشته بود یک موتور برایش خریدم و اطلاعی از ماجرای سرقت‌های او ندارم.

 دستگیری نخستین سارق

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اطلاعاتی که از دختر جوان به دست آورده بودند توانستند مخفیگاه رحمان 22 ساله را در منطقه حکیمیه ردزنی کنند. همین کافی بود تا ماموران در اقدامی غافلگیرانه رحمان را در خانه‌شان دستگیر کنند. رحمان در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که روز 5 مهر ماه سال جاری پلاک موتور سیکلتش گم شده و از ماجرای سرقت و زورگیری خشن از پسر جوان اطلاعی ندارد.

پسر جوان که سعی داشت با داستانسرایی خود را بیگناه معرفی کند وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و سه تن از دوستانش که با او در ماجرای سرقت نقش داشتند را لو داد.

دستگیری در پشت بام

کارآگاهان پس از اعترافات رحمان به سراغ سینا در منطقه دولت آباد رفتند و پس از شناسایی مخفیگاه وی، عملیات دستگیری برای این سارق جوان کلید زده شد. ماموران وقتی برای دستگیری سینا دست به کار شدند پی بردند که وی برای فرار به پشت بام ساختمان 5 طبقه رفته و سعی دارد از طریق ساختمان‌های اطراف از دست پلیس فرار کند. بدین ترتیب ماموران با حضور در پشت بام خانه سینا تعقیب و گریز پلیسی را آغاز کردند و سینا که در پشت بام ساختمان همسایه‌شان گرفتار شده بود به ناچار خود را تسلیم ماموران کرد. سینا پس از دستگیری مخفیگاه 2 تن دیگر از همدستانشان به نام صالح و مراد را لو داد. کارآگاهان که احتمال می‌دادند دو سارق دیگر با اطلاع از دستگیری همدستانشان پا به فرار بگذارند در دو عملیات همزمان برای دستگیری متهمان وارد عمل شده و موفق به دستگیری صالح و مراد در مخفیگاه‌هایشان شدند. ماموران در تحقیقات از متهمان پی بردند که آنها سوار بر موتور و به صورت گردشی برای سرقت پای در خیابان‌های مرکز تهران می‌گذاشتند و با تهدید قمه و چاقو از طعمه‌هایشان دزدی می‌کردند. اعضای این باند چهار نفره پس از دستگیری به بیش از 100 سرقت خشن اعتراف کردند. بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی طعمه‌هایشان به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.