گروه حوادث: اعضای یک باند مانند تار عنکبوت در شهرهای مختلف در هم تنیده بودند تا یکی از حرفه ای ترین شبکه سرقت خودرو را هدایت کنند. در این باند از دلال خودروهای تصادفی گرفته تا صافکار حرفه ای و دزدان سابقه‌دار عضویت داشتند و با مهارت ردی از خود برجای نمی گذاشتند.

رصد یک دزد حرفه ای

از چندی پیش ماموران پایگاه 2 پلیس آگاهی تهران یک دزد حرفه ای داوود را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و مشخص شد این مرد با تشکیل یک باند اقدام به سرقت خودروها در مناطق شمال تهران می‌کند. در این مرحله ماموران پی‌بردند اعضای این باند پس از سرقت خودروها اقدام به تغییر مشخصات خودروهای سرقتی با خودروهای اوراقی و ارزان‌قیمت کرده و آنها را در شمال غرب کشور به فروش می‌رسانند.

در ادامه مشخص شد که داوود ابتدا به سراغ خودروهای تصادفی که خسارت سنگین دیده‌اند رفته و پس از خرید این خودروها دستور سرقت خودروی مشابه خودروی تصادفی را به اعضای باندش صادر می‌کند. اعضای باند داوود با حضور در مناطق شمال شهر تهران خودروی سفارش شده از سوی رییس باند را هدف قرار داده و دست به سرقت می‌زنند و در ادامه مشخصات و مدارک خودروی تصادفی را با خودروی سرقتی یکسان‌سازی می‌کنند. کارآگاهان که حرکات داوود و همدستانش را تحت نظر قرار داده بودند در ادامه پی‌بردند که گروه دوم پس از سندنمره شدن خودروهای سرقتی، سوار بر آن اقدام به انتقال خودروها به شهرهای شمالی غربی می‌کنند و در گام بعدی یکی دیگر از اعضای باند اقدام به فروش خودروهای سرقتی می‌کنند.

همین کافی بود تا ماموران پلیس آگاهی تهران با شناسایی مخفیگاه داوود در یکی از استان‌های غرب کشور برای دستگیری وی وارد عمل شدند و متهم که در عملیات غافلگیرانه ماموران زمینگیر شده بود ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی ماموران خودروی سند نمره شده را در مخفیگاهش پیدا کردند به ناچار لب به سخن باز کرد.

داوود در نخستین مرحله تحقیقات فنی ماموران ابتدا دو تن از اعضای باندش را که ماموریت سرقت خودروها را داشتند لو داد و همین کافی بود تا ماموران در عملیاتی غافلگیرانه دو پسر جوان را دستگیر کنند. کارآگاهان پس از دستگیری این دو متهم توانستند مخفیگاه خودروهای سرقتی را شناسایی کنند که با حضور دراین محل 10 خودروی سرقتی که قرار بود آنها را با سند نمره کردن به فروش برسانند کشف شد.

دستگیری در اصفهان

کارآگاهان در ادامه تجسس‌ها یکی دیگر از اعضای اصلی این باند را که نقش تغییر مدارک و ارکان هویتی خودروها را بر عهده داشت در اصفهان شناسایی کردند و که در عملیاتی غافلگیرانه این متهم نیز دستگیر شد.

تیم پلیسی در آخرین پلان دستگیری سه عضو دیگر این باند را که در استان آذربایجان غربی زندگی می‌کردند را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2 خودروی پژو پارس و زانتیا که از تهران سرقت شده بود به دست آمد.

بنا به این گزارش، ماموران در تحقیقات میدانی 20 خودروی سرقتی که اعضای باند با سند نمره کردن خودروها اقدام به فروش کرده بودند شناسایی کردند و متهمان برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی‌شان به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پایگاه 2 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.