دوئل‌های جذاب

منصوریان سرانجام به لیگ برتر بازگشت تا با همان اصطلاحات خاص همیشگی و حرکات اغراق‌ شده‌اش در کنار زمین، به فوتبال ایران حرارت بیشتری ببخشد. علیمنصور به گفته خودش سرمربی شده تا یک روز روی نیمکت استقلال بنشیند اما این پروژه برای او حاصلی به جز شکست نداشت. منصوریان حالا باید چالش تازه‌ای را تجربه کند و ذوب را از یک بحران جدی نجات بدهد. این مربی در ادامه فصل، دوئل‌های جذابی را با طعم تسویه‌ حساب‌های شخصی پشت سر خواهد گذاشت. او برای بازگشت به روزهای خوب دوران مربیگری، باید در پایان این دوئل‌های دشوار و جذاب، سربلند باشد. همین داستان باعث شده تا از الان فوتبالی‌ها نگاهی خاصی به دوئل‌های جذاب منصوریان در لیگ هجدهم داشته باشند، دوئل‌هایی که هم می‌تواند علی منصور را احیا کند و هم می‌تواند به عمر مربیگری او پایان دهد.

 

جنگ با مرد آلمانی

کمی قبل از محلق‌ شدن به استقلال به عنوان سرمربی، علیرضا منصوریان به کابوس مربیان این باشگاه تبدیل شده بود و مدام با نفت تهران، این تیم را شکست می‌داد. او برای آن‌که نشان بدهد هنوز زنده است و هنوز می‌تواند مربیگری کند، باید مقابل استقلال وینفرد شفر نیز خودی نشان بدهد. فصل گذشته علیمنصور استقلال را خیلی زود ترک کرد و همین تیم بحران‌زده با سرمربی جدید آلمانی‌اش، به رده‌های بالای جدول لیگ رسید و در جام حذفی نیز قهرمان شد. حالا منصوریان انگیزه‌های بسیار زیادی دارد تا برای اولین بار در دوران مربیگری، روبه‌روی شفر قرار بگیرد. این مسابقه اوایل نیم‌فصل دوم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. البته با توجه به نتایج استقلال باید دید شفر تا آن زمان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت می‌ماند یا خیر!

 

جنگ با مرد کروات

روبه‌‌رو شدن با پرسپولیس همیشه یک تجربه خاص برای منصوریان مربی بوده است. استقلال او اگرچه در لیگ شانزدهم زیر سایه پرسپولیس قرار گرفت اما در هیچ‌کدام از دربی‌ها نتیجه را واگذار نکرد. شهرآورد رفت پایتخت با تساوی بدون گل به پایان رسید و در دیدار برگشت نیز استقلال در یکی از درخشان‌ترین نمایش‌ها در دوران منصوریان، حریف را با نتیجه سه بر دو شکست داد. اواخر لیگ پانزدهم نیز نفت منصوریان در ورزشگاه آزادی موفق به شکست دادن پرسپولیس شد و تیم برانکو را از قهرمانی لیگ دور کرد. در واقع در سه تقابل اخیر با قرمزهای پایتخت، علیمنصور دو بار برنده شده و هیچ شکستی را تجربه نکرده است. او حالا در دومین بازی به عنوان سرمربی ذوب، به آزادی برمی‌گردد تا روبه‌روی سرخپوشان قرار بگیرد.

 

جنگ با ژنرال

وقتی امیر قلعه‌نویی آخرین ماه‌های حضور روی نیمکت استقلال را سپری می‌کرد، بخشی از هواداران باشگاه برای حضور منصوریان روی نیمکت تیم محبوب‌شان «روزشمار» راه انداخته بودند و مدام این روزشمار را با خودشان به آزادی می‌بردند. جنگ پنهان میان دو مربی از دو نسل مختلف استقلال آغاز شده بود و منصوریان با شکست دادن آبی‌ها روی نیمکت نفت، توانایی‌هاش را به رخ امیر کشید. حالا چند سال از این جنگ سپری شده و اوضاع کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. ژنرال در لیگ برای قهرمانی می‌جنگد و منصوریان مدت‌ها بدون تیم بوده است. در حال حاضر امیر بیشتر از منصوریان به نیمکت استقلال نزدیک شده و علیمنصور شاید دیگر هیچ‌وقت فرصت هدایت باشگاه سابقش را به دست نیاورد. این بار برخورد آنها در قاب دربی اصفهان، حساس‌تر از همیشه خواهد بود.