گروه حوادث: سارق جوان که پس از فرار دوستانش در محاصره پلیس قرار گرفته بود ادعا کرد برای تفریح به تهران آمده است.

روز 26 خرداد ماه سال جاری ماموران کلانتری 181 عوارضی در حال گشت زنی بودند که با 3 مرد جوان سوار بر خودروی پژو پرشیا سفید رنگ روبرو شدند و ماموران وقتی به نزدیکی 3 جوان رسیدند پی بردند آنها قصد سرقت یک خودروی دیگر را دارند که در این مرحله دزدان با دیدن ماموران پا به فرار گذاشتند.

همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی کلید زده شود و ماموران پس از دقایقی موفق به توقیف خودروی پژو پرشیا شدند اما 2 تن از دزدان قبل از رسیدن ماموران پا به فرار گذاشتند و یکی از متهمان وقتی خود را در محاصره ماموران دید به ناچار تسلیم پلیس شد.

سارق جوان که خود را با نام امیر معرفی کرده بود اصرار بر بیگناهی داشت اما ماموران در همان ابتدا با پلاک خودروی پژو پرشیا سفید رنگ پی بردند که این خودرو نیز سرقتی است و جالب اینکه دزد جوان ادعا می کرد که برای تفریح با دوستانش از شهر دیگری به تهران آمده اند.

بدین ترتیب متهم برای تحقیقات بیشتر با دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گیرد.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که سارق جوان به دروغ خود را با نام امیر معرفی کرده و وی که اصغر نام دارد یکی از مجرمان سابقه دار پایتخت است و از خودروی سرقتی آنها نیز وسایل و ابزار سرقت خودرو به دست آمد.

اصغر که دیگر راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت به ماموران گفت: همراه 2 تن از دوستانم برای تامین هزینه های زندگی مان و اعتیادمان دست به دزدی می زدیم و در این مدت خودروهای زیادی را هدف سرقت قرار می دادیم.

وی افزود: برای اجرای نقشه مان با خودروی پرشیا سرقتی در خیابان ها پرسه زنی می کردیم و پس از شناسایی سوژه هایمان در چشم بهم زدنی دست به سرقت خودروها می زدیم که در آخرین سرقت، خودروی پلیس را در نزدیکی خود دیدیم و پا به فرار گذاشتیم اما در این تعقیب و گریز دوستانم موفق به فرار شدند و من دستگیر شدم.

اصغر ادامه داد: در این مدت که با دوستانم دست به دزدی می زدیم بیش از 15 خودرو را هدف سرقت قرار دادیم.

ماموران در ادامه به کمک سارق جوان، محل هایی را که وی همراه دوستانش دست به دزدی زده بودند را شناسایی کردند.

بنا به این گزارش، تیمی از ماموران پایگاه 2 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری 2 سارق فراری این باند سرقت خودرو وارد عمل شده اند و تحقیقات ادامه دارد.