گروه حوادث: پسر جوان با خودروی دامادشان که یکسال از مرگش می گذرد به سراغ زنان رفته و در نقش مسافرکش از آنها دزدی می کرد.

عقربه ها ساعت 8:30 دقیقه 27 مرداد ماه سال جاری را نشان می داد و دختر جوان برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد و در خیابان منتظر تاکسی بود که خودروی پژو 206 در برابرش قرار گرفت.

دختر 26 ساله با توجه به چهره راننده مرد پژو سوار اطمینان پیدا کرد که وی با خودروی پژو 206 مسافرکشی می کند و سوار بر خودروی مرد جوان شد.

راننده جوان به سمت مسیر دختر جوان حرکت کرد اما پس از دقایقی با تغییر مسیر به یک خیابان فرعی و خلوت رفت و با تهدید چاقو از طعمه اش خواست تا آرام باشد و سپس گوشی موبایل، کارت های بانکی و مدارک شناسایی و پول های دختر جوان را دزدید و در ادامه با رها کردن دختر جوان در خیابان خلوت به سرعت پا به فرار گذاشت. بدین ترتیب روز 28 مرداد ماه تیمی از ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس پرونده برای دستگیری زورگیر مسافرنما وارد عمل شدند.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات همراه دختر جوان پای در محل سرقت گذاشتند و در تجسس های میدانی، دوربین های مداربسته ای که در آن نزدیکی بود را مورد بررسی قرار دادند.

ماموران خیلی زود موفق به شناسایی خودروی سارق جوان شدند و در بررسی شماره پلاک خودرو توانستند صاحب خودرو را شناسایی کنند اما وقتی برای دستگیری صاحب پژو دست به کار شدند مشخص شد که صاحب خودرو یک سال قبل به کام مرگ فرو رفته و هیچ اطلاعی از اعضای خانواده وی وجود ندارد. تجسس های پلیسی ادامه داشت که کارآگاهان در برابر پرونده مشابه دیگری قرار گرفتند که در آن نیز یک زن جوان هدف سرقت راننده خودروی پژو 206 قرار گرفته بود.

کارآگاهان  با توجه به افزایش پرونده های سرقت به شیوه مسافرکش نما، شماره پلا ک پژو 206 را در اختیار تیم های گشتی پلیس قرار دادند و دستور توقیف و بازداشت راننده خودرو در سامانه پلیس ثبت شد.

ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز 20 شهریور ماه امسال، تیمی از ماموران کلانتری 126 تهرانپارس در حال گشت زنی در محدوده استحفاظی خود بودند که در برابر خودروی پژو 206 که زن جوانی پشت فرمان آن بود روبرو شدند.

با توجه به دستور دستگیری راننده و توقیف خودرو، خیلی زود ماموران زن جوان را که پشت فرمان خودروی پژو 206 بود را دستگیر کردند.

زن جوان وقتی در برابر پرونده های سرقت قرار گرفت شوکه شد و به ماموران گفت: یک سال قبل همسرم فوت کرد و در این مدت خودروی شوهرم را در اختیار برادرم قرار می دهم که با آن  مسافرکشی می کند و از ماجرای زورگیری از زنان بی اطلاع هستم. همین کافی بود تا ماموران با کمک زن جوان مخفیگاه برادرش سعید 33 ساله در شهر جدید پردیس شناسایی شود.

تیم پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه و با اطلاع از حضور سعید در خانه اش موفق به دستگیری وی شدند.

سعید ابتدا خود را بیگناه می دانست اما وقتی در برابر طعمه هایش قرار گرفت گفت: گاهی اوقات با خودروی دامادمان در خیابان مسافرکشی می کردم اما وقتی به پول زیاد نیاز داشتم نقشه سرقت را به اجرا می گذاشتم. وی افزود: بیشتر زنان را هدف سرقت هایم قرار می دادم ، چون آنها قدرت مقابله با من را نداشتند و پول بیشتری از آنها به دست می آوردم.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 27 تهران دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی اش در اختیار ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران قرار گیرد.