گروه حوادث: 3 سارق حرفه‌ای که راننده های خودروها را هدف سرقت قرار می دادند در تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شدند.

چندی قبل پسر جوانی با چهره‌ای آشفته به پلیس کلانتری رفت و از ماجرای گرفتار شدن در دام دزدان چاقو به دست خبر داد.

پسر جوان به ماموران گفت: ساعت 5 عصر سوار بر خودرویم در خیابان بودم که با 3 جوان که چهره‌های فریبنده ای داشتند روبرو شدم و تصمیم گرفتم آنها را سوار بر خودرو کرده و تا مقصد برسانم و پولی به دست بیاورم.

3 جوان خیلی زود شروع به صحبت با من کردند و چون هم سن بودیم با آنها حرف می زدم و هیچ نگرانی در ذهنم نبود تا اینکه تیزی یک چاقو را روی گردنم حس کردم و سپس با دستور جوان چاقو به دست که در صندلی جلو بود در کنار خیابان توقف کردم.

شوکه شده بودم و از ترس جرات هیچ کاری را نداشتم و خودرو را در کنار خیابان متوقف کردم، سپس یکی از آنها از خودرو پیاده شد و به سراغم آمد و در حالی که چاقو روی گردنم بود جیب هایم را خالی کردند .

وی افزود: با تهدید آنها از خودرو پیاده شدم و یکی از آنها مرا تا چند قدمی خودرو برد و خواست روی زمین بخوابم و پس از آن هر 3 جوان سوار بر خودرویم پا به فرار گذاشتند.

پیدا شدن خودروی سرقتی

بدین ترتیب شماره پلاک خودروی سرقتی در سامانه سراسری پلیس ثبت شد و ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه خودروی سرقتی را به صورت رها شده در خیابان پیدا کردند و ماموران با بررسی داخل خودرو متوجه شدند که دزدان پس از سرقت وسایل با ارزش داخل خودرو آن را رها کرده‌ا‌ند. تیم پلیسی در کاوش های بعدی پی برد طعمه های دیگری در دام مشابه این دزدان خشن افتاده اند و در این مرحله آلبوم مجرمان سابقه دار را پیش روی طعمه های این باند 3 نفره قرار گرفت و خیلی زود میثم که از مجرمان سابقه دار بود هدف شناسایی قرار گرفت.

شناسایی سارق

 چاقو به دست

تیم پلیسی در گام نخست موفق به شناسایی مخفیگاه میثم شدند اما وقتی برای دستگیری وی وارد به سراغش رفتند مشخص شد که وی قبل از اجرای نقشه اش، مخفیگاهش را تغییر داده است. تیم پلیسی در این مرحله محل هایی را که احتمال می دادند میثم در آنجا تردد داشته باشد را تحت نظر قرار دادند اما هیچ سرنخی از وی به دست نیامد و این در حالی بود که سرقت های مشابه دیگری از سوی 3 جوان چاقو به دست صورت می گرفت.

تماس طلایی

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی که راننده یک تاکسی بود در تماس به ماموران گفت: یک خودروی پراید حرکات مارپیچ و عجیبی داشت به همین خاطر به نزدیک آن رفتم و دیدم که 3 جوان با چاقو راننده پراید را تهدید می کنند و راننده از ترس به مسیرهایی که 3 پسر جوان دستور می دهند  تغییر مسیر می دهد.

همین کافی بود تا تیم های گشتی پلیس به مسیری که راننده تاکسی به آنها گزارش کرده بود اعزام شوند. همین کافی بود تا تیم های گشتی به مسیری که دزدان در حال اجرای نقشه شان بودند اعزام شوند و ماموران وقتی به خودرو توقف شده رسیدند دیدند که راننده خودرو با پای پیاده به دنبال خودرویش است و از مردم تقاضای کمک می کند.

دستگیری دزدان

در این مرحله ماموران دستور ایست را برای دزدان صادر کردند اما سارقان سعی داشتند با سرعت بالا و حرکات مارپیچ از سایه پلیس فرار کنند اما پس از 10 دقیقه فرار وقتی در محاصره پلیس قرار گرفتند به ناچار تسلیم ماموران شدند. میثم پس از دستگیری به ماموران گفت: پس از آزادی ، بیکار بودم و برای تامین هزینه های اعتیادم نیاز به پول داشتم به همین خاطر دست به سرقت زدم. وی افزود: پس از طراحی نقشه، از فرشاد و امیر برای اجرای نقشه‌ام کمک خواستم و سپس با این فرضیه که طعمه هایم مرا شناسایی می‌کنند در زمان سرقت در صندلی عقب می نشستم و چاقو را روی گردن راننده های می گذاشتم.

امیر نیز در ادامه گفت: من برای خالی کردن جیب های راننده‌ها در صندلی جلو می نشستم و هیچ وقت چاقو به دست نشدم و گاهی اوقات پس از پیاده شدن راننده‌ها از خودروهایشان پشت فرمان می‌نشستم و همراه دوستانم با خودروی سرقتی فرار می کردیم. وی افزود: پس از سرقت، وسایل داخل خودرو را می دزدیدیم و بیشتر وسایل آن را برمی داشتیم و مخفیگاهمان می‌رفتیم. دزد جوان ادامه داد: همیشه قبل از اجرای نقشه مان مواد مصرف می کردیم و احتمال نمی دادیم دستگیر شویم تا اینکه در آخرین سرقت صدای آژیر پلیس را شنیدیم و پا به فرار گذاشتیم اما موفق به فرار نشده و دستگیر شدیم.

بنا به این گزارش، 3 متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی شان در اختیار ماموران قرار دارند.