گروه حوادث: دانشمند فیزیک هسته‌ای که با پیشنهادهای وسوسه آمیز زنان و دختران را شکار می کرد کسی جز یک شیاد دروغگو نبود.

این مرد خوش تیپ با چرب زبانی در سایت‌های مجازی بویژه در سایت همسریابی به کمین می نشست.

علیرضا خود را یک شخصیت دولتی با نفوذ یا علمی معرفی می کرد و با دادن پیشنهاد سرمایه گذاری در بازار خودرو ، مجوز اقامت در کشورهای اروپایی و حتی خواستگاری اقدام به کلاهبرداری از زنان ساده لوح و خانواده های آنها می کرد .

آشنایی در فیس بوک

روز نهم مردادماه سال جاری با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران تیمی از اداره 13پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از یک ماجرای پیچیده وارد عمل شدند. کارآگاهان در برابر زنی جوان و آشفته قرار گرفتند که هنوز باور نداشت همه رویاهایش یک شبه به کابوس تبدیل شده است.  رعنا 30 ساله فاش کرد او و اعضای خانواده‌اش در دام شوم مردی به نام علیرضا افتاده اند.

رعنا با صدایی پر از بغض گفت : از طریق شبکه فیس بوک با مردی به نام علیرضا . الف آشنا شدم که ادعا می کرد دارای اقامت دائم در کشور آمریکاست و دانشمند فیزیک هسته ای است که جهت انجام پروژه های تحقیقاتی به ایران دعوت شده است .

خواستگاری وسوسه آمیز

وی افزود: مدت کوتاهی از طریق فیس‌بوک با یکدیگر در ارتباط بودیم و پس از آن با هم قرارهایی گذاشتیم و دیدم مردی بسیار شیک پوش و با کلاس است همین کافی بود تا اینکه پس از مدت کوتاهی من به ایشان علاقه‌مند شدم و در همین مدت کوتاه علیرضا هم پیشنهاد ازدواج داد .

رعنا گفت: علیرضا خیلی به من نزدیک شد و همین باعث شد تا او را به خانواده ام معرفی کنم و او با نشان دادن ظاهری کاملا آراسته و بسیار خوب توانست تا اعتماد اعضای خانواده‌ام را نیز به دست آورد  .

زن جوان ادامه داد: چندین نوبت در خصوص محل زندگی علیرضا در تهران ، من و خانواده ام از او سوال کردیم که او ادعا کرد در هتل های  چند ستاره  نظیر استقلال ، آزادی و .. برای او یک سوئیت پیش بینی شده اما به واسطه حساسیت کاری باید هر بار پس از گذشت مدت کوتاهی محل اقامتش را در هتل ها تغییر دهد و به این ترفند و حیله در حال حاضر عملا نشانی مشخصی از وی در اختیار ما نیست  .

کلاهبرداری میلیونی

رعنا در خصوص شگرد کلاهبرداری ‌علیرضا . الف‌ به کارآگاهان گفت : ‌ با گذشت چند روز از زمان موافقت خانواده ام با پیشنهاد ازدواج علیرضا ، یک روز علیرضا گفت که به واسطه ارتباطاتی که با برخی مدیران رده بالا پیدا کرده می تواند با شرایطی ویژه اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروسازی برای من و اعضای خانواده ام کند . با استقبال از این پیشنهاد ، اعضای خانواده و حتی تعدادی از بستگان نزدیک من بیش از 100 میلیون تومان برای ثبت نام سفارش خودرو به علیرضا پرداخت کردیم اما با گذشت چند روز ، ناگهان گوشی تلفن همراه علیرضا خاموش شد و ما دیگر از وی هیچ اطلاعی نداریم ‌.

سرقت های طلایی

رعنا در خصوص سرقت طلاهای خود و خانواده اش گفت : ‌ چند روزی از خاموش شدن گوشی تلفن همراه علیرضا گذشته بود در این مدت تصور ما این بود که به خاطر حساسیت پروژه  تحقیقاتی که علیرضا از آن صحبت کرده بود ، او تلفن همراهش را خاموش کرده اما یک شب زمانیکه من و مادرم برای رفتن به میهمانی قصد استفاده از جواهرات و طلاجات خود را داشتیم متوجه شدیم که همه طلاهایمان سرقت شده و آن زمان بود که فهمیدیم علیرضا به جز کلاهبرداری 100 میلیون تومانی همه طلاهای من و دیگر اعضای خانواده ام را سرقت کرده است ‌ .

شکارهای مشابه

کارآگاهان که خود را در برابر یک شگرد خاص و حرفه ای دیدند به بررسی های تخصصی دست زدند و خود را با شکارهای مشابه  مرد شیاد که در تهران و شهرهای دیگر زنان و دختران را به دام خود کشانده بود مواجه شدند.  کارآگاهان پایتخت اطلاع پیدا کردند که علیرضا به جز تهران ، در شهرهای مشهد ، اصفهان و کرمان نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد و به بهانه ‌سرمایه گذاری و پیش خرید خودرو با شرایط ویژه‌ و در چندین مورد نیز به بهانه ‌مجوز اقامت دائم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا‌ از تعدادی از زنان جوان و خانواده‌هایشان کلاهبرداری شده و در آنجا نیز ‌علیرضا . الف‌ خود را به عنوان دانشمند هسته ای ، استاد دانشگاه ، دکترای رشته برق و ... اعتماد زنان ساده لوح را جلب و نقشه کلاهبرداری و سرقت‌های طلایی را اجرایی کرده است.

رها کردن زن و بچه

کارآگاهان در اقدامات تخصصی و فوق تخصصی خیلی زود مرد شیاد را ردیابی کردند و دریافتند این مرد با کلاس برخلاف ادعاهایش مجرد نیست و نه تنها ازدواج کرده بلکه دختر 8 ساله ای دارد.

همین تجسس ها نشان داد علیرضا  از مدت‌ها پیش خانه و خانواده خود را رها کرده و هیچ اطلاعی از وی در اختیار خانواده‌اش نیست.

مخفیگاه ویلایی

 در چنین شرایطی و با انجام اقدامات ویژه پلیسی سرانجام مخفیگاه علیرضا . الف 38 ساله که به ویلایی در شهرستان محمودآباد پناه برده بود شناسایی و در حالیکه همه تصور می کردن او پزشک است در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

اعتراف

علیرضا . الف که سعی داشت خود را بی گناه نشان دهد وقتی پیش روی زنان و دختران فریب خورده قرار گرفت چاره ای جز اعتراف ندید و گفت : ‌  پس از آشنایی اولیه در دوره زمانی سه تا چهار روزه یا از طریق شبکه های مجازی یا ملاقات حضوری با زنان و دختران جوان  صورت می گرفت ، در نقش دکتر ، مهندس یا استاد دانشگاه اعتماد آنها را جلب می کردم و  در ادامه  پیشنهاد خرید خودرو با شرایط ویژه و درحالیکه همه تصور می کردن بزودی با من ازدواج کرده و به خارج خواهند رفت پس از دریافت پول ارتباط خود را با افراد قطع می کردم .

وی ادامه داد: من بیشتر از طریق سایت های همسریابی به ویژه سایت همسریابی شیدایی و همچنین فیس بوک طعنه هایم را انتخاب می کردم .  در سایت همسریابی مدت زمان آشنایی تا زمان تحویل پول سه تا چهار روز به طول می‌کشید ولی در آشنایی های حضوری، تقریبا یک تا سه ماه دوره آشنایی به طول می‌انجامید . بعد از چندروز ، عمدتا دو روز که با اعتمادسازی اطمینان طرف مقابل را به دست می آوردم با اطلاع پیدا کردن از مشکلات مالی پیشنهاد خرید خودرو را با شرایط ویژه مطرح می کردم تا آنها به تصور خودشان پس از تحویل خودرو آن را در بازار آزاد فروخته و مشکل خود را رفع کنند البته در خیلی از موارد زنان و دختران مشکل مالی نداشته بلکه برای سرمایه گذاری و کسب سرمایه اقدام به پرداخت پول به من می کردند تا برای آنها ثبت نام خرید خودرو کنم ‌ .

علیرضا در ادامه اعترافاتش گفت که بیشتر زنان را در تهران ، مشهد ، سمنان ، گرگان ، مازندران ، گیلان ، شیراز ، اصفهان ، کرمان و تبریز انتخاب کرده است .

درخواست از فریب خوردگان

بنابه این گزارش، کارآگاهان با توجه به گستردگی اقدامات تبهکارانه این مرد هزارچهره در حال بررسی های تخصصی برای شناسایی دیگر طعمه های علیرضا هستند و پلیس از زنان و دخترانی که در شهرهای مختلف در دام مرد شیاد افتاده اند خواست تا با شماره 51055513 - 021 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.