گروه حوادث: مرد جوان که بخاطر یک اختلاف حساب 500 هزار تومانی دست به قتل زده بود پس از 6 ماه فرار در خانه روستایی دستگیر شد. صبح 24 اسفند ماه سال 96 بود که پسر جوانی در تماس با ماموران کلانتری 166 لواسان از قتل خونین جوان 32 ساله ای در اتاقک اجاره ای خبر داد.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی در صحنه جرم حاضر شوند و در بررسی مشخص شد که پسر جوان هدف ضربات مرگبار چاقو از ناحیه گردن و قفسه سینه شده است.

بدین ترتیب تیمی ازماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی ویژه قتل برای افشای راز این جنایت خونین وارد عمل شدند.

بازجویی در محل

کارآگاهان در گام نخست پسر جوانی که ماجرای قتل دوستش را به پلیس گزارش داده بود هدف بازجویی قرار دادند.

پسر جوان به ماموران گفت: شامگاه 23 اسفند ماه بود که در خانه دوستم درحال خوردن شام بودیم که مرد غریبه ای وارد اتاق شد و از من خواست تا از آنجا خارج شوم و من با توجه به اینکه احتمال می دادم دوستم مرد غریبه را می شناخت از آنجا خارج شدم.

وی افزود: ساعت 11:30 شب بود که با موبایل دوستم تماس گرفتم اما پاسخی نشنیدم تا اینکه صبح 24 اسفند ماه وقتی برای رفتن به محل کارم به خانه دوستم رفتم با جسد خونین او روبرو شدم.

چهره نگاری

کارآگاهان در این مرحله به کمک دوست مقتول اقدامات چهره نگاری مرد غریبه را انجام دادند و چهره فرضی مظنون اصلی پرونده به دست آمد.

تیم جنایی پلیس پایتخت در ادامه تصویر چهره نگاری شده مظنون اصلی پرونده را در برابر خانواده قربانی جنایت قرار دادند که خیلی زود مرد غریبه که داوود 39 ساله شناسایی شد.

در ادامه مشخص شد که قربانی جنایت گچ کار یک پروژه ساختمانی بوده و داوود پیش از این ماجرا با مقتول همکار بوده اما پس از مدتی با هم اختلاف مالی پیدا کرده و داوود در پروژه ساختمانی همکاری نداشته است.

دستگیری قاتل

کارآگاهان در ادامه در ادامه تجسس ها پی بردند که داوود پس از جنایت دیگر به خانه اش بازنگشته و هیچ از اعضای خانواده اش نیز از وی اطلاعی ندارند. کارآگاهان تحقیقات فنی و پلیسی خود را برای دستگیری عامل این جنایت آغاز کردند تا اینکه رد قاتل فراری در یکی از روستاهای شهرستان تربت حیدریه زده شد.

بدین ترتیب روز 4 شهریور ماه سال جاری با گذشت 6 ماه از جنایت ماموران پلیس آگاهی تهران با حضور در روستایی که قاتل فراری پنهان شده بود موفق به دستگیری وی شدند.

داوود که در این روستا با مشخصات دروغین زندگی جدیدش را شروع کرده بود وقتی در برابر ماموران قرار گرفت خود را با نام دروغین خود معرفی کرد و ادعای بیگناهی در ماجرای قتل مرد گچ کار داشت.

اعتراف به قتل

داوود اصرار به بیگناهی داشت اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و دوست مقتول قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

داوود گفت: شب حادثه برای گرفتن طلب 500 هزار تومانی ام به اتاقکی که مقتول در آن زندگی می کرد رفتم اما او ادعا می کرد که هیچ پولی به من بدهکار نیست.

وی افزود: به سراغ عابربانکش رفتم و از او خواستم تا رمز کارتش را بگوید تا خودم طلبم را از حسابش برداشت کنم اما همچنان اصرار داشت که هیچ بدهکاری ای به من ندارد و برای گرفتن کارت بانکی به سمت من آمد و بین ما درگیری رخ داد. عصبانی شده بودم و در یک لحظه چاقویی را که از قبل همراهم بود از زیر لباسم بیرون کشیدم و چند ضربه به او زدم و در حالیکه همه جا را خون گرفته بود به سرعت از خانه خارج شده و فرار کردم.

مرد جوان ادامه داد: همان شبانه از لواسان خارج شدم و برای زندگی به یک روستا در تربت حیدریه رفتم و با نام و مشخصات دروغین زندگی جدید را در آنجا آغاز کردم .

بنا به این گزارش، متهم به دستور رییس شعبه 102 دادگاه عمومی بخش لواسان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.