دبیر به انتخابات می‌آید

همانطور که پیش از این از حضور علیرضا دبیر و حتی برنامه به ریاست رسیدن او که نظر مثبت وزارت ورزش را هم در پی دارد، شنیده شد، روز گذشته گفته شد که دبیر قصد دارد در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت کند و بر همین اساس نیز تاکنون دیدارهایی با روسای هیات‌های استانی داشته است. مسعود ریاضی رییس هیات کشتی استان خراسان رضوی درباره درخواست دیدار علیرضا دبیر از وی و مباحث مطرح شده در این دیدار گفت:«دبیر هیچ وعده و وعیدی نداد و فقط عنوان کرد هدفش این بوده که اعلام کند به طور قطع در انتخابات شرکت می‌کند. او گفت برای حضور در انتخابات استخاره کرده و خوب آمده و قطعا در انتخابات شرکت خواهد کرد. دبیر حتی تلویحا اعلام کرد وظیفه داشتم بیایم و حرف‌هایم را بزنم و اعلام کنم در انتخابات شرکت می‌کنم، حتی اگر به من رای ندهی.»

    


بهترین‌های غیردوست‌داشتنی

با پایان سال 2018 میلادی رتبه نهایی دوومیدانی‌کاران در رشته‌های مختلف بر اساس رکوردهایی که به ثبت رسانده‌اند، مشخص شد. بهترین رتبه در بین ورزشکاران ایرانی در اختیار احسان حدادی است. قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی 2018 در چولا ویستای آمریکا دیسک را 85/68 متر پرتاب کرد و به لطف همین رکورد در رده پنجم بهترین پرتابگران دیسک سال 2018 قرار گرفت. همچنین حسن تفتیان در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران، توانست دوی 60 متر را با رکورد 6:51 ثانیه به پایان برساند و بر همین اساس نیز رتبه پنجم دنیا در سال گذشته میلادی را به خود اختصاص داد. این در حالی است که فدراسیون دوومیدانی تعلل بسیاری برای برنامه‌ریزی و اجرای آن برای این دو ستاره دوومیدانی به خرج می‌دهد. با گذشت چند ماه از بازی‌های آسیایی و در پیش بودن قهرمانی آسیا و جهان فدراسیون هنوز اقدامی برای این دو دونده نکرده است. هرچند در نهایت حدادی که رابطه نزدیکی با وزیر دارد و صالحی‌امیری هم جلساتی را ترتیب داد، یک قدم جلوتر از تفتیان است. در نشست سه‌جانبه رییس کمیته ملی المپیک، رییس فدراسیون دوومیدانی و احسان حدادی مقرر شد تا فدراسیون دوومیدانی و همچنین احسان حدادی برآورد خود برای برپایی اردوها، اسکان، حق‌الزحمه مربی و سایر هزینه‌ها را اعلام و در نهایت برنامه‌ها در اسرع وقت اجرایی شود. همچنین مقرر شد تا حدادی مذاکراتی را با مربی خارجی خود جهت ادامه فعالیت آغاز و نتیجه را در نشست آینده اعلام کند. این در حالی است که پیش از این فدراسیون مبلغ ماهانه 50 میلیون با تاکید بر استفاده از مربی و ماساژور ایرانی را در برنامه خود قرار داده بود، اما هزینه ماهانه حدادی حدود 200 میلیون تومان برآورد شده بود که کمیته المپیک قرار بود طرفین را به رقم 150 میلیون راضی کند. اما نکته جالب این است، حالا که مربی آمریکایی و سطح اول حدادی با چینی‌ها قرارداد بست، فدراسیون با نظر کمیته المپیک دوباره به مربی خارجی برای حدادی رو آورده و حدادی در پی راضی کردن مک ویلکینز برای بازگشت است. اما تکلیف تفتیان هنوز روشن نشده است.

    


بسکتبال بودجه بیشتر می‌خواهد

معمولا بودجه فدراسیون‌ها هر ساله با افزایش چند درصدی مصوب می‌شود. این میزان افزایش با لحاظ کردن معیارهایی مانند موقعیت کلی فدراسیون و رشته‌های تحت پوشش آن همراه با رویدادهای پیش رو لحاظ می‌شود. به طور میانگین می‌توان افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای آنها در نظر گرفت. این در حالی است که فدراسیون بسکتبال متقاضی افزایش بیش از ۴۰ درصدی برای سال آینده شده است. این درخواست فدراسیون بسکتبال با لحاظ کردن افزایش اردوها و اعزام‌ها در بسکتبال بانوان و بسکتبال سه به سه که گسترده‌تر شدن برنامه‌های این فدراسیون را موجب شده، مطرح شده و احتمالا ضعف بیش از پیش بسکتبال در جذب حامیان مالی را نشان می‌دهد.