بسکتبال بدون اسپانسر لباس

فدراسیون بسکتبال اوایل سال خبر از قرارداد بستن با شرکت پیک داد اما مسئولان پیک بعد از چند ماه قرارداد خود را فسخ کرده‌اند و تیم ملی ایران در حال حاضر اسپانسر لباس ندارد و حتی در دو دیدار اخیر انتخابی جام جهانی به صورت رایگان با لباس‌های این شرکت بازی کرده است. حتی تیم دختران نوجوان هم با لباس‌های یک شرکت ایرانی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد. با این شرایط فدراسیون بسکتبال که هنوز در جذب منابع مالی مناسب دستاورد خوبی نداشته مبلغ سالانه 130 هزار دلار را که تقریبا یک‌چهارم بودجه سالانه‌اش است از دست داده و نتوانسته جایگزینی برای این شرکت انتخاب کند تا چالش‌های رامین طباطبایی رییس فدراسیون که از همان صحبت‌های اولیه‌اش تکیه بر بودجه وزارت زده بود، بیشتر از گذشته شود! همچنین در کنار بحث لباس، باید به غیبت بسکتبال ایران در سه رویداد مهم بین‌المللی هم اشاره کرد. طبق اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال خرداد سال آینده جام جهانی سه نفره در رده زیر 18 سال و در دو بخش دختران و پسران در اولانباتور مغولستان برگزار می‌شود که در این رویداد تیم دختران و پسران ایران حضور ندارند. همچنین بیست و هشتم خرداد تا دوم تیر سال 97 نیز آمستردام هلند میزبان جام جهانی سه نفره بزرگسالان است که در این مسابقات نیز تنها تیم بانوان ایران حضور خواهد داشت و تیم مردان غایب است. دهم تا چهاردهم مهر سال آینده نیز قرار است جام جهانی دختران زیر 23 سال در شیان چین برگزار شود که تیم ملی ایران نیز در این رویداد حضور دارد. ولی در همین زمان و در همین شهر رقابت‌های پسران نیز برگزار می‌شود اما تیم ملی ایران در این جام جهانی نماینده‌ای نخواهد داشت.

    


بنی‌تمیم در هاله انتخابات!

با اینکه از حمید بنی‌تمیم به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست فدراسیون کشتی نام برده می‌شود و برخی‌ها از حالا او را جایگزین رسول خادم می‌دانند، سرپرست فدراسیون قصد ندارد تصویر روشنی از تصمیمش برای ورود به انتخابات ارائه کند. او در این رابطه گفت:«تا زمانی که ثبت‌نام آغاز نشده به صورت قطعی نمی‌توانم بگویم کاندیدا می‌شوم یا خیر. چیزی که می‌توانم بگویم این است که برای حضور در انتخابات نه ادعایی دارم و نه اصراری اما اعتقاد دارم که باید از همه بزرگان کشتی استفاده کرد و البته این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که این بزرگان هم تمایلی به همکاری داشته باشند. من با اعضای شورای فنی مشورت خواهم کرد و اعضای این شورا خیلی قابل احترام هستند، اما تصمیمات نهایی را در خصوص مسایل فنی خودم می‌گیرم.»

    


تماس‌های مشکوک برای اساسنامه!

با توجه به اینکه قرار است اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط اعضای مجمع روز 25 دی‌ به تصویب برسد، گفته می‌شود تماس‌هایی با اعضای مجمع گرفته شده که به تصویب اساسنامه رای ندهند که در واقع تغییراتی هم انجام نشود. این در حالی است که در اساسنامه دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی و همینطور کمیته بین‌المللی المپیک، دبیر کل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی انتخاب می‌شوند اما در ایران اعضای مجمع در رای‌گیری این نفرات را انتخاب می‌کنند. شرایط این روزهای قبل از مجمع کمیته ملی المپیک به صورتی است که احتمال شایعه‌سازی برای تخریب چهره افرادی که در حال حاضر با رای اعضای مجمع سر کار خود هستند و طبیعی است که تمایل زیادی به تغییر اساسنامه نداشته باشند، وجود دارد. از طرف دیگر عده‌ای هم قاطعانه از از تلاش و تماس‌ها با روسای فدراسیون‌ها جهت رای ندادن به تغییرات اساسنامه صحبت می‌کنند.

    


ورزشی بدون احترام

محمد صمیمی نایب قهرمان پرتاب دیسک آسیا دیگر دوومیدانی‌کاری است که منتقد این روزهای فدراسیون است. او می‌گوید:«الان که فکر می‌کنم می‌گویم بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام این بود که به دوومیدانی آمدم، وقتی با چندین مدال آسیایی و جهانی هیچ حمایتی وجود ندارد به نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند به سمت این رشته بیایند توصیه می‌کنم که آینده خودشان را خراب نکنند، نه حقوقی وجود دارد، نه قراردادی با باشگاه‌ها، هیچ چیز سرجایش نیست. هیچ احترامی دیگر در این رشته وجود ندارد.»