علیپور باز هم قهرمان جهان شد

در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی جهان در شهر اینسبورگ اتریش، رضا علیپور موفق شد در ماده سرعت با رکورد ۵ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه به مقام قهرمانی جهان برسد. باسا ماوم از فرانسه و استاین اسلو کوکورین از روسیه در رده‌های دوم و سوم این ماده قرار گرفتند. همچنین بهنام خلجی در بخش معلولان قهرمان سنگنوردی جهان شد. همچنین در مرحله مقدماتی ماده بولدرینگ این مسابقات برات‌زاده در گروه خود یازدهم و حسین فامیل روحانی در رده 46 قرار گرفت. علیپور به تازگی در بازی‌های آسیایی قهرمان شده بود و حالا بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را به نام خود.

    

رکورد بی‌نظیر با طلا و برنز آسیایی اینلاین

تیم ملی اینلاین هاکی آقایان کشورمان با کسب پیروزی 6 بر یک برابر ژاپن مدال طلای این رشته را برای کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به ارمغان آورد. تیم کشورمان که در تمام رقابت‌ها پیروز و فقط یک تساوی برابر چین‌تایپه داشت، رکوردی بی‌نظیر در این رقابت‌ها بر جای گذاشت. همچنین تیم بانوان ایران هم در این رقابت‌ها به مدال برنز رسیدند تا پرونده قهرمانی آسیا با مدال‌آوری هر دو تیم آقایان و بانوان کشورمان بسته شود. تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی بانوان کشورمان در آخرین مرحله با نتیجه ۶ بر صفر بازی را به چین‌تایپه واگذار کرد و بدین ترتیب در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد. پیروزی در این بازی می‌توانست ایران را نقره‌ای کند اما سرنوشت نهایی تیم، مقام سوم آسیا بود. شکست برابر چین‌تایپه دومین شکست تیم ملی در این مسابقات بود. ایران پیش از این با شکست دو بر صفر برابر ژاپن ، باخت اول را تجربه کرده بود. سه برد پی‌درپی برابر چین، هند و کره جنوبی به ایران کمک کرد تا در بین سه تیم برتر قاره قرار گیرد.

    

سفر به ژاپن بدون صمد و حامد

تیم ملی بسکتبال کشورمان که در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی در تهران موفق به شکست فیلیپین شد، برای دیدار با ژاپن در ادامه این مسابقات راهی ژاپن شد. این تیم در حالی راهی ژاپن شد که حامد حدادی به دلیل مصدومیت و صمد نیکخواه‌بهرامی به دلیل سفر به آمریکا همراه تیم حضور ندارند. محمد یوسف‌وند به ترکیب تیم ملی اضافه شده و در ژاپن حضور خواهد داشت. در مجموع تیم ملی با ۱۱ بازیکن به ژاپن سفر کرد. دیدار دو تیم روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. ژاپنی‌ها به تازگی در بازی‌های آسیایی مغلوب تیم ملی کشورمان شده بودند.

    

مبارزه علی‌اکبری

برای کمربند قهرمانی

جدال امیر علی‌اکبری مبارز ایرانی با مهمت واخائف دارنده کمربند قهرمانی سنگین وزن از روسیه برای ۱۹ آبان قطعی شده است و علاقمندان می‌توانند بلیت این مبارزه که به مبارزه اصلی (Main Event)  معروف است و در شهر مسکو برگزار خواهد شد را خریداری کنند. علی‌اکبری با برتری هفته گذشته خود برابر اومیلانژوک لهستانی به صدر جدول رده‌بندی سنگین وزن‌های سازمان ACB  رسید و اکنون تنها یک قدم تا رسیدن به کمربند قهرمانی فاصله دارد و آن هم شکست دادن واخائف روس است. این مبارز روسی در جدال هفته گذشته خود کری‌های زیادی برای علی‌اکبری خواند و حتی بعد از بازی علی‌اکبری با حریف لهستانی، کمربند قهرمانی خود را به رخ علی‌اکبری کشید و شیطنت‌هایی در فضای مجازی داشته است. سازمان ACB در حالی از قطعی شدن این دیدار خبر داده که ورزشکار ایرانی اعلام کرد از ناحیه پا با ناراحتی روبه‌رو است و ممکن است در این مبارزه حاضر نشود. هرچند مربی علی اکبری بعدها اعلام کرد که این مبارزه برگزار خواهد شد. امیرعلی اکبری قهرمان سابق کشتی فرنگی بعد از حضور در رشته رزمی MMA تاکنون ۱۰ مسابقه داشته که در ۹ دیدار به برتری رسیده و رکورد خوبی از خود به جای گذاشته است.