رضازاده وارد گود می‌شود

حسین رضازاده رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری رسما برای بازگشت اعلام آمادگی کرده و می‌خواهد در انتخابات پیش رو با علی مرادی رقابت کند. او می‌گوید:«قصد دارم برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ثبت نام کنم. البته هنوز چند ماه باقی مانده؛ اما خانواده وزنه‌برداری و برخی از پیشکسوتان از من درخواست کردند که حتما وارد انتخابات شوم. کارنامه حسین رضازاده مشخص است. من کار و زندگی‌ام وزنه‌برداری است و ۲۰ سال خاک این رشته را خورده‌ام. متاسفانه در دوره‌ای که من رییس فدراسیون بودم، برخی کارشکنی می‌کردند؛ اما الان همه چیز مشخص و روشن است. بعد از المپیک ۲۰۱۲ هم بازی درآوردند و وزنه‌برداران تیم ملی را تحریک کردند که باعث حاشیه شد. حتی خود وزنه‌برداران هم می‌دانند که چه کسانی آنها را علیه فدراسیون و کادر فنی تحریک می‌کردند.» رضازاده همچنین عنوان داشت:«از برخی از دوستان شنیدم که فدراسیون در حال مهندسی کردن انتخابات است و نفرات مدنظر خود را در هیات‌های استانی قرار می‌دهد. خانواده وزنه‌برداری باید باهوش‌تر باشد. خود همین هیات‌های وزنه‌برداری در این چند سال به مشکلات زیادی برخوردند. هر کسی نیتش کمک است و وجدان دارد، باید در قبال رایی که می‌دهد، پاسخگو باشد.» به نظر می‌رسد مرادی این بار کار سختی در انتخابات دارد به خصوص که در چهار سال اخیر انتقادات بسیار زیادی به او و فدراسیونش می‌شد.

    


ژن خوب در تیراندازی!

در حالی که این روزها فدراسیون تیراندازی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و برای خرید مهمات، جذب مربیان خارجی و حضور در اردوها و مسابقات خارجی از کمبود منابع مالی سخن می‌گویند، توجه فدراسیون به رشته‌ اهداف پروازی بیشتر شده است؛ رشته‌ای که ورزشکارانش در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه بالایی ندارند و نسبت به ورزشکاران تپانچه و تفنگ که افتخارات بسیار زیادی کسب کرده‌اند، چندان اولویت ندارد. اما فدراسیون به دنبال برنامه‌ریزی برای مسابقات خارجی و کسب سهمیه المپیک در اهداف پروازی است.حضور پسر رییس فدراسیون تیراندازی به تازگی در تیم ملی اسکیت در اهداف پروازی در این بین شاید بی‌تاثیر نباشد. موضوعی که باعث جنجال انتقاد و اعتراض دیگر بخش‌ها در تیراندازی شده است. رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون درباره حضور پسر دادگر در تیم ملی اهداف پروازی گفت:«شما به ژن خوب اعتقادی ندارید؟ ما از از همه علاقه‌مندان به رشته اسکیت دعوت کردیم و بستر مسابقه عادلانه را با حضور سرمربی و داوران بین‌المللی فراهم کردیم. این 6 نفر 6 روز زیر نظر مربی رقابت کردند. رکوردهایی گرفته شد که نفر اول پسر دادگر بود. باید ناراحت شویم؟ من خوشحال شدم. باید ناراحت شوم که فامیلی‌اش دادگر است؟ برای من فرقی نمی‌کند.» ملک‌محمدی همچنین عنوان داشت:«باور می‌کنید که پسر رییس فدراسیون مربی خصوصی گرفته تا پیشرفت کند. فردا هم مربی تیم ملی بگوید امتیازش پایین آمده اولین نفری که خط بزنم او است. چون پسر رییس‌مان است و زورمان به او می‌رسد. ولی تا زمانی که خوب تیر می‌زند حق ندارم بیرونش کنم. فشار رسانه‌ای، فشار افکار عمومی، فشار دشمنان، فشار کسانی که حذف شدند و امتیاز کم آوردند، نباید ذهن من و بقیه را منحرف کند. بار بیخود روانی که برای من فدراسیون، برای این ورزشکار و تیم اسکیت ایجاد شده باید برداشته شود.»

    


حدادی ریباندر برتر شینجیانگ

در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال چین، تیم شینجیانگ به مصاف کینگ‌دائو رفت و با نتیجه ۱۳۲ بر ۱۰۶ به برتری رسید. شینجیانگ که حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران را در اختیار دارد در این مسابقه ۲۳ دقیقه و ۲۴ ثانیه این بازیکن را در زمین داشت. حدادی در این مسابقه که به نظر می‌رسد با تیمش هماهنگ شده، با کسب ۱۲ امتیاز، ۹ ریباند، سه پاس منجر به گل و سه بلاک‌شات به کار خود پایان داد و بیشترین ریباند را برای تیمش داشت.