داوری ریاست می‌خواهد؟!

انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌های ورزشی به این دلیل است تا فرد منتصب کارهای مربوط به برگزاری انتخابات ریاست را انجام دهد. اما گاها شاهد این هستیم که سرپرست‌ها بعد از مدتی با استعفا، خود را وارد گود رقابت می‌کنند تا ریاست را به دست بگیرند. این اتفاق آنطور که پیداست این روزها در فدراسیون والیبال در حال رخ دادن است. افشین داوری از زمانی که سرپرست این فدراسیون شده، اقدام‌هایی کرده که در حوزه مسئولیت یک سرپرست فدراسیون نیست و همین مساله باعث شده شائبه‌هایی در خصوص این که داوری به دنبال ریاست فدراسیون والیبال است به وجود بیاید. طبق شنیده‌ها حتی محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش این وعده را به داوری داده است که اگر در دوران سرپرستی عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند نامزد ریاست شود. این موضوع می‌تواند بسیاری از ابهامات در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات چند وقت اخیر داوری در فدراسیون والیبال را توجیه کند و اگر اینگونه باشد وی به راحتی می‌تواند ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده بگیرد. چراکه از یک طرف حمایت وزارت ورزش و به خصوص داورزنی را همراه خود دارد و از طرف دیگر با توجه به این که داورزنی سال‌ها ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده داشته داوری می‌تواند روی آرای روسای هیات‌های استانی حساب باز کند و حالا که قرار است انتخابات سال آینده برگزار شود، فرصت کافی هم وجود دارد! در این باره باید به دو نکته توجه کرد؛ اول اینکه داوری در سال‌های کارش در حوزه ورزش موافقان چندانی برای خود دست و پا نکرده و حتی با رها کردن فدراسیون دوومیدانی برای رسیدن به مجلس، یک نقطه تاریک هم در کارنامه‌اش گذاشت. نکته دوم هم اینکه احمد ضیایی نیز با حمایت کامل داورزنی به ریاست والیبال رسید اما نتوانست چیزی جز انتقاد برای خودش بخرد. به این ترتیب حمایت داورزنی از داوری هم نمی‌تواند چندان آینده روشنی را برای والیبال رقم بزند.

    


دلخوری بدون گله

رای‌گیری دستی آن هم برای موضوع مهم تصویب اساسنامه جدید در مجمع کمیته ملی المپیک هنوز برای برخی‌ها جا نیفتاده است. شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم شاید توقع حداقل یک رای مخالف یا انتقادهایی از اساسنامه جدید را در مجمع کمیته ملی المپیک داشت اما شیوه رای‌گیری دست بالا بردن و ذکر صلوات جلوی روی رییس کمیته المپیک و وزیر جای مخالفتی باقی نگذاشت تا دلخوری او منطقی به نظر برسد. اگر در تمام دنیا جز برای رییس کمیته المپیک رای مخفی وجود ندارد، برای تنفیذ گرفتن‌های این‌چنینی، دستگاه‌های الکتریکی با گزینه بله و خیر جلوی اعضای مجمع وجود دارد تا آزادی بیان زیر سوال نرود! اما شهنازی با خودداری از هر گله و شکایتی بعد از مجمع گفت:«درباره شانس حضورم در سمت دبیرکل باید تاکید کنم که به قول خسروی‌وفا، ما همه کارگر هستیم و به کارگران هرچه دستور بدهند اجرا می‌کنند. من هم کارگر هستم و از کارفرمای خود در هر شرایطی اطاعت می‌کنم. در خصوص تغییر دبیرکل فکر می‌کنم بیش از انتظار این مساله بزرگ شد. تغییری در اساسنامه رخ داده است و به زودی اجرایی می‌شود. ما ورزشی‌ها افراد انعطاف‌پذیری هستیم. هدف خدمت است.»

    


سرخوش و طلای جهان

فینال نخستین دوره رقابت‌های اسنوکر 6 توپ جام جهانی برگزار شد و طی آن امیر سرخوش موفق شد با پیروزی مقابل حریف تایلندی خود به مقام قهرمانی و مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد. در این دوره از رقابت‌ها که 22 تا 25 دی به میزبانی قطر برگزار شد 32 بازیکن با کسب سهمیه (فدراسیون بین‌المللی = بیلیارد و اسنوکر) از کشورهای استرالیا، افغانستان، پاکستان، بحرین، مصر، تایلند، هنگ‌کنگ، ایران، ایرلند، عراق، میانمار و قطر شرکت کردند. تیم ملی اسنوکر کشورمان با ترکیب امیر سرخوش و احسان حیدری‌نژاد در این رقابت‌ها شرکت کرد.