اساسنامه جدید  و رای‌گیری عجیب

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش، رییس، دبیر و سایر مسئولان کمیته ملی المپیک و همچنین روسای فدراسیون‌ها در آکادمی ملی المپیک و البته تاخیر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. این جلسه برای تصویب اساسنامه جدید بود که طبق آن رییس کمیته ملی المپیک می‌تواند نفرات خود را برای دبیر هیات اجرایی و خزانه‌دار معرفی کند و تنها از اعضای مجمع تنفیذ بگیرد. به این ترتیب دیگر این دو سمت به شیوه رای‌گیری انتخاب نخواهند شد و فقط رای‌گیری برای انتخاب رییس کمیته برگزار خواهد شد. در نهایت و در شرایطی که شنیده می‌شد برخی‌ سعی داشتند تا اساسنامه جدید تصویب نشود و اعضا به آن رای ندهند، رای‌گیری به صورت دستی و ذکر صلوات انجام شد. پیش از این رای‌گیری دستی مسبوق به سابقه بوده اما نه برای موضوعی با این درجه از اهمیت. البته خود صالحی‌امیری نیز با قیام اعضا انتخاب شد اما آن زمان او هیچ رقیبی نداشت. در این نشست صالحی‌امیری از زحمات و همکاری وزارت ورزش تقدیر کرد و این در صورتی است که کمیته ملی المپیک همیشه پرقدرت‌تر از وزارت ورزش در رویدادهای ورزشی نقش داشته است. در هر حال اساسنامه جدید به هر شیوه‌ای بود تصویب شد تا فقط تایید IOC و هیات دولت را در پیش روی خود ببیند.

    


نامزدهای پرتعداد  اما بدون صلاحیت

فدراسیون کاراته یکی از فدراسیون‌های جذابی بود که به محض آغاز ثبت‌نام نامزدها برای کسب کرسی ریاست، نفرات زیادی مدارک خود را به دست گرفتند و راهی فدراسیون شدند. این فدراسیون آنقدر جذاب است که حتی محمدصادق فرجی که به خاطر بازنشسته بودن، از سمتش کنار گذاشته شده بود نیز ثبت‌نام کرد تا بلکه بتواند با نامه بازگشت به کار که هنوز به دستش نیاورده، صندلی سابقش را از چنگ رقبا در امان نگه دارد. با این حال از 22 نامزدی که ثبت‌نام کرده بودند، 11 نامزد در جلسه کمیسیون تطبیق مورد تایید قرار نگرفتند و احتمالا 9 نامزد برای رسیدن به صندلی ریاست کاراته با هم رقابت کنند.  سوابق و مدارک محمدرضا برزگر، سعید نصراللهی، حبیب خانی، ارسلان غلامی، علی‌حسین شاکری، حسین افراسیابی، محمدرضا باتوانی، مجید رمضانی‌مقدم، علی خرمی و قاسم سعیدی‌مغانلو نیز مورد تایید قرار نگرفته است. هومان عسگری، سیدعباس احمدپناهی، جمشید زند، علی قاسمی، سیدحسن طباطبایی، احمد شقاقی، حسین مطیعی، مسعود رهنما و سیدکامران هروی در روز برگزاری مجمع برای نشستن روی صندلی ریاست کاراته به رقابت خواهند پرداخت. طبق صحبت‌های داورزنی انتخابات ریاست فدراسیون کاراته تا پایان سال برگزار خواهد شد. هرچند شنیده می‌شود یک ژن خوب هم در لیست این انتخابات قرار دارد و هیچ بعید نیست معادلات این مجمع به هم بخورد.

    


خناری‌نژاد هم در راه مهاجرت

 هادی خناری‌نژاد دارنده مدال طلای جام جهانی ژیمناستیک احتمالا برای مربیگری به کشورهای خارجی مهاجرت خواهد کرد. او که مدتی است فقط تمرین بدنسازی دارد، گفت:«شرایط زندگی‌ام متفاوت شده و ازدواج کرده‌ام. دغدغه مالی هم دارم. فدراسیون که به ورزشکارانش حقوقی نمی‌دهد، من هم نمی‌توانم بدون حقوق کار کنم. احتمالا برای مربیگری از ایران بروم. احتمالا به دانمارک، ایسلند یا کانادا می‌روم. از کانادا دعوتنامه را گرفته‌ام اما بیشتر دوست دارم در ایسلند نزدیک محمد رمضانپور باشم. محمد هم حق داشت که رفت. من هم اگر چهار سال پیش می‌رفتم شرایطم خیلی بهتر از الان بود.» خناری‌نژاد افزود:«در ایران از تجارب استفاده نمی‌شود. این‌همه از بیت‌المال بابت خناری‌نژاد هزینه شده اما اکنون استفاده آن را کشور دیگری باید ببرد. با این احکام و سابقه‌هایی که ما داریم خیلی راحت در هر جای دنیا پذیرش می‌شویم. اینها باید نگران باشند که ما را از دست می‌دهند. من به فدراسیون خرده نمی‌گیرم منظورم مسوولان رده بالاتر است.» اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک در واکنش به مهاجرت خناری‌نژاد تنها ابراز امیدواری کرد که او در ایران بماند.