تعویق ناخودآگاه انتخابات والیبال!

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال بعد از توافق با افشین داوری سرپرست فدراسیون مبنی بر ادامه همکاری تا المپیک 2020، برنامه‌هایش را تقریبا اعلام کرده است. کولاکوویچ 25 بازیکن را برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی پیش رو مد نظر قرار داده و حتی کارهای صدور ویزای این بازیکنان نیز انجام شده است. این در حالی است که شنیده می‌شود چند ستاره تیم ملی در اعتراض به برکناری امیر خوش‌خبر قصد دارند روی تیم ملی خط قرمز بکشند. این در حالی است که ایگور خواستار همکاری دوباره با خوش‌خبر شده است اما از سوی دیگر سرپرست سابق تیم ملی که حکم پدر معنوی والیبالیست‌ها را دارد، اعلام کرده قصد بازگشت به والیبال را ندارد. البته هنوز هیچ دعوتی هم از سوی فدراسیون از خوش‌خبر برای بازگشت به کار نشده است. داوری همچنین در حالی خبر از حمایت تمام قد از ایگور و تیمش می‌دهد که شائبه نشستن او روی صندلی ریاست و حمایت داورزنی از او در صورت رقم زدن یک کارنامه موفق در دوره سرپرستی نیز به گوش می‌رسد. این شائبه زمانی پررنگ می‌شود که انتخابات این فدراسیون به سال آینده موکول شد. تغییر زمانی که داوری معتقد است ناخودآگاه پیش آمده است:«اینکه گفته می‌شود «انتخابات به سال آینده انداخته شد»، درست نیست چون ثبت نام کاندیداها حدود 10 روز، بررسی مستندات حدود یک هفته و احراز صلاحیت کاندیداها حدود 45 روز زمان می‌برد. به همین خاطر ناخودآگاه انتخابات به سال آینده موکول خواهد شد‎.»

    


اهدایی‌های موزه ورزش

جلسه وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک با چند قهرمان برای افتتاح موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در حاشیه این جلسه بهداد سلیمی مدال طلای جهانی ٢٠١١ خود را به موزه اهدا کرد و گفت این مدال خاطره‌انگیز است. همچنین احسان حدادی قصد دارد مدال نقره المپیک خود را اهدا کند، اما چون آن را با مبلغ ٥٠٠ میلیون به مجموعه خیریه محک داده قرار شد این مدال دوباره به حدادی بازگردانده شود و وی آن را به موزه بدهد.حدادی فعلا لباسی که عکس رستم روی آن بود را به موزه اهدا کرد. در ادامه مجتبی عابدینی نفر چهارم شمشیربازی المپیک ریو نیز لباسی که دو دوره با آن در المپیک شرکت کرده بود، تقدیم موزه ورزش کرد. آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو هم جام قهرمانی مسابقات تفلیس را در موزه به یادگار گذاشت.

    


6 برد از 7 مسابقه

تیم هفت نفره‌ای از فایترهای ایران زیر نظر علیرضا استکی و امیر علی‌اکبری راهی گرجستان شدند و توانستند به 6 پیروزی دست پیدا کنند. چند وقتی است تعدادی از ورزشکاران راه‌شان را سمت MMA کج کردند و زیر نظر استکی و علی‌اکبری تمرین می‌کنند. در بین این ورزشکاران حمیدرضا قلی‌پور قهرمان ووشوی جهان هم دیده می‌شود که در یکی،دو سال اخیر به تمرینات MMA  پرداخته است. او یکشنبه‌شب برای اولین بار در گرجستان وارد قفس شد و توانست با پیروزی میدان را ترک کند. قلی‌پور گفته بود حضورش در MMA جدی شود، با وووشو خداحافظی می‌کند و اینطور که به نظر می‌رسد باید کاپیتان را از ووشو جدا بدانیم.

    


جزییات منظور بنا

پاداش صعود به مرحله حذفی جام ملت‌ها که به فوتبالیست‌ها و کی‌روش داده شد، صدای اعتراض محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی را هم در آورد. او که در متنی بلند بالا از تبعیض همیشگی بین فوتبال و رشته‌های دیگر گلایه‌‌اش را نشان داد، جزیی‌تر به دلیل اعتراضش به پاداش اشاره کرد:«این یک دلنوشته بود که همه خواندید. منظور من هم شخص کی‌روش و تیم ملی نیست، در کل تبعیضی بین ورزشکاران و تیم‌ها وجود دارد که درست نیست. البته حرفم برای کل ورزش است باید به یک صورت توجه شود. ما دنیا نیستیم و ایران هستیم و نگاه‌مان باید عدالت محور باشد.»