کینه عجیب هرکول از فوتبال!

در بین کسانی که از سیل هزینه‌ها به سمت فوتبال گلایه کردند و حتی از برخی‌شان انتظار نمی‌رفت ادبیاتی دور از انتظار را برای این انتقاد انتخاب کنند، بهداد سلیمی با انتشار یک استوری عجیب در اینستاگرام تمام گلایه‌های دیگر ورزشکاران را به باد فراموشی سپرد. بهداد سلیمی که همیشه سعی داشت حتی نوک پایش به حاشیه باز نشود و در هر موضوعی با احتیاط کامل صحبت می‌کرد، بعد از پرداخت پاداش یک میلیون دلاری به ملی‌پوشان حسابی ترش کرد و با ادبیاتی بسیار دور از انتظار که در شأن هیچ ورزشکاری نیست، انتقادش را بیان کرد. او مصاحبه تاج را های‌لایت کرد و با کلماتی تند خطاب به فوتبالیست‌ها نوشت:«کوفتتون بشه بی‌غیرتا » و «خواهشا دیگه حرفی از مردم و عشق به وطن نزنین. همتون فاسد و بنده پولین.#فوتبالیست_بی_غیرت». همین عبارت‌ها کافی بود تا این استوری در کسری از ثانیه در فضای مجازی پخش شود. البته بهداد خیلی زود از این کار پشیمان شد و استوری‌اش را پاک کرد اما متن عذرخواهی که با کلی اشتباه به اشتراک گذاشت، دست کمی از انتقاد اولش نداشت تا نشان دهد هنوز از موضع قبلی خود کوتاه نیامده است.

    


کفاشیان و واکنش  به غیرفوتبالی‌ها

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ورزشکاران غیرفوتبالی واکنش‌های تندی به حذف تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا داشتند. گلایه‌های اصلی آنها به هزینه‌هایی بود که صرف فوتبال می‌شود و آنها مدام در مشکلات مالی غوطه‌ور هستند. این هجمه‌ها بالاخره واکنش علی کفاشیان را به دنبال داشت. او در قبال اعتراض ورزشکارهای غیر فوتبالی به پاداش و هزینه‌های فوتبال گفت:«فدراسیون از عملکرد کی‌روش 40 میلیون دلار درآمد داشته که ما از این درآمد 15 الی 16 میلیاردش را به خود بازیکنان داده‌ایم. نمی‌دانم دلیل این انتقادها چیست. کی‌روش از عملکرد خودش برای این فوتبال درآمدزایی کرده و پول‌هایی که از فیفا، AFC  و تبلیغات کسب کرده‌ایم نشان می‌دهد که این فوتبال به یک ریال بودجه دولتی نیاز ندارد. کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده. این فوتبال درآمد خودش را درآورده است.» او همچنین در واکنش به اینکه پس چرا همیشه فدراسیون در حال رایزنی با وزارت برای دریافت بودجه است؟ افزود:«بودجه‌ای که دولت می‌دهد اصلا در قبال هزینه‌های فوتبال چیزی نیست. تازه اگر حق پخش باشگاه‌ها و فوتبال داده شود فوتبال نیازی به این رایزنی‌ها ندارد و می‌تواند روی پای خودش بایستد.»

    


صعود چشمگیر دو کاراته‌کا

در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته که پس از اولین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2019 منتشر شد، مجید حسن‌نیا که موفق شد مدال طلای لیگ جهانی فرانسه را کسب کند با 35 پله صعود به رتبه 26 وزن منهای 60 کیلوگرم رسید. مهدی قراری‌زاده نیز که موفق شد مدال نقره وزن 84- کیلوگرم را در لیگ جهانی فرانسه از آن خود کند با 26 پله صعود در رتبه 24 قرار گرفت. همچنین صالح اباذری دو و ذبیح‌ا... پورشیب یک پله در جدول رده‌بندی صعود داشتند. در رنکینگ المپیکی هم نام سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌ا... پورشیب و رزیتا علیپور را می‌توان در میان 10 نفر برتر رنکینگ دید.

    


مادران و نوزادان تماشاچی

دومین دوره رقابت‌های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی کشور طی روزهای اخیر در خانه کشتی محمد بنا در تهران برگزار شد تا این رشته همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. با اینکه هنوز سرمربی تیم ملی مشخص نشده و بعد از استعفای رسول خادم برخی از بلاتکلیفی کشتی کلاسیک زنان سخن می‌گفتند، این رقابت‌ها با جدیت کامل و استقبال بیشتر برگزار شد. رقابت‌های کشتی زنان صحنه‌های جالب و تاثیرگذاری را هم برجای گذاشت. چند نوزاد چندماهه در آغوش مادران خود به سالن آمدند؛ مادرانی که بعضا کشتی‌گیر یا مربی بودند و فرزند چند ماهه خود را کنار تشک و روی سکوها قرار دادند تا به رقابت بپردازند.