سقوط یک پله‌ای بسکتبال 

فدراسیون جهانی بسکتبال پس از پایان پنجره ششم انتخابی جام جهانی 2019 رنکینگ تیم‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن تیم ملی کشورمان یک پله سقوط داشت و در رده 27 قرار گرفت. در این رده‌بندی آمریکا، اسپانیا و فرانسه در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. استرالیا با قرار گرفتن در رده یازدهم، بهترین رنکینگ را در بین تیم‌های آسیایی در جهان دارد و چین و فیلیپین و کره هم به ترتیب رده‌های 30، 31 و 32 را در اختیار دارند.

    


گزینه وزارت، رئیس قایقرانی نشد

مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی به گزینه‌ای از دل خود این رشته رای داد تا یک بار دیگر وزارت ورزش در این زمینه به بن‌بست بخورد! برای ریاست فدراسیون قایقرانی، هفت کاندیدا (ناصر طالبی، محسن میلاد، سیدرضا میرابوطالبی، سعید کاظمی، علیرضا سهرابیان، فرحناز امیرشقاقی و رضا گل‌محمدی) با یکدیگر رقابت می‌کردند که گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گزینه وزارت ورزش برای این انتخابات بود. در آغاز مجمع طالبی، ابراهیمی، امیرشقاقی، میرابوطالبی و کاظمی انصراف دادند. بدین ترتیب رقابت برای ریاست فدراسیون قایقرانی میان سه گزینه یعنی گل‌محمدی، سهرابیان و محسن میلاد برگزار شد. در نهایت، علیرضا سهرابیان دبیر سابق فدراسیون با کسب 21 رای از مجموع 38 رای به عنوان رییس جدید فدراسیون قایقرانی انتخاب شد. گل‌محمدی در این انتخابات 17 رای کسب کرد و محسن میلاد نیز هیچ رایی نداشت. داورزنی در حالی انتخابات سهرابیان را سندی بر دخالت نکردن وزارت ورزش در انتخابات دانست که در رای نیاوردن گل‌محمدی موارد بسیاری دخیل بوده نه مهندسی انتخابات توسط وزارتخانه. یکی از این موارد بازنشسته شدن گل‌محمدی بود که نمی‌توانست دوره چهار ساله ریاستش را پر کند. 

    


تبعیض وزارت ورزش

سوال این روزهای ورزش کشور این است که چرا وزارت ورزش برنامه یکسانی را در فدراسیون‌های مختلف برای انتخابات اجرا نمی‌کند؟ چطور برخی از سرپرستان اجازه ثبت‌نام برای ریاست ندارند در حالی که در فدراسیون‌های دیگر تعهدی از سرپرستان گرفته نشده است؟ بارها در زمان انتخابات شاهد حمایت وزارت ورزش از یک گزینه خاص شده‌ایم که حالا با تبعیض‌هایی که وزارت ورزش دارد، این شائبه‌ها را بیشتر می‌کند. به طور مثال در یک فدراسیون 6 ماه از ثبت‌نام گذشته و تکلیف مشخص نشده از طرفی در فدراسیون دیگر شاهد هستیم سرپرستان برای نامزدی اقدام کرده‌اند. در حالی که وزارت ورزش در زمان انتخاب سرپرستان اعلام کرده بود آنها فقط برای برگزاری انتخابات و عقب نیفتادن کارها در فدراسیون‌ها هستند و نمی‌توانند برای نامزدی ریاست اقدام کنند اما حالا خبرهای ضد و نقیضی در این باره به گوش می‌رسد. 

    


سفر مارکوپولویی کاراته 

رقابت‌های بین‌المللی کاراته سریA  اتریش از روز جمعه در شهر سالزبورگ با حضور ۲۰۵۷ کاراته‌کا از ۹۹ کشور آغاز و عصر یکشنبه به پایان می‌رسد. از ایران نیز ۵۲ کاراته‌کا برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. اما نکته جالب سفر ملی‌پوشان کاراته، نحوه حضور آنها در اتریش است که بیشتر یادآور سفرهای مارکوپولو است. در حالی که از تهران برای اتریش پرواز مستقیم وجود دارد اما ملی‌پوشان کاراته ایران ابتدا ساعت هشت صبح دیروز به مسکو پرواز خواهند کرد و پس از چند ساعت انتظار در فرودگاه این شهر، قرار است به مونیخ پرواز کنند تا پس از رسیدن به این شهر این بار با اتوبوس راهی سالزبورگ شوند.