حذف پترو از جام باشگاه‌های جهان!‌

در حالی که قرار بود پتروشیمی به عنوان قهرمان آسیا بهمن در جام باشگاه‌های جهان در برزیل شرکت کند، اما حضور این تیم با اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال منتفی شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون بسکتبال با توجه به نزدیک بودن پنجره ششم انتخابی جام جهانی خواستار تغییر زمان این رقابت‌ها شده بود که در نهایت فیبا رای به کنار گذاشتن نماینده ایران و آسیا داد. پیش از این پتروشیمی آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده بود. در این میان مسعود عماری دبیر فدراسیون، پای فدراسیون را از این ماجرا بیرون کشید. او گفت:«قبل از این که ما متوجه شویم،‌ فدراسیون جهانی خودش در نامه‌ای به باشگاه پتروشیمی اعلام کرده بود که این تیم نمی‌تواند در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند و ما پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله با فدراسیون جهانی مذاکره کردیم که علت چه بوده است.» وی ادامه داد:«ما طی نامه‌ای از آنها خواستیم با توجه به اینکه پنجره ششم انتخابی جام جهانی نزدیک است، زمان مسابقات را تغییر دهند، اما آنها اعلام کردند ما می‌توانیم تیم شما را یک روز زودتر آزاد کنیم تا به مسابقات ملی هم برسد، کل مکاتبه ما همین بود، اما آنها درنهایت پتروشیمی به عنوان نماینده آسیا و قهرمان آفریقا را کنار گذاشتند و قرار شد همانند سال‌های گذشته بین قاره‌های آمریکا، اروپا و میزبان، این رقابت‌ها برگزار شود.» وی تاکید کرد:«فدراسیون هیچ تقصیری در کنار گذاشتن پتروشیمی از جام باشگاه‌های جهان نداشت و برخی این موضوع را به اشتباه عنوان می‌کنند. تنها درخواست ما همین تغییر زمان مسابقات بود.»

    


دختران وزنه در اردو

بالاخره پس از مدت طولانی و قرار گرفتن تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در سایه، خبری از آنها به گوش رسید و آن چیزی نیست جز آغاز دور جدید اردوی تیم ملی دختران پولاد سرد. اردوی 27 روزه تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان با حضور 11 وزنه‌بردار منتخب از 21 دی تا 19 بهمن در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد بود. پوپک بسامی، مریم زارع،‌ ابریشم ارجمندخواه، مرضیه قنبری، الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، پارمیدا محمودیان، نیوشا مرادی، هانیه کرمی، لناز باجلانی و نرگس میرزکی نفرات دعوت شده به این اردو هستتند. همچنین مریم امراله مربی و ژینا ویسی سرپرست این اردو هستند. پیش از این ریحانه طریقت که از نایب‌رییسی بانوان فدراسیون استعفا داده بود، از بی‌توجهی فدراسیون به بانوان گلایه‌هایی داشت. حال باید صبر کرد و دید این بار هم این بی‌توجهی‌ها ادامه دارد و همه چیز ظاهری است یا واقعا در روزهایی که به انتخابات فدراسیون نزدیک می‌شویم، علی مرادی جدی‌تر به امو بانوان رسیدگی می‌کند.

    


استفاده تبلیغاتی از استقلال

همان زمان که مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی با همکاری اکبر عباسی‌ملکی، عضو هیات مدیره استقلال تدارک حضور این تیم در لیگ دوومیدانی را می‌دید، مشخص بود که این کار سرانجامی ندارد، اما کیهانی برای تبلیغات هم که شده نام استقلال را بدون اینکه دوومیدانی‌کارانش قراردادی داشته باشند و هماهنگی با مدیرعامل صورت بگیرد، وارد لیگ کرد و حالا ورزشکاران و کادر فنی مانده‌اند و پولی که مشخص نیست چه کسی باید بدهد. حضور استقلال در لیگ به نوعی صوری بود و تمام کارهای این تیم را فدراسیون با همکاری عباسی‌ملکی انجام می‌داد و حالا مشخص نیست با بازنشسته شدن ملکی و جدایی‌اش از استقلال، آیا باشگاه استقلال و شخص امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه باقی پول دوومیدانی‌کاران را خواهد داد یا فدراسیون دوومیدانی باید از بودجه جاری‌اش پرداخت کند، کاری که البته تخلف آشکار خواهد بود. اورنگ مستقیم سرپرست تیم استقلال در این باره گفت:«چند وقت پیش با کیهانی صحبت کردم و او گفت تعهد تیم با خودش بوده و قول شرف داده که قرارداد ورزشکاران را با جذب اسپانسر هم شده پرداخت کند و نگران نباشید.»