مسیر والیبال تا المپیک

درست در روزهایی که ورزش کشور به خاطر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و روی کار آمدن سرپرست‌ها مشکلاتی برای برنامه‌ریزی رسیدن به المپیک 2020 دارد، فدراسیون جهانی والیبال گروه‌بندی‌های رقابت‌های انتخابی المپیک را اعلام کرد. بر این اساس، تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در گروه پنجم با تیم‌های روسیه، کوبا و مکزیک همگروه خواهد بود و برای حضور مستقیم در المپیک ریو باید به عنوان تیم اول از این مرحله صعود کند. تیم‌هایی که در این مرحله موفق به دریافت جواز حضور در مسابقات المپیک نشوند، در ژانویه ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) شانس خود را در مسابقات قاره‌ای آزمایش خواهند کرد. این در حالی است که فدراسیون والیبال این روزها بدون رییس و با سرپرستی افشین داوری اداره می‌شود و باید هرچه زودتر برنامه‌ریزی‌ها برای حضوری موفق در این رقابت‌ها انجام شود. روسیه رقیب سختی برای ایران خواهد بود و تیم کشورمان کار چندان راحتی برای شناخته شدن به عنوان تیم اول ندارد. این در حالی است که شنیده می‌شود بسیاری از ستاره‌ها تصمیم گرفته‌اند به خاطر نبودن امیر خوش‌خبر سرپرستی که توسط احمد ضیایی رییس سابق برکنار شد، در تیم ملی حاضر نشوند. اگر این اتفاق بیفتد، ایگور کولاکوویچ که در تیم ملی دست به جوانگرایی زده است، کار به مراتب سخت‌تری در پیش خواهد داشت. در گروه‌های دیگر رقابت‌های انتخابی، در گروه یک مسابقات برزیل، مصر، بلغارستان، پورتوریکو، در گروه دو آمریکا، بلژیک، هلند و کره جنوبی، در گروه سه ایتالیا، صربستان، استرالیا و کامرون، در گروه چهار لهستان، فرانسه، اسلوونی و تونس و در گروه 6 کانادا، آرژانتین، فنلاند و چین قرار دارند.

    


عباسعلی دعوت شد

رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 فرانسه در حالی آغاز می‌شود که نمایندگان کشورمان هم در آن حضور خواهند داشت. شهرام هروی تیم هفت نفره خود را با ترکیب امیر مهدی‌زاده، سامان حیدری، مهدی خدابخشی، ذبیح‌ا... پورشیب، بهمن عسگری، هامون درفشی‌پور و سجاد گنج‌زاده آماده این رویداد کرده است. اما ستاره موسوی در حالی سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، شیما آل‌سعدی، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی را انتخاب کرده است که چندی پیش حرف و حدیث‌هایی درباره عباسعلی به گوش می‌رسید. طبق شنیده‌ها عباسعلی که چند ماهی می‌شود در کانادا به سر می‌برد، به خاطر اعتراض به انتخاب موسوی قید حضور در ایران و تمرین در تیم ملی را زده است. برخی هم از تحصیلات تکمیلی او در کانادا خبر دادند و البته شایعه اقدام او برای اخذ اقامت این کشور را هم نباید نشنیده گرفت. در هر حال عباسعلی که در اردوی تیم ملی حضور نداشت به این مسابقات دعوت شد و در فرانسه به تیم ملی ملحق می‌شود.

    


دربی خودروسازهای تهرانی

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال، هفته نبرد خودروسازهای تهرانی است. این هفته از مسابقات در حالی با 6 دیدار پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین بازی هفته دو تیم پیکان و سایپا در خانه والیبال تهران رودرروی هم قرار خواهند گرفت. شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان که با ۱۳ پیروزی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارند، وضعیت خوبی نسبت به یاران پیمان اکبری در سایپا دارند و با خیالی آسوده‌تر در زمین حاضر خواهند شد. این هفته اما یک دیدار مهم دیگر هم دارد که در آن خاتم اردکان میزبان تیم شهرداری تبریز است. همچنین تیم صدرنشین شهرداری ورامین نیز این هفته کار آسانی در پیش دارد و در خانه از تیم شهرداری ارومیه میزبانی خواهد کرد که با سه پیروزی در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. در دیگر دیدارهای هفته هجدهم نیز شهروند اراک به مصاف پیام خراسان می‌رود، دورنای ارومیه و شهرداری گنبد با هم دیدار می‌کنند، کاله مازندران و عقاب نهاجا برابر یکدیگر به زمین می‌روند و فولاد سیرجان نیز استراحت می‌کند.