یک طلای دیگر به نام ایران

در تازه‌ترین گزارش IWF که در نتیجه برنامه بازنگری کمیته بین‌المللی المپیک در رابطه با بازی‌های المپیک 2012 لندن منتشر شده، نمونه‌های پنج وزنه‌بردار دیگر مثبت اعلام شده است که در این بین مهم‌ترین نمونه مثبت شدن تست دوپینگ اُلکسی توروختی از اوکراین است که در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. نصیرشلال در این دسته به مدال نقره المپیک 2012 لندن رسید و در صورت اعلام قطعی شدن دوپینگ توروختی مدال طلای این دسته به نماینده کشورمان خواهد رسید. البته با همین خبر هم سیل تبریک‌ها به سمت نصیرشلال روانه شد. پیش از این سعید محمدپور که در دسته 94 کیلوگرم پنجم شده بود با مثبت اعلام شدن نفرات بالایی این دسته به مدال طلا رسیده بود. البته کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم ایران نیز در بازی‌های المپیک لندن به مدال برنز دست یافته بود که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ آپتی آیوکادوف روس، مدال برنز کیانوش رستمی نیز به نقره تبدیل شد. همچنین نواب نصیرشلال که به مدال نقره المپیک لندن رسیده بود، با طلایی شدن در کنار سعید محمدپور، بهداد سلیمی، امید نوروزی، حمید سوریان و قاسم رضایی ششمین طلایی ایران در المپیک ۲۰۱۲ لقب می‌گیرد. کاروان ایران که با عنوان هفدهمی المپیک ۲۰۱۲ را به پایان رسانده بود، با طلای محمدپور یک رده صعود کرد. سپس یک دوپینگ از سوی دوندگان جاماییکا باعث شد ایران به رده پانزدهم برود. حالا بعد از گذشت ۶ سال اگر مدال طلای نواب نصیرشلال رسما از سوی IOC تایید شود، ایران با ۶ طلا، پنج نقره و دو برنز به رده سیزدهم جدول مدال‌ها صعود می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تا بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۲ رقم خورده باشد. تاکنون از لحاظ رده‌بندی مدالی بهترین نتیجه ایران رتبه چهاردهم در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن است که می‌تواند با این اتفاقات جای خود را به المپیک ۲۰۱۲ لندن بدهد. همچنین بعید به نظر می‌رسد که دیگر وزنه‌برداری بتواند چنین نتیجه‌ای را در بازی‌های المپیک تکرار کند.

    


دخالت رییس در کار فنی

خبر برگزاری اردوی تیم ملی بوکس با دعوت از 42 بوکسور در حالی اعلام شد که بازگشت باتجربه‌ها مهم‌ترین نکته آن بود. در لیست دعوتی‌ها نام سجاد محرابی و جاسم دلاوری از بوکسورهای سابق تیم ملی نیز دیده می‌شد، اما در کم‌تر از 24 ساعت حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در چرخشی عجیب نام این دو نفر را از لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی خط زد و دلیل این کارش را غیبت آنها در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور عنوان کرد. اینکه چرا فدراسیون بوکس کمیته فنی تشکیل داده و به رای آنها اعتمادی ندارد، برای همه جای سوال دارد! گویا این بار نوبت به ثوری رسیده که در ابتدای مسیر به خاطر مشاور‌ه‌های غلط به بیراهه برود! آنهایی که یک روز گزینه نایب رییسی را به فدراسیون بوکس معرفی می‌کنند و روز دیگر پیشنهاد مربی خارجی را می‌دهند و حالا بازهم در سودای تقسیم تیم ملی هستند تا جایی برای خود باز کنند.

    


ضیایی عصبانی است!

به نظر می‌رسد احمد ضیایی رییس سابق فدراسیون والیبال هنوز با بحث بازنشستگی‌اش کنار نیامده و آن را نپذیرفته است. او که مدت‌ها تلاش کرد تا از ترکش‌‌های قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در امان بماند، سرانجام با حکم وزارت ورزش و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون، بدون نوشتن استعفانامه افشین داوری را جای خود دید تا مجبور به ترک فدراسیون شود. ولی گویا ضیایی هنوز برای از دست دادن ریاست عصبانی است. چراکه او دیروز در تماس تلفنی خبرنگاران با اعلام اینکه قصد مصاحبه ندارد و در جلسه است، این تماس را قطع کرد تا فرصت رد و بدل شدن هر حرف دیگری را از بین ببرد.