انتخابی با ثبت‌نام 50 هزار تومانی!

رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو در حالی از چهارشنبه هفته جاری در خانه تکواندو برگزار می‌شود که همه مدعیان برای ورود به اردوی تیم ملی ثبت نام کرده‌اند. با نگاهی به لیست نفرات ثبت‌نام کننده مشخص شد که اغلب نفراتی که پیش از این سابقه حضور در اردو و یا ترکیب تیم ملی را داشته‌اند نیز ثبت‌نام کرده‌اند و تقریبا هیچ مدعی از قلم نیفتاده است. در پایان این رقابت‌ها نفرات اول و دوم و منتخبان کادرفنی به اردوی تیم ملی راه پیدا می‌کنند. این در حالی است که فدراسیون تکواندو برای این انتخابی تیم ملی عنوان آزاد کشوری را انتخاب کرده و از هر تکواندوکار ۵۰ هزار تومان هزینه ثبت‌نام دریافت کرده است. شاید این هزینه برای تکواندوکاران تهرانی یا حتی استان البرز هزینه معقولی باشد، ولی برای تکواندوکارانی که از شهرستان‌های دور رنج سفر به تهران را به امید حضور در اردوی تیم ملی به جان می خرند، با احتساب هزینه رفت و آمد، تغذیه و خوابگاه، هزینه سنگینی می‌شود. درست است که هزینه برگزاری مسابقات بالا است و شاید دو برابر مبلغی که فدراسیون از تکواندوکاران گرفته، باید هزینه شود ولی اگر قرار است مسابقات انتخابی باشد و نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت شوند، فدراسیون باید از صفر تا ۱۰۰ یعنی از همین مسابقات انتخابی مرحله اول هزینه‌های موفقیت تیم ملی در مسابقات مورد هدف را پرداخت نکند. چه بسا خیلی از مدعیان و شایسته به دلیل همین هزینه‌های بالا توان سفر به تهران و حضور در مسابقات را نداشته باشند و شاید هم شب را تا صبح در مکان‌هایی چون... سر کنند.

    


روابط‌عمومی وزارتخانه  در انتخابات جودو

تا به حال وزارت ورزش گزینه‌های مختلفی را وارد انتخابات فدراسیون‌ها کرده است اما ثبت‌نام مدیر روابط عمومی وزارتخانه در انتخابات فدراسیون عجیب، عجیب‌ترین آنها بوده است! مازیار ناظمی که در سال‌های اخیر به عنوان مدیر روابط عمومی وزارت ورزش فعالیت کرده، سال گذشته هم برای انتخابات فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرد؛ اگرچه خیلی زود انصراف داد. حالا در شرایطی که به دلیل کنار رفتن محمد درخشان از راس فدراسیون جودو در راستای اجرای قانون بازنشستگی ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون انجام می‌گیرد، مازیار ناظمی در آخرین روز تصمیم به ثبت نام گرفت. مهدی درخشنده و توفیق کابلی دیگر افرادی بودند که برای انتخابات ثبت نام کردند. آرش میراسماعیلی، قهرمان و نایب رییس سابق فدراسیون جودو مطرح‌ترین اسم در میان نامزدها محسوب می‌شود.

    


تهدید نبود

در ‌حالی که گفته می‌شود روسای هیا‌ت‌های کشتی استان‌های کشور در نامه به وزارت ورزش اعلام کرده‌اند در صورت تعلل در انجام فرآیند انتخابات فدراسیون به صورت دسته جمعی از سمت‌های خود استعفا خواهند کرد، رضا لایق تاکید می‌کند که چنین چیزی نیست و در این نامه صرفا از وزارتخانه خواسته شده است که هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار شود. رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در این‌باره گفت:«هیچ تهدیدی از استعفا در این نامه نبوده و اعضای مجمع فقط تقاضا کرده‌اند که انتخابات هرچه سریع‌تر برگزار شود. این نامه روز شنبه به وزارت ورزش ارسال شده و هنوز پاسخی از سوی وزارتخانه دریافت نکرده‌ایم.»

    


مانعی به نام سرپرست

کمیته دو نفره‎ای که به منظور بررسی برنامه المپیکی فدراسیون‎ها تشکیل شده، برای پیشبرد برنامه‎های خود با مشکل سرپرست‎ها و حضور آنها در فدراسیون‎های مدال‎آور مواجه است. از میان رشته‌هایی که شانس کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک توکیو هستند و حتی امید به مدال‌آوری ورزشکاران آنها هم زیاد است، رشته‌هایی مانند کشتی، جودو و کاراته با سرپرست اداره می‌شوند. همین موضوع سد راه برگزاری نشست با این فدراسیون‌هاست چراکه تاکید و ترجیح کمیته دو نفره شکل گرفته و حتی ستاد عالی بر این است تا نشست‌های موردنظر با روسای فدراسیون‌ها برگزار شود که حضور مستمر و ثابت در فدراسیون مربوطه خواهند داشت. اینکه نشست‌های این‌چنینی با سرپرستانی برگزار شود که در انتخابات پیش روی فدراسیون‌های خود، حتی نمی‌توانند جزو کاندیداها هم باشند، در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف المپیکی کمک حال نخواهد بود. بنابراین کمیته دو نفره تشکیل شده فعلا برنامه‌ای برای نشست با فدراسیون‌های المپیکی که سرپرست دارند، ندارد.