دنبال مربی دوومیدانی از اردوی کشتی

شاید حضور احسان حدادی و حسین توکلی در تمرین تیم ملی کشتی آزاد و کشتی گرفتن ستاره دوومیدانی با رضا یزدانی چندان عجیب نباشد، چراکه بسیار دیده شده ورزشکاران به اردوهای دوستان خود در رشته‌های دیگر می‌روند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. اما وقتی حدادی عنوان می‌کند که هدفش از حضور بین کشتی‌گیران این است که شاید غلامرضا محمدی و رضا یزدانی بتوانند برای او مربی پیدا کنند، موضوع شکل تازه‌ای می‌گیرد. فدراسیون دوومیدانی مدت‌هاست حدادی را بلاتکلیف نگه داشته و هیچ کاری برای او که دنبال طلای المپیک است نمی‌کند. به همین خاطر حدادی امیدوار است بعد از وزنه‌برداری حالا کشتی فکری به حالش بکند. فدراسیون در حالی تعلل می‌کند که اولویتش را روی انتخاب مربی ایرانی گذاشته اما تا به حال مربی را پیدا نکرده که شاگردی در اندازه حدادی تربیت کرده باشد. مجید کیهانی درباره شرایط حدادی و تعلل درباره او تنها به بیان شرایط اقتصادی ورزش و داشتن برنامه ویژه برای او بسنده می‌کند اما چه زمانی این برنامه‌ها قرار است اجرایی شوند را حتما فقط خود کیهانی می‌داند!  

    


ضیایی خواهان دارد!

توجه و تمرکز احمد ضیایی رییس سابق والیبال به شهر زادگاهش، ارومیه باعث شده که پس از گذشت مدت نسبتا طولانی و روی کار آمدن افشین داوری به عنوان سرپرست، افرادی از ارومیه دنبال بازگرداندن ضیایی به ریاست والیبال باشند. نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:«سیاست یک بام و دو هوا نداریم و «احمد ضیایی» باید در ریاست فدراسیون والیبال باقی بماند، همچنان که «مهدی تاج» با حمایت وزارت ورزش و جوانان ابقا شد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک رهبر، یک رییس جمهوری و یک رییس قوه قضاییه دارد و به طور یقین قانون نیز در این کشور یکی است و نباید سیاست یک بام و دو هوا در آن اجرا شود.» وی افزود:«قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کشور برای همه به صورت یکسان اجرا می‌شود و احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال ایران از شهر والیبال‌خیز ارومیه نیز می‌تواند با بهره‌مندی از این قانون به فعالیت خود در این فدراسیون ادامه دهد. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها در اجرای قوانین دوگانگی اعمال کنند و وزیر ورزش و جوانان باید در خصوص تبعیض ایجاد شده بین روسای فدراسیون فوتبال و والیبال پاسخ قانع کننده‌ای ارایه کند.»

    


رد دخالت خادم در انتخابات کشتی

با اینکه رسول خادم خودش از ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد، نام او همچنان در این ورزش می‌چرخد. یکی از دلایل مطرح شدن نام خادم دخالتش در انتخابات پیش روی فدراسیون است که برخی به جد روی آن تاکید دارند. با این حال رضا لایق که بعد از رفتن خادم، در سمت دبیری فدراسیون باقی ماند تا حمید بنی‌تمیم را تنها نگذارد، هرگونه دخالت رییس سابق در انتخابات و حمایتش از بنی‌تمیم را رد کرد. او در رابطه با اینکه گفته می‌شود رسول خادم به خاطر رابطه خوب با روسای هیات‌ها در انتخابات به سود بنی‌تمیم دخالت می‌کند، گفت:«رسول خادم در هیچ موضوعی دخالتی ندارد و هر حرفی هم در این باره زده شده را من تکذیب می‌کنم. روسای هیات‌های استانی به خادم خیلی لطف دارند؛ اما این ربطی به انتخابات پیش رو ندارد. روسای هیات‌ها خودشان تصمیم‌گیرنده هستند، همانطور که در دوره‌های قبلی درباره خادم هم خودشان تصمیم گرفتند و کسی به آنها فشاری نیاورد. آنها به عملکرد رسول خادم رای دادند؛ وگرنه شفاف بگویم فشاری که در دوره مدیریت خادم به هیات‌های استانی آمد، در هیچ دوره‌ای نیامده است. نه پول خوبی از فدراسیون دریافت کردند و نه امتیاز ویژه‌ای برای‌شان قائل بودیم. در انتخابات پیش رو هم برنامه‌های هر کاندیدایی که بهتر باشد باید رای بیاورد؛ برنامه‌ای که منطبق با شرایط کشتی باشد، نه برنامه‌های رویایی!»