فرصت فرزان در کیش

گفتن این جمله که فرزان در وزن تخصصی خودش در مسابقات انتخابی تیم ملی نبود، بعد از شکست او در این مسابقات، دری را باز کرد تا کادر فنی بتواند در ادامه راه میان‌بری را برای این هوگوپوش به وجود بیاورد. اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود و خیلی زود هم رخ داد. فرزان عاشورزاده به لطف سال طلایی‌اش قبل از المپیک ریو هنوز از فرصت‌های بی‌نهایت کادر فنی بهره می‌برد، حتی با اینکه به عقیده برخی‌ها سونامی دیگر به یک بازنده همیشگی در میدان‌های مهم تبدیل شده است. حالا فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو می‌گوید:«نباید احساساتی شویم و هیجانی عمل کنیم و به خاطر اینکه فرزان و امثال این بازیکن برای کشورمان افتخارآفرینی کردند و سرمایه این کشور هستند، در ادامه مسیر اگر راهی برای رصد او داشته باشیم و این بازیکن دوباره مدعی وزن خودش باشد، ممکن است با تصمیم و صلاحدید فدراسیون یک فرصت دیگر به او بدهیم. با توجه به برگزاری مسابقات آزاد جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش که تورنمنت سنگینی است، اگر در این مسابقات بازیکنی حتی با وجود شکست در این مسابقات آزاد کشوری خود را نشان بدهند، امکان دادن فرصت مجدد دوباره به آنها وجود دارد.»

    


اردوی در خطر ‌تیراندازی

تیراندازان ایران همیشه مشکل نداشتن فشنگ را در راس مشکلات خود می‌بینند اما حالا احتمال لغو یک اردوی مهم به دغدغه اصلی ملی‌پوشان تبدیل شده است. ملی‌پوشان تیراندازی ایران این روزها در اردوی تیم ملی خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنند. آنها که همچنان با کمبود مهمات مواجه‌اند امیدوار به اعزام اردوی هانوفر آلمان هستند تا بتوانند مشکلات کمبود فشنگ خود را برطرف کنند. اردویی که امکان لغو آن وجود دارد. پایان سال نو میلادی و آغاز سال ۲۰۱۹ مشکلاتی را به جهت گرفتن دعوتنامه و ویزای آلمان به وجود آورده و در این شرایط امکان دارد که ویزای تیراندازان ایرانی در زمان باقی‌مانده آماده نشود و تیم ملی ایران از این اردو محروم شود.

    


جلسه برای توافق

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد فصل قبل با عملکردی که در مرحله پلی‌آف لیگ برتر نشان داد، ​ در جامعه بسکتبال تحسین شد؛ اما مسئولان دانشگاه آزاد چند ماه بعد از اتمام فصل، ​جرایمی ۳۰ درصدی را برای اعضای تیم و کادر فنی در نظر گرفتند که اعتراض آنها را به همراه داشت. این جرایم در قرارداد اعضای تیم ذکر نشده بود و کار دو طرف به کمیته انضباطی فدراسیون کشید که در نهایت این کمیته،​ جریمه ۳۰ درصدی را مورد قبول ندانست و رای به پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فصل قبل داد. در همین راستا، هادی عامری سرپرست وقت این تیم از تماس دانشگاه آزاد خبر داد که از او برای حضور در جلسه سی‌ام دی دعوت کردند تا درباره طلب‌های اعضای تیم به توافق برسند.

    


بازگشت علی‌حسینی به تمرین

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در شرایطی از 28 دی استارت می‌خورد که کیانوش رستمی این روزها به صورت شخصی خود را برای حضور در کاپ پادشاهی تایلند که در بهمن برگزار می‌شود،‌ آماده می‌کند. علی‌اکبر خورشیدی‌فر مربی تیم ملی وزنه‌برداری در این خصوص گفت:«ممکن است به خاطر مسابقات قهرمانی کشور که یک تا ۵ بهمن برگزار می‌شود، اردوی تیم ملی هم چند روزی به تاخیر بیفتد؛ اما فعلا برنامه ما شروع کار در همان تاریخ ۲۸ دی است. همه مدعیان از جمله سعید علی‌حسینی، سهراب مرادی و علی هاشمی در این مرحله از اردو دعوت می‌شوند چون رقابت‌های سختی را در سال ۲۰۱۹ پیش رو داریم.» او درباره وضعیت مصدومیت سعید علی‌حسینی گفت:«این وزنه‌بردار هم مصدومیتش تا حدودی رفع شده و این روزها تمرین می‌کند. فعلا زود  است که بخواهد تمرینات سنگین انجام دهد.» علی‌حسینی بعد از بهداد یکی از شانس‌های اصلی ایران در سنگین‌وزن است.