اعتراضی که جنگ شد!

گویا قرار نیست واکنش‌های غیرفوتبالی‌ها به فوتبالی‌ها به خط پایان برسد. واکنش‌هایی که دیگر پا را از مرزهای اعتراض فراتر گذاشته و حالا به یک جنگ اینستاگرامی تبدیل شده است. جرقه‌های اعتراض وقتی به آتش جنگ تبدیل شد که بهداد سلیمی در یک استوری عجیب فوتبالیست‌ها را بی‌غیرت و پول پرست خواند. او با اینکه استوری‌اش را پاک و از انتخاب آن کلمات عذرخواهی کرد، با پست مشترکی از سوی ملی‌پوشان فوتبال مواجه شد که حذف شدنش از المپیک ریو و پاداشی که گرفت را زیر سوال برده بودند. این پاسخ رسما ناقوس جنگ را به صدا در‌آورد. سیل عظیمی از ورزشکاران غیرفوتبالی حالا به جای انتقاد از پاداش‌های فوتبالیست‌ها در صف حامیان بهداد قرار گرفتند و بار دیگر ادبیات تند خود را که در شأن هیچ ورزشکاری نیست خطاب به فوتبالی‌ها به کار بردند. این کینه عمیق اما بیشتر از همه متوجه وزارت ورزش است. نهادی که آنقدر در تامین ورزشکارانش ضعیف عمل کرده که قهرمانان کشور این ترازوی نامیزان را مقابل خود قرار داده‌اند و با سنگ محکی نادرست از آن استفاده می‌کنند. شکافی که حالا تحت عنوان فوتبال و غیرفوتبال ایجاد شده به هیچ عنوان همخوانی درستی با روح ورزش ندارد. وقتی قهرمانان ما بعد از سال‌ها افتخارآفرینی چنین به جان هم افتاده‌اند، چه انتظاری می‌توان از نسلی داشت که با الگو گرفتن از این ورزشکاران قرار است در میادین بین‌المللی برای اهتزاز پرچم کشور تلاش کنند!

    


هت‌تریک جودو در پناهندگی

جودو را شاید بتوان به عنوان رکورددار پناهندگی اعلام کرد. دلیل اصلی آن هم سومین پناهنده از این رشته در دو سال اخیر بوده است. این یک سریال تکراری برای جودو است که تفاوت زیادی بین اپیزودهای آن دیده نمی‌شود. دیگر شاید کسی هم تعجب نکند که یک جودوکار دیگر هم پناهنده شد! تازه‌ترین و سومین جودوکاری که راهش را از تیم ملی کشورمان جدا کرد، آرش آقایی جودوکار 25 ساله تبریزی است. او که مدال برنز مسابقات جوانان قهرمانی آسیا و مدال قهرمانی کارگران جهان را در کارنامه دارد، پس از اختلاف با سرمربی و مدیرتیم‌های ملی جودو کشورمان، سرانجام راهی کشور آذربایجان شد و پس از توافق با مسئولان فدراسیون این کشور به تیم ملی جودو آذربایجان پیوست. آقایی مدعی شده که منصوری و رودکی مانع فعالیتش در تیم ملی شدند و او ناچار به چنین تصمیمی شده است. در هر حال آقایی به زودی در کاپ اروپا با لباس کشور آذربایجان  روی تاتامی خواهد رفت و در وزن ۸۱- کیلوگرم برای تیم ملی آذربایجان مبارزه می‌کند. پیش از این نیز محمد رشنونژاد با تیم ملی به هلند رفت و دیگر به کشور برنگشت. او این روزها با لباس هلند به میدان می‌رود و اخیرا در رقابت‌های بین‌المللی بلژیک مدال برنز 60- کیلوگرم را به گردن انداخت. سال گذشته نیز شایان نصیرپور راهی کشور ترکیه شد و در حال حاضر نیز برای این کشور مبارزه می‌کند.

    


حدادی بالاخره برنامه‌دار شد

بالاخره پس از گذشت چند ماه از بازی‌های آسیایی و کسب چهارمین طلای احسان حدادی در این رقابت‌ها، پرتابگر دیسک کشورمان با مجید کیهانی به توافقات نسبی رسید. البته آن هم به لطف وساطت رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک که پیش از این نیز سعی داشت حدادی و فدراسیون را راهی کوچه آشتی‌کنان کند. حدادی که به خاطر بهانه‌تراشی فدراسیون دوومیدانی مبنی بر مشکلات مالی بدون برنامه روزهایش را می‌گذراند، همچنان یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک است. در همین راستا بعد از این توافقات نسبی خبر رسیده که حدادی قرار است اواخر بهمن راهی آمریکا شود و یک اردوی یک ماهه را در این کشور پشت سر بگذارد. گویا مراحل بعدى اردوهاى قهرمان پرتاب دیسک آسیا در جزیره کیش و سپس یکى از کشورهاى اروپایى برگزار مى‌شود.