اولین برد با درخشش جوان‌ها

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در جام ‌جهانی 2019 ژاپن مقابل کانادا قرار گرفت که با شکست این تیم بالاخره طعم برد در این رقابت‌ها را چشید. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا موذن استفاده کرد تا بالاخره بیشتر ترکیب را جوانان تشکیل داده باشند. در این بازی که با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران پایان یافت، کانادا در ست اول 25 بر 18 پیروز شد، اما ست دوم 25 بر23، ست سوم 27 بر 25 و ست چهارم 25 بر 19 به سود ایران پایان یافت تا شادی پیروزی در تیم والیبال ایران دیده شود. کانادایی‌ها پیش از این بازی مقابل برزیل و روسیه نتیجه را واگذار کرده بودند. آنها در این دوره از مسابقات سرمربی اصلی خود یعنی گلن هوگ را به همراه ندارند و دنیل لویس کانادایی‌ها را هدایت می‌کند. در پایان این مسابقه علی‌اصغر مجرد، سرعتی‌زن کشورمان با کسب 15 امتیاز عنوان امتیازآورین بازیکن ایران را به خود اختصاص داد. تیم ملی ایران در این مسابقه 56 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور، چهار امتیاز از سرویس مستقیم و 29 امتیاز از اشتباهات کانادا کسب کرد. در طرف مقابل کانادایی‌ها هم 55 امتیاز از اسپک، هشت امتیاز از دفاع روی تور، چهار امتیاز از سرویس مستقیم  و 25 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند. تیم ملی والیبال در چهارمین مسابقه خود امروز از ساعت 11:30 به مصاف استرالیا خواهد رفت. حال باید دید ایگور در این دیدار بار دیگر به جوانان خود اعتماد می‌کند یا مقابل کانگوروها که به تازگی در فینال قهرمانی آسیا در تهران مقابل تیم ملی کشورمان شکست خوردند، از بازیکنان باتجربه خود استفاده می‌کند.

    

فقط 5 لژیونر هندبال می‌آیند

تیم ملی هندبال کشورمان روز دوشنبه پانزدهم مهر جهت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ٢٠٢٠ توکیو راهی دوحه قطر خواهد شد. در همین راستا کادر فنی ترکیب 18 نفره ایران برای این رقابت‌ها را اعلام کرد. میلاد قلندری،‌ محمدعلی قاسمی، جلال کیانی،‌ شاهو نصرتی،‌ وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، ا...کرم استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، شهاب صادق‌زاده،‌ مجتبی حیدرپور، امین کاظمی،‌ محمدامین فرهادی،‌ سلامان بربط،‌ مجتبی کرمیان، علی رحیمی، محمد سیاوشی و محسن باباصفری ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند. در این ترکیب 18 نفره تنها پنج بازیکن لژیونر (باباصفری، صادقی، صمصامی، نصرتی و ا...کرم استکی در این ترکیب دیده می‌شود.) پس از مکاتبات فراوان فدراسیون با باشگاه‌های بازیکنان فوق شرایط حضور آنها در رقابت‌های پیش رو فراهم شد. تیم ملی هندبال در حالی راهی انتخابی المپیک می‌شود که تقریبا امیدی به کسب سهمیه وجود ندارد.

    

صعود ۶ پینگ‌پنگ‌باز در  رنکینگ

فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ جدید بازیکنان را در ماه اکتبر اعلام کرد. در مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده میان بازیکنان ایرانی نوشاد عالمیان ۲۷ پله صعود داشت اما نیما عالمیان تنها سه پله صعود کرده است. هدایی، احمدیان و لطف‌ا...نسب نیز صعود داشتند اما افشین نوروزی و سروش‌امیری‌نیا سقوط کردند. پس از بازی‌های خوب بازیکنان کشورمان و صعود دو پله از رتبه 9 به هفت آسیا و همچنین صعود هر چهار ملی‌پوش ایران به جمع 32 بازیکن برتر آسیا، ضمن صعود تیم در رنکینگ جهانی، باعث شد نوشاد عالمیان پس از 22 ماه به صدر بازیکنان منطقه آسیای میانه بازگردد. نوشاد با قرار گرفتن در مکان 66 جهان، رتبه 27 آسیا و اول آسیای میانه را به خود اختصاص داد. در بخش بانوان نیز ندا شهسواری ۳۹ پله صعود داشت و همچنان در صدر پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی قرار دارد اما مهشید اشتری و مریم صامت سقوط کردند. علاوه بر این مهشید صامت، فاطمه جمالی‌فر و شیما صفایی هم این ماه وارد رنکینگ جدید شدند.