ایران صعود کرد

خبرنگارها کتک خوردند!

پیروزی برابر کانگوروها در دومین بازی از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال 2019، ایران صدرنشین این رقابت‌ها را زودتر از رقبا و در حالی که هنوز چهار بازی از مرحله گروهی (اول) باقی مانده به فینال شیکاگو رساند. فینالی که از 19 تا 23 تیر برگزار می‌شود ولی بلندقامتان ایران کماکان در گرفتن روادید آمریکا ناموفق بوده‌اند. تجربه هم نشان داده آمریکایی‌ها با والیبالیست‌های ایران به راحتی کنار نمی‌آیند اما با توجه به صعود مقتدرانه ایران به فینال به نظر می‌رسد این بار مشکلات ویزا کم‌تر از قبل باشد. صعود زودرس ایران به فینال لیگ ملت‌ها، در سایت فدراسیون جهانی هم بازتاب پیدا کرد. فدراسیون جهانی والیبال در این باره نوشت:«امیر غفور در این دوره از مسابقات خوش درخشید و نتایجی هم که تیم ملی ایران در هفته‌های گذشته گرفت، این تیم را در صدر جدول رده‌بندی قرار داده و خروج ایران از جمع ۶ تیم برتر لیگ ملت‌ها غیر ممکن است. تیم ملی والیبال برزیل هم در صورت کسب پیروزی مقابل آلمان می‌تواند حضور خود را در شیکاگو قطعی کند.»

پایان دیدار با استرالیا و ثبت پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اما تنها به جشن و خوشحالی ختم نشد. برخلاف اینکه اردبیل نسبت به ارومیه امتیاز بهتری در میزبانی از رقابت‌ها گرفت، آنها در میزبانی از خبرنگاران تهرانی موفق عمل نکردند. درگیری‌های پایان این دیدار که از سوی خبرنگاران محلی نسبت به نمایندگان رسانه‌های پایتخت آغاز شد، جشن صعود را حداقل برای رسانه‌های تهرانی که مورد حمله واقع شدند، کامل نکرد. انتشار ویدیوهای این درگیری در فضای مجازی نشان داد که هنوز در دادن میزبانی‌های بزرگ به شهرستان‌ها زود است و شاید بهتر باشد حرکت لاک‌پشتی‌تری را در این راه در پیش گرفت. دادن دو هفته میزبانی لیگ ملت‌های والیبال به ارومیه و اردبیل  که میراث دوران احمد ضیایی رییس سابق فدراسیون است، فرصت بسیار خوبی بود تا باز هم در میزبانی‌های بزرگ به پایتخت استراحت داده شود اما مشکلات در بلیت‌فروشی، هیجان و علاقه زیاد مردم که کار دست والیبالیست‌ها داد و حالا این درگیری، این فرصت را به تهدید تبدیل کرد. در هر حال تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در آخرین دیدار هفته چهارم رقابت‌ها برابر فرانسه قرار گرفت تا اردبیل شاهد آخرین بازی این هفته از رقابت‌ها باشد.

    

خطر فعلا از بیخ گوش سهراب گذشته

سهراب مرادی اخیرا به جای زدن رکوردهای غیررسمی در تمرینات، روی نوار شوک به وزنه‌برداری گام برمی‌دارد. سهراب بعد از شوک اول که به واسطه مصدومیت کمرش ایجاد شد و حتی به از دست دادن قهرمانی آسیا انجامید، هفته گذشته یک بار دیگر زیر وزنه مصدوم شد! مرادی در حالی که می‌خواست وزنه 200 کیلوگرمی را مهار کند، از ناحیه کتف مصدوم شد و این نگرانی شکل گرفت که کتف او دچار پارگی شده باشد. این وزنه‌بردار عصر شنبه پس از آماده شدن MRI توسط دکتر حمیدرضا اصلانی معاینه شد که نتیجه آن خوب بوده است. اما حالا داوود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون که کارهای درمانی سهراب را دنبال می‌کند، خبر خوشی را اعلام کرد . او گفت:«دکتر اصلانی کتف سهراب را معاینه کرد و خدا را شکر شکستگی یا پارگی عمده‌ای وجود نداشت. فقط پارگی‌های کوچکی بود که جای نگرانی نداشت. قرار شد مرادی دو هفته توسط دکتر امین نوروزی فیزیوتراپی شود و سپس توسط دکتر اصلانی مجددا معاینه شود اما نتیجه معاینه اول خوب بوده است.» با این وضعیت به نظر می‌رسد مرادی بتواند تمرینات خود را با چند هفته توقف بار دیگر برای حضور در مسابقات جهانی 2019 از سر بگیرد. اما با این حال کماکان سایه نگرانی روی سهراب وجود دارد. او باید برای تجربه یک المپیک دیگر در رقابت‌های انتخابی حضور پیدا کند و با توجه به مصدومیت‌هایی که در مدت کوتاهی تجربه کرد باید دید می‌تواند خودش را به ژاپن برساند؟