شروع ناامیدکننده  سابر در مادرید

سه نماینده ایران در جدول مقدماتی جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر مادرید اسپانیا، به رقابت پرداختند که در پایان مجتبی عابدینی و محمد فتوحی شکست خوردند. در نهایت عابدینی به رتبه هفتاد و دومی و فتوحی به جایگاه هفتاد و پنجمی رضایت داد. اما محمد رهبری توانست راهی جدول اصلی مسابقات شود. رهبری در جدول اصلی 15 بر 12 حریفی از فرانسه را شکست داد و راهی جدول 32 نفره شد. کیم از کره جنوبی حریف بعدی وی بود که کار بسیار دشواری را برای این نماینده کشورمان رقم زد. اما در جدول 64 نفره و اصلی پیکارها علی پاکدامن هم 15 بر 11 برابر سابریست کانادایی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر باز ماند.

    

انتخابی المپیک بوکس در شهریور

فدراسیون جهانی بوکس (AIBA) زمان برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کشور ژاپن را اعلام کرد. به این ترتیب این مسابقات در ۹ وزن و از تاریح ۱۴ شهریور به میزبانی کشور روسیه آغاز شده و تا تاریخ ۳۰ همین ماه پیگیری خواهد شد. تیم ملی بوکس ایران نیز که پیش از این با هدایت اکبر احدی خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کرد، حالا با کنار گذاشته شدن احدی پس از انتخاب سرمربی جدیدش که به نظر می‌رسد یک مربی قزاق باشد، باید تمرینات خود را جهت حضور در این مسابقات پیگیری کند.

    

صعود عبدولی با خداحافظی رقیبش

پیتر باشی دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و دارنده دو عنوان پنجمی المپیک و مدال‌های طلا، نقره و برنز اروپا در سن ۳۶ سالگی از دنیای کشتی خداحافظی کرد. این کشتی‌گیر در سال ۲۰۱۸ از سوی اتحادیه جهانی به عنوان بهترین فرنگی‌کار جهان انتخاب شد. این کشتی‌گیر مجاری در جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی با ۶۰ امتیاز بالاتر از سعید عبدولی ۳۸ امتیازی در رده دوم رنکینگ جای داشت که با توجه به خداحافظی این کشتی‌گیر، عبدولی به رده دوم رنکینگ صعود می‌کند تا کار به مراتب راحت‌تری برای قرار گرفتن در بین چهار نفر برتر رنکینگ در مسابقات جهانی قزاقستان داشته باشد. بر اساس طرح سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، چهار نفر نخست رنکینگ در هر وزن در رقابت‌های جهانی تا مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم نمی‌روند که همین امر شانس این کشتی‌گیران را برای کسب مدال در این رقابت‌ها بیش از پیش خواهد کرد. کشتی‌گیران سراسر جهان برای قرار گرفتن در جمع چهار نفر برتر رنکینگ، دو تورنمنت ساساری ایتالیا و اولگ کاراوایف بلاروس را در پیش دارند.

    

استارت انتخابی المپیک  از 18 مرداد

برنامه‌ بازی‌های تیم ملی والیبال در رقابت‌های انتخابی المپیک اعلام شد. ایران در گروه E مرحله اول این رقابت‌ها با کوبا، مکزیک و روسیه همگروه است و رقابت‌های این گروه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. 18مرداد در گام نخست سروقامتان کشورمان برابر کوبا از ساعت 17:30 به میدان می روند و دومین دیدار آنها هم در همین ساعت 19 مرداد با مکزیک برگزار می‌شود. 20 مرداد نیز شاگردان ایگور کولاکوویچ مقابل روسیه میزبان قرار می‌گیرند. این بازی از ساعت 20:30 دقیقه برگزار می‌شود. 24 تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال در قالب 6 گروه چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند که در نهایت تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند. پس از برگزاری این تورنمنت‌ها، تکلیف هفت تیم (6 تیم به علاوه ژاپن میزبان) مشخص شده و پنج تیم باقی‌مانده از مسابقات انتخابی قاره‌ای مشخص خواهند شد. از هر قاره یک تیم جواز حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

    

کارشکنی انگلیسی‌ها

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ به میزبانی منچستر انگلیس برگزار می‌شود و به همین منظور تیم‌‌های ملی تکواندو مردان و زنان کشورمان که پیش از این قرار بود برای حضور در این رقابت‌ها ساعت 23:40 جمعه 20 اردیبهشت‌ راهی این کشور شوند، با توجه به کارشکنی سفارت انگلیس برای صدور روادید در دو مرحله به منچستر اعزام خواهند شد. این در حالی است که فدراسیون تکواندو کشورمان از مدت‌ها پیش برای اخذ ویزای این رویداد اقدامات کامل را انجام داده بود.