انتخابات والیبال در آب نمک لیگ ملت‌ها

فدراسیون والیبال، تنها فدراسیونی است که بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها هنوز هیچ اقدامی در رابطه با برگزاری انتخاباتش انجام نشده، حتی در حد ثبت‌نام از کاندیداها. حداقل تا دو ماه آینده هم خبری از این اقدامات نخواهد بود چراکه وزارت ورزش و دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی قصد دارند برای این کار تا پایان لیگ ملت‌ها صبر کنند. لیگ ملت‌ها طی پنج هفته از ۱۰ خرداد تا ۹ تیر برگزار می‌شود و ایران هم میزبان دیدارهای دو هفته از این رقابت‌ها خواهد بود. به دلیل حساسیت مسابقات و فشردگی برنامه‌های تیم ملی در این پنج هفته، وزارت ورزش تصمیم دارد فعلا هیچ اقدامی در رابطه با مدیریت فدراسیون و برگزاری انتخابات آن انجام نشود تا تیم ملی با آرامش کامل و به دور از حاشیه در این رقابت‌ها شرکت کند. وزارت ورزش در حالی به بهانه در پیش بودن لیگ ملت‌ها و لزوم دور بودن تیم ملی والیبال از حاشیه‌های انتخاباتی چنین تصمیمی اتخاذ کرده که پنج ماه از سرپرستی افشین داوری در این فدراسیون می‌گذرد.

    

بنا: خواهش می‌کنم بس کنید!

جدال اینستاگرامی برخی از کاندیداهای فدراسیون کشتی صدای اهالی کشتی را درآورده و محمد بنا هم یکی از آنهاست. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتشار ویدیویی روی صفحه اینستاگرامش به این موضوع پرداخته است. بنا درباره رقابت انتخاباتی کاندیداها می‌گوید: «هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، استرس جماعتی که کشتی را دوست دارند،‌ بیشتر می‌شود. اعلام کردند تا ۴۵ روز دیگر انتخابات برگزار می‌شود. چقدر خوب است که تمام بزرگان کشتی آرام و بدون دغدغه حرف‌های‌شان را روز مجمع بزنند. بزرگان و عزیزان مگر انتخابات مجلس است که مردم بخواهند به شما رای بدهند؟ رای شما را باید روسای هیات‌ها بدهند؛ یعنی متخصصان کشتی به شما رای می‌دهند. چرا الان باید تمام مردم را در صفحات مجازی درگیر چنین مسائلی کنید؟» وی همچنین افزود:«خواهش می‌کنم بس کنید. کشتی قداست دارد. شما بزرگان کشتی هستید و من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم شما را نصیحت کنم، اما دل آدم به درد می‌آید.به هم احترام بگذارید. بالاخره روز انتخابات یک نفر انتخاب می‌شود و همه ما وظیفه داریم به آن یک نفر کمک کنیم.»

    

بهترین‌های لیگ بسکتبال

تیم نفت آبادان با برتری مقابل شهرداری گرگان برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد. بر همین اساس سایت «آسیا بسکت» که اخبار بسکتبال آسیا را پوشش می‌دهد، برترین‌های این فصل را معرفی کرد که طی آن سعید داورپناه، کاپیتان نفت به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال معرفی و حماد سامری، سرمربی نفت هم به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد. همچنین بهترین بازیکن سال و بهترین گارد راس پری پتی (شهرداری گرگان)، بهترین سنتر محمد حسن‌زاده (نفت آبادان)، پدیده سال احسان دلیرزهان (آویژه صنعت مشهد)، بیشترین پیشرفت رسول مظفری (نفت آبادان) و بهترین بازیکن داخلی محمد حسن‌زاده (نفت آبادان) معرفی شدند.

    

حدادی و سودای ریاست

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران علاوه بر اینکه برای کسب مدال طلای المپیک انگیزه‌های زیادی دارد، می‌گوید شاید در آینده‌ای نزدیک رییس فدراسیون شود! تصمیمی که در آن حسابی جدی به نظر می‌رسد:«اگر قرار باشد احسان حدادی به عنوان یک ورزشکار خودش مربی پیدا کند، اردو هماهنگ کند، فیزیوتراپ بیاورد و اسپانسر هم بگیرد، پس وظیفه بقیه چیست؟ اگر من بخواهم این کارها را خودم انجام دهم که در راس فدراسیون قرار می‌گیرم و برای بقیه ورزشکاران هم از این کارها می‌کنم. اصلا شوخی نکردم و کاملا جدی گفتم. شاید در آینده‌ای نزدیک توانستم رییس فدراسیون شوم. اتفاقا انتخابات فدراسیون هم نزدیک است. ورزشکاران زیادی در دنیا داریم که خودشان رییس فدراسیون هستند و همزمان ورزش قهرمانی هم می‌کنند. من به کاندیدا شدن و ورود به انتخابات فکر کردم. اگر بتوانم به دوومیدانی کمک کنم، قطعا به این حوزه ورود خواهم کرد.»