باقری-رضازاده رقبای ریاست 

در حالی که ثبت‌نام برای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری از ۲۳ بهمن آغاز شده و طی ۱۰ روز کاری تا ۶ اسفند صورت می گیرد، فعلا فقط یک نفر نام‌نویسی رسمی انجام داده است. هنوز از ثبت‌نام چهره‌های مطرح خبری نشده و علی مرادی رئیس فعلی فدراسیون هم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول کرده است. حسین رضازاده که قبلا رسما برای انتخابات اعلام حضور کرده بود، هنوز هم روی تصمیم خود مانده و برخی اتفاقات باعث نشده تا او از بازگشت به فدراسیون ناامید باشد. جالب اینکه روز گذشته کوروش باقری، سرمربی سابق تیم ملی نیز اعلام کرده برای انتخابات نام‌نویسی می کند. او در این‌باره گفت:«تصمیمم را گرفتم و من و حسین رضازاده در انتخابات ثبت‌نام خواهیم کرد. ما دوره قبل هم ثبت‌نام کردیم و این چیز عجیبی نیست. این کاری است که از دست‌مان برمی‌آید. به نظر من این کار در این مقطع یکی از واجبات است. نیت من و رضازاده هم یکی است و هر دو به وزنه‌برداری فکر می‌کنیم.» کوروش باقری و حسین رضازاده که ارتباط نزدیکی با هم دارند و سال‌ها در فدراسیون هم به عنوان رئیس و سرمربی با یکدیگر همکاری می‌کردند، حالا احتمالا برنامه‌هایی برای بازگشت به وزنه‌برداری خواهند داشت. البته علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم با توجه به ارتباط خوبی که با بیشتر روسای هیات‌های استانی دارد، از شانس بالایی برای انتخاب مجدد برخوردار خواهد بود.

    


سابریست‌‌ها در راه مصر

مسابقات گرندپری سابر سوم و چهارم اسفند در مصر برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان نیز چهارشنبه، اول اسفند راهی این مسابقات خواهند شد. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری نمایندگان اعزامی کشورمان در این مسابقات هستند و پیمان فخری نیز هدایت سابریست‌های ایران را بر عهده دارد. مسابقات گرندپری مصر امتیازی بالاتر از جام جهانی در رنکینگ دارد و سابریست‌های کشورمان با حضور در این مسابقات این فرصت را دارند تا امتیازات خود در رنکینگ جهانی را ارتقا دهند. سابریست‌های ایران قصد دارند برای نخستین بار سهمیه تیمی المپیک را هم به دست بیاورند. هرچند فدراسیون شمشیربازی با نوسانات قیمت ارز مثل سایر فدراسیون‌ها با مشکلاتی مواجه شد، اما با توجه به انگیزه و پتانسیل پیمان فخری و شاگردانش رسیدن به این هدف دور از دسترس نخواهد بود. 

    


راهکار عجیب برای  مدیریت مسابقات! 

دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر والیبال به پایان رسید و تکلیف هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف مشخص شد. تیم‌های شهرداری ورامین، پیکان تهران، خاتم اردکان، سایپا تهران، شهرداری گنبد، فولاد سیرجان، پیام مشهد و کاله مازندران هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف هستند و قرار است مرحله نخست پلی‌آف از اول اسفند آغاز شود. منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ والیبال اخیرا در مصاحبه‌ای با سایت رسمی فدراسیون والیبال گفت:«سه تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد که تیم‌های شهرداری ارومیه، عقاب نهاجا و دورنا ارومیه این سه تیم هستند. به این ترتیب لیگ ۱۰ تیمی می‌شود و با حضور دو تیم از لیگ یک، لیگ ۱۲ تیمی خواهد شد.» پورحسن در حالی از سقوط سه تیم به دسته یک خبر داد که طبق آیین‌نامه سازمان لیگ در سال ۹۷ دو تیم آخر رقابت‌های لیگ برتر به دسته یک سقوط می‌کنند! پس از این صحبت‌ها این سوال مطرح می شود که چگونه در حالی که در آیین‌نامه سازمان لیگ ذکر شده دو تیم آخر به دسته یک سقوط می‌کنند اما سرپرست خبر از سقوط سه تیم می‌دهد؟ گویا فدراسیون والیبال برای سال آینده راهکارهایی را مدنظر دارد که از آن جمله می‌توان به عدم برگزاری مسابقات لیگ اشاره کرد! از آنجایی که تیم ملی والیبال ایران تا آبان سال ۹۸ درگیر مسابقات متعددی است و سال شلوغی در عرصه ملی در پیش است، احتمال دارد مسابقات لیگ اصلا برگزار نشود!