راهکار عجیب برای بازگرداندن سهراب

چند روز قبل که خبر شوک‌آور اجبار سهراب مرادی به عمل جراحی در پی مصدومیت از ناحیه کمر منتشر شد، این شائبه به وجود آمد که او به خاطر از دست دادن مسابقات پیش رو شاید حتی المپیک ۲۰۲۰ را هم از دست بدهد. طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی، وزنه‌بردارانی که قصد حضور در المپیک را دارند، حتما باید در بازه زمانی دو ساله قبل از المپیک در ۶ دوره مسابقه گزینشی زیر نظر فدراسیون جهانی شرکت کنند. سهراب مرادی که در اولین گام در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ حاضر بوده و اولین مسابقه گزینشی را سپری کرده، بعد از عمل جراحی جام بین‌المللی فجر، مسابقات قهرمانی آسیا و احتمالا رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ را از دست بدهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد و سهراب نزدیک به یک سال از مسابقات دور باشد، دیگر زمانی برای گذراندن ۶ مسابقه گزینشی باقی نمی‌ماند. با این حال فدراسیون وزنه‌برداری برای اینکه تک ستاره وزنه‌برداری در سال‌های اخیر به همین راحتی المپیک را از دست ندهد، راهکار عجیبی در نظر گرفته است. گفته شده، برای فدراسیون جهانی بیشتر از همه مهم این است که وزنه‌برداران با حضور در رقابت‌های گزینشی تست دوپینگ بدهند و قرار است فدراسیون شرایط وزنه زدن سبک و تست دوپینگ او را فراهم کند. موضوعی که با توجه اینکه سهراب وضعیت بحرانی دارد تا حدی که بعد از کمی راه رفتن در پاهایش احساس بی‌حسی می‌کند، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. مشخص نیست فدراسیون وزنه‌برداری به چه قیمتی می‌خواهد او را برگرداند؟ همچنین اعلام شده سهراب مرادی بعد از عمل جراحی باید نهایتا در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ روی تخته برود که اوایل اردیبهشت ۹۸ در چین برگزار می‌شود. درنهایت اگر سهراب به المپیک نرسد، فرصت بزرگی در اختیار کیانوش رستمی قرار می‌گیرد که به وزن سهراب آمده و بارها از هدف خود برای کسب سومین مدال در المپیک خبر داده است.

     


نگاه دور رئیس بسکتبال

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در آستانه پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی 2019 چین بعد از جنجال نخواستن حامد حدادی در تیم ملی صحبت‌هایی داشت که از شرایط واقعی تیم ملی نه‌تنها فرسنگ‌ها دور به نظر می‌آمد بلکه خود او را هم رئیسی بی‌اطلاع معرفی می‌کرد یا کسی که خودش را به خواب زده است. او گفت:«تیم یکدست و منسجمی در اختیار داریم و امیدوارم در دو مسابقه پیش رو به ویژه مسابقه با ژاپن پیروز باشیم و جشن صعود را در آزادی برگزار کنیم. خوشبختانه کادر فنی وظایف خود را به خوبی انجام داده است‎.» طباطبایی افزود:«داشتن تیمی یکدست بسیار مهم‌تر از این است که تیمی داشته باشیم که دچار حاشیه شده باشد. انتخاب تمامی بازیکنان را بر عهده کادر فنی گذاشتیم و هیچ‌گونه دخالتی در انتخاب بازیکنان نکردیم. کادر فنی نوع بازیکنانی را که برای تقابل با ژاپن و استرالیا نیاز داشته انتخاب کرده و فدراسیون بسکتبال نیز حمایت کامل از کادر فنی داشته است.»

      


سفر استانی برای رای

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان وزارت ورزش اوایل اسفند را زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون کشتی اعلام کرد هرچند که برخی از کاندیداها از مدت‌ها قبل برنامه‌های خود را برای حضور در این انتخابات آغاز کرد‌ه‌اند. موضوعی که در این بین بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند، حضور برخی از افراد و مسئولان وابسته به وزارت ورزش در سفرهای استانی در پوشش سرکشی به ورزش استان‌ها است؛ موضوعی که باطن متفاوتی با ظاهرش دارد. یکی از مسئولان وزراتخانه در حالی‌ که هنوز از نفوذ و اعتبار جایگاه خود در این مسیر استفاده می‌کند، به بهانه‌های مختلف اقدام به سفرهای انتخاباتی استانی در پوشش ماموریت‌های کاری کرده، موضوعی که نمی‌تواند وجهه جالبی داشته باشد و بدون شک به اعتبار وزارتخانه لطمه وارد خواهد کرد.