سفر خانوادگی برای المپیکی شدن!

کیانوش رستمی که بعد از غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر با فدراسیون وزنه‌برداری تفاهم کرده که به صورت شخصی تمریناتش را پیگیری کند، این روزها برای حضور در کاپ پادشاهی تایلند آماده می‌شود. این رقابت‌ها ۱۳ تا ۱۷ بهمن برگزار می‌شود و یکی از مراحل گزینشی المپیک به حساب می‌آید. اما نکته جالب این است که کیانوش رستمی برادر خود یعنی کوروش رستمی را به عنوان مربی به فدراسیون معرفی کرده است. برادر این وزنه‌بردار که خودش سابقه قهرمانی و مربیگری ندارد، در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان مربی کیانوش راهی مسابقات جهانی آمریکا شد که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. در مقابل فدراسیون وزنه‌برداری هم اعلام کرده که قرار بود کیانوش رستمی مربی خود را به فدراسیون معرفی کند و آن مربی مورد تایید فدراسیون هم قرار بگیرد. این اتفاق هم رخ داد و برادر این وزنه‌بردار مورد تایید است! باید از فدراسیون پرسید چطور فردی بی‌سابقه را تایید می‌کند؟ همچنین در خبری دیگر سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران که به اردوی تیم ملی دعوت شد، هنوز به اردو نیامده است و این در حالی است که با وجود اعلام مربی‌اش مبنی بر حضور او در آذربایجان، فدراسیون از دلیل غیبت علی‌حسینی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

    


رئیس بازنشسته ولی همه‌کاره!

محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون جودو با بیان این که محمد درخشان به عنوان مشاور عالی او همه کاره تیم ملی است، گفت:«او تعیین می‌کند منصوری سرمربی تیم ملی به پاریس برود یا آندره در کنار تیم باشد.» او در ادامه هم به راحتی اعتراف کرد که تمامی مسائل مربوط به تیم ملی بر عهده محمد درخشان است و هرچه او بگوید می‌گویم چشم! عمادی افزود:«درخشان به همراه رودکی برای تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کنند، پس من نمی‌توانم ترکیب تیم ملی را به هم بریزم. او تصمیمات کلان را درباره تیم ملی می‌گیرد و سپس در جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایی می‌شود. جناب آقای درخشان خودشان چیدمان تیم ملی را تعیین می‌کنند. شخص او در کنار تیم ملی خواهد بود و از آنجا که یک دوره نیز در آلمان خواهیم داشت او تصمیم می‌گیرد چه کسانی در این سفر به پاریس اعزام شوند.» عمادی در پاسخ به این سوال که پس نقش او به عنوان سرپرست فدراسیون چیست، گفت:«این طور نیست که فقط یک نفر در فدراسیون جودو تصمیم‌گیری کند. درخشان بنده خدا دغدغه‌های بین‌المللی دارد و به خاطر تاثیر گرنداسلم پاریس بر رنکینگ ورزشکاران تصمیم گرفت تیم به این رقابت‌ها اعزام شود.» محمد درخشان به دلیل بازنشستگی مجبور به استعفا از ریاست جودو شد اما از شواهد پیداست که ذره‌ای از قدرت و اختیاراتش در این رشته کم نشده است! او پس از استعفا ابتدا به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی و سپس به عنوان مشاور در فدراسیون جودو ماندگار شد.

    


یزدانی دوباره روی تشک

پیش از این کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرده بود در رقابت‌های جام‌ جهانی شرکت نخواهد کرد و به جای آن، بعد از جام تختی (18 و 19 بهمن در کرمانشاه) در جام بین‌المللی دانکلوف که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است، شرکت خواهد کرد. این رقابت‌ها روزهای 9 تا 12 بهمن در بلغارستان برگزار می‌شود که قرار است از بین نفرات برتر جام تختی و همچنین جام دانکلوف، تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا (سه تا هشت اردیبهشت در چین) مشخص شود. در همین خصوص نام نفراتی چون حسن رحیمی، رضا یزدانی، حسن یزدانی، علیرضا کریمی، کمیل قاسمی و پرویز هادی در لیست اعزامی به جام دانکلوف دیده می‌شود. این در حالی است که رضا یزدانی پیش از این، از حضور در دو جام بین‌المللی دیمیتری کرکین و مدوید انصراف داده بود و بعد از المپیک تنها در لیگ روی تشک رفته است. این اولین میدان بین‌المللی یزدانی بعد از دو سال دوری از کشتی خواهد بود.‌