اتهام تبانی در پناهندگی به رئیس بوکس!

تیم ملی بوکس که برای حضور در تورنمنت مجارستان راهی فرودگاه اتریش شده بود، با یک مشکل عجیب مواجه شد. مبین کهرازه بوکسور وزن 81 کیلوگرم زمانی که تیم به اتریش رسید، در فرودگاه ناپدید شد و بعد از گذشت چند روز اخباری مبنی بر پناهنده شدن این بوکسور سیستانی به گوش می‌رسد. حتی مربیان تیم ملی بوکس هم چند روزی برای یافتن این بوکسور در اتریش ماندند، ‌اما اثری از او نیافتند. در مصاحبه‌ای که در برخی از رسانه‌ها و البته فضای مجازی از زبان این بوکسور ملی‌پوش منتشر شده، او از تصمیم خود برای پناهندگی گفته و دلایلی هم برای این ماجرا آورده است. شاید جنجالی‌ترین ادعای این بوکسور توهین مربیان تیم ملی به او بوده که باعث شده چنین تصمیمی بگیرد. جالب اینکه از سوی دیگر عیسی گل‌محمدی، سرپرست اسبق تیم ملی بوکس ادعای جدیدی را مطرح کرده و معتقد است این اقدام با رئیس فدراسیون هماهنگ شده بوده. او به باشگاه خبرنگاران گفته که کهرازه از بستگان حسین ثوری و احتمالا خواهرزاده اوست. از طرفی برادر ثوری هم در اروپا زندگی می‌کند و تمام این اتفاقات از پیش تعیین شده است. در این میان این سوال که چرا گذرنامه‌های بازیکنان باید دست خودشان باشد نیز این شائبه را پررنگ‌تر می‌کند. هرچند خود ثوری داشتن هرگونه نسبت فامیلی با کهرازه را رد کرد. طبق صحبت‌های ثوری، این بوکسور در حال حاضر در کمپ پناهندگان اتریش به سر می‌برد و فدراسیون در تلاش است تا او را برگرداند.

    


سهراب بهترین نشد

در حالی که از چندی پیش فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به رسم هر سال از مخاطبان خود خواسته بود برترین وزنه‌بردار سال 2018 را طی یک نظرسنجی انتخاب کنند، بالاخره نتایج این نظرسنجی اعلام شد. در حالی که سهراب مرادی هم از ایران به واسطه قهرمانی در مسابقات جهانی و چند بار رکوردشکنی در طول سال 2018 یکی از کاندیداهای اصلی قرار گرفتن در صدر بود، در نهایت بازهم این لاشا تالاخادزه از گرجستان بود که توانست عنوان برترین وزنه‌بردار سال را از آن خود کند. بعد از او سهراب مرادی قرار گرفته که البته تعداد آرای او از سوی سایت فدراسیون جهانی اعلام نشده است. این برای دومین سال است که سهراب زیر سایه رکوردشکنی تالاخادزه می‌ماند؛ اگرچه در نظرسنجی امسال یک مشکل عمده هم باعث کاهش آرای وزنه‌بردار ایرانی شد. فدراسیون جهانی در اقدامی عجیب دسترسی به سایت خود را برای ایرانی‌ها فیلتر کرد تا سهراب یک گام از حریفان عقب بیفتد. تلاش فدراسیون ایران هم برای حل این مشکل راه به جایی نبرد.

    


رئیس در لباس مشاور!

محمد درخشان مشاور عالی فدراسیون جودو که به دلیل بازنشستگی از سمتش به صورت نمایشی کنار رفته و همچنان زمام‌دار تمام امور جودو با پست مشاور عالی است، در حاشیه برگزاری گرنداسلم پاریس با «ویزر» رییس فدراسیون جهانی جودو در رابطه با ادامه همکاری «آندری شکوربابین» با تیم ملی جودو ایران صحبت‌هایی را داشته تا این مربی ازبکستانی همچنان با تیم ملی جودو ایران همکاری کند و گویا با موافقت رئیس فدراسیون جهانی همکاری این مربی ازبکستانی تا المپیک 2020 ادامه خواهد داشت. در این پیکارها که سفر درخشان به عنوان مشاور جای سوال دارد، سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم برنز گرفت و محمدی‌بریمانلو در وزن 73- کیلوگرم حذف شد. باید دید تا پایان سال و بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون درخشان تا چه حد می‌تواند اختیاراتش را حفظ کند.

    


همه به جز کشتی و والیبال

انتخابات فدراسیون ورزش کارگری پنجم اسفند و انتخابات فدراسیون قایقرانی نیز هفتم اسفند برگزار خواهد شد. زمان انتخابات فدراسیون ووشو  12 اسفند و فدراسیون هاکی 21 اسفند اعلام شده است. همچنین انتخابات فدراسیون  سه‌گانه 22 و کاراته 23 اسفند برگزار می‌شود. جودو نیز 25 اسفند و فدراسیون ناشنوایان هم 26 اسفند روسای خود را می‌شناسند تا به این ترتیب پرونده انتخابات امسال بسته شود. این در حالی است که فدراسیون‌هایی نظیر کشتی و والیبال با داشتن شرایط حساس‌تر به سروسامان نرسیدند و انتخابات آنها به سال آینده و زمان نامعلومی موکول شده است.