دلت نگیره مرد!

بعد از بهداد سلیمی که با آن استوری عجیب چالشی جدید در نبرد فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها ایجاد کرد، آیتم برنامه 90 موج جدیدی را در این جریان به راه انداخت. برنامه 90 با آوردن ویدیوی شکست حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان که در المپیک ریو به حریفی از ژاپن باخت، سعی داشت نشان دهد ژاپن همه جا رقیب سختی است! قیاسی که این بار صدای بیشتری از ورزشکاران غیرفوتبالی را در‌آورد. سوریان همیشه الگوی اخلاق در ورزش کشور بوده و هیچ‌وقت نه پایش به حاشیه باز شده و نه زبانش به بی‌احترامی. اما برنامه عادل فردوسی‌پور در قیاسی نادرست سوریان را وارد گردابی کرد که این روزها در حال غرق کردن ورزش است. .ولی سوریان هم مانند بهداد حامیان پرشماری داشت. بسیاری از ورزشکاران با استوری کردن عکس سوریان از نابغه حمایت کردند و عده‌ای دیگر مثل محمد بنا برایش در فضای مجازی نوشتند. بنا که روزهای خوشی را با سوریان تجربه کرد، برای شاگردش نوشت:«یه عده از آدم‌ها خلق می‌شن فقط واسه اینکه نمونه باشن، منحصر به فرد باشن و تو تموم دوره‌های زندگیشون واسه دیگران الگو باشن. شاید دنیا هر صد سال یه بار یکی از این آدما رو به خودش ببینه! مثل تو! حمید عزیزم ورزش با همه مهربونیش روی نامهربونم داره. دلت نگیره از بی‌مهریا، کم‌لطفیا... تا بوده همین بوده پسرم. به لطف خدا کشتی تو این سال‌ها به جاهایی رسیده که شاید خیلی دیگه از رشته‌ها تو خوابشون هم اون جایگاه رو نتونن ببینن! شاید هیچ‌وقت دیگه سه تا طلای المپیک تو یه رشته واسه تاریخ ورزشی کشور ما تکرار نشه. اما متاسفانه در حال حاضر شرایط طوری شده که هر نامتخصصی اجازه اظهارنظر به خودش می‌ده و حتی به خودش جرات می‌ده به فخر ورزش این مملکت دست درازی کنه.دلت نگیره مرد؛ تو جات توی دل مردمته.بهترین جایی که یه آدم می‌تونه داشته باشه، همون جاس!»

    


شائبه مهندسی انتخابات قایقرانی

با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، ناخدا امینی هم سکان هدایت فدراسیون قایقرانی را به احمد گواری داد تا او به عنوان سرپرست مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم آورد. در قایقرانی هم مثل بسیاری از فدراسیون‌های دیگر رد پای مهندسی و گزینه مورد نظر وزارت ورزش دیده شد. حالا اما تغییرات در اسامی رای‌دهنده شائبه جدیدی را ایجاد کرده است. اسامی مربیان و ورزشکاران در آستانه انتخابات قایقرانی در هفت اسفند تغییر کرده و نفرات دیگری جایگزین لیست قبلی شده‌اند. در حالی که پیش از این آرزو حکیمی، عادل مجللی و محسن شادی اسامی ورزشکاران پیشنهادی بودند، این اسامی تغییر کرد و هدیه کاظمی، محسن شادی، احمدرضا طالبیان و علی آقامیرزایی پیشنهاد شدند. در بخش مربیان نیز در لیست قبلی ایرج اقلیمی و افشین فرزام پیشنهاد شده بودند اما با تغییراتی که کمیته فنی فدراسیون قایقرانی در کادر مربیگری داشته، در لیست جدید الیاس اقلیمی، افشین فرزام و حسین ملکی پیشنهاد شده‌اند. این تغییرات در حالی صورت گرفته که صحبت از حمایت وزارت ورزش از یک گزینه خاص می‌شود و شایعاتی درباره تغییر اسامی به نفع کاندیدای خاص مطرح می‌شود.

    


خداحافظی اشکبار کاپیتان

مهم‌ترین اتفاق هفته نهم و دهم لیگ برتر ووشو که با صدرنشینی موقت پارس‌جنوبی همراه شد، خداحافظی کاپیتان تیم ملی ووشو با چشم‌های اشکبار بود. حمیدرضا قلی‌پور که بهترین مدال‌آور سنگین‌وزن مسابقات جهانی در تیم ملی ووشو است، چند وقتی است فعالیت جدی‌اش را در MMA آغاز کرده و در نخستین مسابقه هم در کم‌تر از دو دقیقه حریفش را ناک‌اوت کرد. او درنهایت در جریان دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد و پاس با بوسیدن چهار گوشه سکو و چشمانی اشکبار از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. قلی‌پور یک سالی می‌شد که به فکر خداحافظی از ووشو بود و قطعی شدن حضورش در MMA به خداحافظی‌اش از ووشو انجامید.