ارسلان باز هم دعوت نشد

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در حالی نفرات مورد نظرش را جهت حضور در پنجره ششم انتخابی جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت کرد که بار دیگر اثری از نام ارسلان کاظمی بین دعوت‌شده‌ها دیده نشد. ارسلان برای دومین بار است که پشت خط تیم ملی می‌ماند. بار قبل شاهین‌طبع مصدومیت را دلیل دعوت نشدنش اعلام کرد اما حالا حقیقت بیشتر آشکار شده که دعوت نشدن ارسلان جنبه تنبیهی دارد. او یکی از معترضین به شرایط اردوی تیم ملی بود اما مشخص نیست چرا تنها کسی که ترکش دعوت نشدن به اردوی تیم ملی به او خوردهف کاظمی است. البته این حق طبیعی هر کادر فنی است که نفرات مورد نظرش را انتخاب کند ولی ماجرای ارسلان کمی متفاوت به نظر می‌رسد. روزبه ارغوان، محمد ترابى، محمد جمشیدى، حامد حدادى، محمد حسن‌زاده، حامدحسین‌زاده، آرن داوودى، مایک رستم‌پور، نوید رضائی‌فر، کیوان ریاعى،‌آرمان زنگنه، امیر صدیقی، بهشاد عرب‌زاده، سجاد مشایخى، رسول مظفرى، میثم میرزایى، صمد نیکخواه‌بهرامی، نوید نیکتاش و بهنام یخچالى نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند. آسمانخراش‌های ایران باید در ماه اسفند در تهران از استرالیا و ژاپن میزبانی کنند. ناگفته نماند صحبت‌های یک بسکتبالیست مبنی بر اینکه بسکتبال انتقام فوتبال را از ژاپن می‌گیرد، با واکنش صمد نیکخواه‌بهرامی روبه‌رو شد. کاپیتان صمد در لایو اینستاگرام خود حسابی از خجالت این بازیکن که در تیم ملی هم‌تیمی‌اش هست درآمد و به او تاخت. البته برخی دیگر از بسکتبالیست‌ها نیز معتقد بودند این حرف بازیکن بسکتبال خنده‌دار بوده است.

    


کیانوش و صحبت‌های عجیبش

به نظر می‌رسد کیانوش رستمی که کمتر زمانی حرف‌ها و رفتارهایش از حاشیه دور است، خودش دوست دارد که با این رفتارهای عجیب سر زبان‌ها باشد. او همچنان با غروری خاص درباره خودش صحبت می‌کند اما کیانوش این بار صحبتی را بر زبان آورده که شاید تمام ایرانیان را به فکر بیندازد. جای کتمان ندارد که کیانوش رستمی بعد از قهرمانی در المپیک یک ناکام بزرگ بوده. او وقتی در اردوی تیم ملی با سوال خبرنگاری در همین راستا که در دو سال اخیر نتیجه نگرفته و انتظار مردم از او بالاتر است، عنوان کرد:«از نظر من شکست خیلی زیباست؛ هر کسی می‌گوید ایرانی‌ها شکست را قبول ندارند، ایرانی نیست! همیشه ایرانی‌ها بعد از شکست‌ها توانستند پیروز شوند.» این شاید یکی از عجیب‌ترین معیارهایی باشد که کیانوش برای ایرانی بودن یا نبودن انتخاب کرده است. او پیش از این گفته بود حضور در محل تمرین تیم ملی اعصابش را بهم می‌ریزد و گویا این حرف درست است. چون او چند وقتی است در اردوی تیم ملی حضور دارد و بیان این صحبت حتما برای وقتی بوده که اعصاب نداشته!

    


سونامی حامی هرکول

فرزان عاشورزاده یکی از ورزشکارانی بود که در دعوای غیرفوتبالی‌ها و فوتبالی‌ها طرف بهداد سلیمی را گرفت. او در این رابطه گفت:«این درست است ورزش فوتبال در جهان به عنوان یک صنعت دیده می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن صورت می‌گیرد. حالا یک میلیون دلار نه شما به تیم ملی فوتبال ایران 10 میلیون دلار بدهید که ما خوشحال هم می‌شویم. اما این را منصفانه ببینید که ما در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم و جایزه مدال طلا 40 سکه بود؛ هر سکه را چهار میلیون هم حساب کنیم می‌شود 160 میلیون تومان. این 40 سکه را هم هیچ زمان به موقع نمی‌دهند، شاید دو سال آینده بدهند. من به سلیمی حق می‌دهم، خودم سکه‌های بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را نگرفتم و معلوم نیست چه زمانی به دستم برسد.» او درخصوص لحن تند بهداد نیز عنوان داشت:«شهامت معذرت‌خواهی سلیمی مثال‌زدنی بود. ایشان عذرخواهی کردند و در مقابل تمام بازیکنان هم با یک پست هماهنگ جواب دادند. شاید بازدید عکس‌ها و فیلم‌های کمیل قاسمی، حمید سوریان و ورزشکاران دیگر خیلی کمتر باشد اما همان‌ها هم صمیم قلب به چنین ورزشکارانی علاقه نشان می‌دهند.»