شوخی عجیب وزیر به خاطر صمیمیت؟!

چند روز قبل با حضور برخی از قهرمانان رشته‌های مختلف مراسم اهدای مدال، جام و برخی از یادبودهای ورزشکاران به موزه ورزش برگزار شد. در این مراسم که سلطانی‌فر و صالحی‌امیری حاضر بودند، وزیر ورزش هنگام گرفتن لباس شمشیربازی از مجتبی عابدینی به شوخی به او می‌گوید:«گونی با خودت آوردی!» این جمله واکنش‌هایی را در پی داشت و انتقاداتی نسبت به وزیر ورزش صورت گرفت که چرا لباس یک ورزشکار که برایش خیلی باارزش بوده و دو دوره المپیک را با آن گذرانده، به این شکل خطاب کرده است. در نهایت مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش مجبور به واکنش شد:«کسانی که در مراسم حضور داشتند متوجه بودند که فضا یک فضای صمیمی و شوخ‌طبعی بود. وزیر ورزش دوستی زیادی با قهرمانان دارد و در موارد مختلف با آنها شوخی کرده و سر به سرشان می‌گذارد به خصوص که ملاقات‌های خصوصی زیادی میان وزیر و قهرمانان انجام می‌شود. نگاه وزیر به ورزشکاران و به خصوص امثال مجتبی عابدینی، کاملا حمایتی است. چنین شوخی‌هایی هم به خاطر صمیمت میان آنها است.»

    


سه روز زودتر

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره ششم و نهایی انتخابی جام‌ جهانی سه روز زودتر از زمان مقرر و از ۱۶ بهمن‌ آغاز خواهد شد. پیش از این ۱۹ بهمن به عنوان زمان ورود به اردوی دعوت شدگان به تیم ملی بسکتبال اعلام شده بود اما با تصمیم کادر فنی، این زمان به سه‌شنبه ۱۶ بهمن تغییر کرده است. دلیل این جابه‌جایی پاسخ منفی اردن به درخواست ایران و تغییر زمان دیدارهای تدارکاتی است. طبق برنامه قرار است اردن به ایران سفر کند و طی روزهای ۲۳ و ۲۵ بهمن (سه‌شنبه و پنجشنبه) برگزارکننده دیدار تدارکاتی با ملی‌پوشان کشورمان باشد. این در حالی است که اگر طبق برنامه اولیه، اردوی تیم ملی از ۱۹ بهمن آغاز شود، اردونشینان فرصت زیادی برای تمرین پیش از دیدارهای تدارکاتی پیش‌بینی شده ندارند. به همین دلیل فدراسیون بسکتبال بنا به درخواست کادر فنی از اردن خواست تا هر یک از دیدارهای تدارکاتی مورد نظر با تاخیر دو،سه روزه برگزار شود اما اردنی‌ها که خود پنجره پایانی انتخابی جام جهانی در گروه E را پیش رو دارند، با این درخواست مخالفت کردند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد زمان آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال تغییر کند تا اینگونه ملی‌پوشان فرصت بیشتری برای تمرین داشته باشند. تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره ششم و پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین در روزهای دوم و پنجم اسفند در تالار آزادی به ترتیب به مصاف ژاپن و استرالیا می‌رود.

    


صدای سهراب درآمد

سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک که سردمدار ورزشکاران بااخلاق کشور است، صدایش از برخی از حرف و حدیث‌هایی که پیرامون او می‌چینند، در‌آمد. او می‌گوید:«هر زمانی که بخواهند من برای تست دوپینگ آماده هستم. متاسفانه یکسری از افراد این موضوع را بزرگ کردند و خواستند تشنج ایجاد کنند. این کارها راه به جایی نمی‌برد. در همین مسابقات جهانی ۲۰۱۸ برخی‌ها حاضر نبودند. من سوال پرسیدم که این نفرات کجا هستند؟ اصلا به من ربطی ندارد که در این قضایا دخالت کنم. من خودم را وارد این مسائل نمی‌کنم و نمی‌خواهم در کار هر کسی فضولی کنم. من هر زمان که لازم بوده، در اردوی تیم ملی بودم و الان هم از روز اول در تمرینات هستم. کاری ندارم که چه کسی به جام فجر می‌آید و کار خودم را می‌کنم. نه فضول هستم و نه می‌خواهم کسی را تخریب کنم.» او درباره بهداد سلیمی  هم عنوان داشت:«کنار گذاشتن ورزش قهرمانی آن هم در این سن سخت است. بهداد به جایی رسیده بود که می‌دانست دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. برخی را با لگد هم نمی‌شود بیرون کرد؛ اما بهداد قبل از ۳۰ سالگی خودش برای جوان‌ها جا باز کرد و کنار رفت.»