کری تیلور برای یزدانی

دیوید تیلور آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا که یکی از جدی‌ترین رقبا و به نوعی گربه‌سیاه کشتی‌گیران کشورمان است و تا به حال دو بار توانسته حسن یزدانی را شکست دهد، می‌خواهد در بردن این آزادکار ایرانی هت‌تریک کند، آن هم در رقابت‌های جهانی 2019 قزاقستان. تیلور ۲۸ ساله پس از سال‌ها حضور در میادین موفق شد در سال ۲۰۱۸ نگاه‌ها را به خود معطوف کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد تا جایی‌که وی در تمامی رویدادهایی که در سال ۲۰۱۸ کشتی گرفت موفق شد به عنوان قهرمانی برسد. تیلور به ترتیب در سال ۲۰۱۸ قهرمانی رقابت‌های جام ایوان یاریگین روسیه، رقابت‌های پان آمریکن در پرو، جام یاشاردوغو در ترکیه و سرانجام رقابت‌های جهانی مجارستان را از آن خود کرد تا عملکرد حیرت انگیزی در میان نامداران جهان از خود بر جای بگذارد و اتحادیه جهانی کشتی او را به عنوان برترین آزادکار جهان در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد. این در حالی است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ کمتر کسی در جهان با نام این کشتی‌گیر آمریکایی آشنا بود چراکه وی نتوانسته بود به عناوین خاصی در رویدادهای بزرگ دست پیدا کند. در حالی که بسیاری از مردم، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و شاخص‌ترین چهره حال حاضر کشتی ایران را تا حد زیادی شکست ناپذیر می‌دانستند، تیلور آمریکایی بود که توانست دو مرتبه در جام جهانی کرمانشاه و سپس رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان برابر یزدانی به برتری برسد تا نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. او حالا با انتشار پیامی با قرار دادن عکس خود در کنار حسن یزدانی از آمادگی‌اش برای تحمیل سومین شکست بر حسن یزدانی در قزاقستان خبر داد. رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ از ۲۳ تا ۳۱ شهریور ۹۸ به میزبانی آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. حال باید صبر کرد و دید که در این نبرد یزدانی انتقامش را از تیلور می‌گیرد یا این کشتی‌گیر ایرانی کری‌اش را اجرایی می‌کند و برای سومین بار یزدانی را شکست می‌دهد.

    


پاداش صد هزار تومانی !

پس از برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور د‌ر رده نوجوانان و جوانان، آرش شاهچراغی با کسب مدال نقره این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت شد. پس از دعوت شاهچراغی به اردوی تیم ملی، مسئولان هیات بوکس شهرستان و یکی از اعضای شورای شهر رباط کریم و برخی از مربیان با حضور د‌ر ‌‌‌‌‌‌منزل پدر آرش شاهچراغی از او تجلیل کردند. د‌ر این مراسم، مسئولان  با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از قهرمان تیم ملی بوکس تجلیل کردند که این موضوع باعث دلخوری و‌ی و خانواده‌اش شده است. پدر آرش شاهچراغی می‌گوید:«آنها زحمت کشیده و به خانه ما آمده‌اند و ما هم هیچ انتظاری از مسئولان بوکس رباط کریم و اعضای شورای شهر نداشته و نداریم، ا‌ما نمی‌دانم که چر‌ا چنین کاری کر‌د‌ند. مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پول نقد ر‌ا د‌ر پاکت گذاشته و به پسر من هدیه دادند. پسرم برای اینکه به اردوی تیم ملی بوکس برسد چندین برابر هدیه آنها را فقط کرایه ماشین داد‌ه است. آقایان حداقل زحمت نکشیدند که یک کارت هدیه از بانک بگیرند و پول نقد به پسرم داده‌اند!»

    


ژن خوب این بار در اسکی

گفته می‌شود یک «ژن» خوب که نسبت نزدیکی هم با یکی از مسئولان ورزش دارد در قرارداد پیست دیزین سهیم است و به واسطه همین ارتباط قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کرده که در میانه‌های راه می‌توانند به بهانه «غیراستاندارد» بودن پیست مبالغ اجاره و تعهد داده شده را پرداخت نکنند و قرارداد را فسخ کنند. گویا در مورد غیراستاندارد بودن پیست‌های اسکی خصوصا پیست اسکی دیزین نامه‌نگاری‌هایی در سطح مسئولان رده بالای کشور انجام شده و تذکرات لازم برای استفاده نکردن از این پیست‌ها داده شده است اما ظاهرا هنوز هیچ مسئولی در این مورد واکنشی نشان نداده است. ماجرا وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که برخی از همین ناظران سازمان استاندارد خود در بعضی پیست‌های اسکی حکم گرفته و مشغول به کارند. به نوعی این ناظرین برخی اوقات بر کار خود نظارت می‌کنند و به خود تاییدیه می‌دهند!