کی‌روش صدای بنا را هم در آورد

صحبت‌های کارلوس کی‌روش بعد از تساوی برابر عراق در جام ملت‌های آسیا اعتراضات بسیاری را به دنبال داشت. این صحبت‌ها صدای اعتراض محمد بنا را هم درآورد. ورزش‌های غیرفوتبالی از جمله کشتی‌گیران همیشه به تبعیض عمیقی که بین آنها و فوتبال بوده، گلایه داشتند و حالا بنا در متن بلندبالایی که در صفحه اینستاگرام خود گذاشت، حرف دل همه‌شان را زد. در بخشی از متن بنا آمده:«تو تمام این سال‌ها گله نکردم چون با تمام وجود و عشقم کار کردم. البته که مزد کارمم گرفتم نه اینکه بی مزد و پاداش کار کرده باشم. ولی امشب دلم گرفت، افسوس خوردم به خاطر این همه تفاوتی که بین فوتبال و بقیه ورزش‌هاست. بالاخره من کشتی‌گیرم، تعصب کشتی رو می‌کشم، مبارزه تن به تن، پارگی ابرو، پارگی رباط صلیبی، وزن کم کردنای وحشتناک، خستگیایی که از درد داد بزنی. همه رو دیدم و چشیدم. چه زمان کشتی و چه در زمان مربیگری. اما تا الان دم نزدم چون می‌گفتم عشقمه، ورزشمه، دوستش دارم. ولی امروز یه خبر یه تلنگر بهم زد که تو وجودم یه لحظه احساس بی‌ارزشی کردم! خبر این بود؛ پاداش فوتبالیستای ما برای پیروزی‌های گروهی داده شد: سه هزار دلار برای هر برد به فوتبالیست و دو برابر آن پاداش کی‌روش!!! از شرایط خودمون می‌گم که یه کم سبک شم! ما کشتی‌گیرو میاریم تو اردوی تیم ملی، 9 ماه از سال فشار و خستگی، ضرب‌دیدگی و آسیب رو تحمل می‌کنه تا به مسابقات جهانی یا المپیک برسه. بدون حتی یه ریال حقوق! اگه مدال بگیره نهایتا 150 تا سکه بهش می‌دن اونم اگه مدال طلا بگیره! اگه هم نگیره که هیچی... یک سال کشتی‌گیر و مربی و ... همه جور فشارو تحمل کردن در آخر باید جواب هم پس بدن. چرا؟ چون وظیفمونه! حالا تو فوتبال اگه همین بازی‌های ملی رو فوتبالیست فقط به خاطر عرق ملی بازی کنه و یه ریال هم پول نگیره باز براش ارزش افزوده است چراکه بعدش قرارداد دو میلیاردیش می‌شه سه میلیارد!!! کاش ورزش ما عادل‌تر بود...»

    


میدانی که از دست رفت

فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به طور رسمی چهار تیم را به عنوان تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان معرفی کرد و به این ترتیب امید‌های پتروشیمی بندر امام قهرمان آسیا برای حضور در این مسابقات کاملا از بین رفت. مسئولان پتروشیمی در روز‌های گذشته تلاش می‌کردند که نام این تیم را به جمع حاضران در جام باشگاه‌های جهان اضافه کنند. تیم استین اسپرز قهرمان سال ۲۰۱۸ جی‌لیگ آمریکا، آ.ا.ک یونان، سن لورنوز د آلمارگو آرژانتین و فلامنگو برزیل در این مسابقه حضور دارند. این در حالی است که فرصت طلایی بدون توجیه یا شفاف‌سازی درست از سوی فدراسیون پرانتقاد بسکتبال و حتی باشگاه پتروشیمی که گویا قصد دارند برخی مسائل را فعلا بازگو نکنند، از دست رفته است. فدراسیون مدعی است که فقط درخواست تغییر تاریخ مسابقات با توجه به همزمانی با بازی‌های پنجره ششم انتخابی جام جهانی را داده و باشگاه پتروشیمی تقصیر را گردن فدراسیون انداخته است. در این بین بگردید تا پرتقال فروش را پیدا کنید.

    


حدادی و کیهانی آشتی نکردند

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، آشتی حدادی و کیهانی فقط یک خبر احساسی و دور از واقعیت بود چراکه رکورددار بازی‌های آسیایی، در مورد وضعیتش می‌گوید:«هنوز فدراسیون دوومیدانی هیچ اقدامی برای برگزاری اردوها انجام نداده و همچنان بلاتکلیف هستم. باید دو،سه ماه پیش اردوهایم آغاز می‌شد، اما فدراسیون کاری نمی‌کند و خیلی دیر شده است. اینکه گفته شده مشکلات با فدراسیون حل شده اصلا صحت ندارد. من با کیهانی یک بار در جلسه با صالحی‌امیری و یک بار هم در فدراسیون صحبت کردم، اما هیچ مشکلی حل نشد و وضعیت همانند گذشته است.» او افزود:«مسئولان فدراسیون هر روز مصاحبه می‌کنند که ماهی 100 میلیون به حدادی می‌دهیم، اما این مبلغ کجاست؟ آنها فقط حرف می‌زنند و هیچ عملی نمی‌کنند. از جلسه با صالحی‌امیری 17 روز می‌گذرد، اما اتفاقی نیفتاده است. همین حالا در تهران تمرین می‌کنم، اما نه مربی دارم، نه ماساژور و نمی‌دانم منتظر چه اتفاقی هستند که حمایت کنند.»