سرپرستی رفاقتی والیبال!

آنطور که از شواهد پیداست، باید منتظر اتفاقات عجیبی از دل فدراسیون والیبال حداقل تا زمانی که این مجموعه به سرپرستی افشین داوری مدیریت می‌شود، باشیم. داوری بلافاصله بعد از نشستن روی صندلی ریاست، ایگور کولاکوویچ که منتقدان بسیاری داشت را به عنوان سرمربی ابقا کرد. ایگور هم به این دعوت لبیک گفت و چند روز پیش وارد ایران شد تا جلسه‌ای با داوری ترتیب دهد. این جلسه پنج ساعته در حالی به توافق دو طرف انجامید که حضور یک نفر در این جلسه تعجب بسیاری را به دنبال داشت. فردی که از پیشکسوتان ورزش حساب می‌شود اما برای والیبالی‌ها تنها حکم یک غریبه را دارد. همایون اردلان سال‌ها در عرصه بوکس فعالیت کرده اما این رزومه به نظر نمی‌رسد فایده‌ای برای والیبال داشته باشد. حداقل انتظاری که از جلسه داوری و ایگور می‌رفت این بود که چند فرد متخصص و فنی حضور داشته باشند تا مو را از ماست بیرون بکشند اما به جای آنها شاهد حضور دوستان آقای سرپرست بودیم! موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید اردلان تقریبا از لحظه معارفه داوری به عنوان سرپرست همیشه در کنار وی بوده و ظاهرا بدون داشتن سمت به او کمک می‌کند. داوری پیش از این با رها کردن فدراسیون دوومیدانی به خاطر رسیدن به مجلس رزومه تاریکی از خود به جای گذاشت و حالا هم به نظر نمی‌رسد مدیریت رفاقتی والیبال که حداقل انتظار از آن تکرار حضور در المپیک است، در این مجموعه جواب بدهد. هرچند پاسخگوی اصلی به اتفاقات احتمالی آینده باید وزارت ورزش باشد که فردی غیرمتخصص را به سرپرستی والیبال منصوب کردند.

    


بنا اردو را لغو کرد

قرار بود دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از 24 دی آغاز شود و تا رقابت‌های جام تختی که روزهای چهار و پنج بهمن در اندیمشک برگزار شود ادامه داشته باشد. این اردو اما با تصمیم محمد بنا و همکارانش لغو شد. از آنجایی که زمان زیادی تا جام تختی باقی نمانده، عده‌ای از فرنگی‌کاران درخواست کردند که تمرینات‌شان را در شهر و باشگاه خود دنبال کنند از طرفی با توجه به آسیب‌دیدگی و بیماری برخی کشتی‌گیران، تصمیم بر این شد اردوی دوم لغو و نفرات واجد شرایط برای حضور در جام تختی، دوم بهمن‌ خود را در اندیمشک به کادر فنی معرفی کنند. محمد بنا به همراه کشتی فرنگی روزهای مهم و سختی را در پیش دارند.

    


لیگی که ملی‌پوش ندارد!

لیگ شمشیربازی امسال مانند بسیاری از لیگ‌های دیگر چندان چنگی به دل نمی‌زند و مهم‌ترین دلیل آن این است که هیچ‌ ملی‌پوشی در تیم‌های این فصل از این رقابت‌ها حضور ندارند. این در حالی است که شمشیربازی مدت‌هاست روند رو به جلویی داشته و در هر میدانی از مدعیان بوه است. همین هم باعث شده عابدینی دل پری از اوضاع لیگ داشته باشد. او در این رابطه می‌گوید:«نه‌تنها من بلکه هیچ‌یک از ملی‌پوشان دیگر پیشنهادی از تیم‌های دیگر ندارند. چون تیم مطرحی نیست که بخواهد ملی‌پوشان را جذب کند. متاسفانه با این نتایج درخشانی که در المپیک و جام‌های جهانی و بازی‌های آسیایی گرفتیم هیچ تیمی برای قرارداد نداریم. باید مسئولان فدراسیون تمهیداتی بیندیشند. باقرزاده تلاشش را می‌کند اما اسپانسرها هم باید با این نتایج ما به سمت این رشته بیایند یا آورده شوند. درآمدی هم نداریم که بخواهیم امرار معاش کنیم و نمی‌دانیم با این شرایط چه کار باید بکنیم، شمشیربازی نه پخش دارد، نه سالن دارد و نه پول. اینطور هم نمی‌شود که من به عنوان ملی‌پوش به دنبال تیم بگردم. هفت تیم در لیگ هستند که شرایط مناسبی ندارند و نمی‌دانم می‌توان نام آنها را لیگ گذاشت یا خیر و برگزاری این لیگ چه سودی می‌تواند داشته باشد وقتی ملی‌پوش ندارد. در این شرایط جوانان چطور می‌خواهند پیشرفت کنند.»