بزرگ‌ترین انتخابی تکواندو

رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو  از امروز با برگزاری مسابقات دو وزن و نظارت مستقیم کادر فنی در خانه تکواندو آغاز می‌شود. این دوره از مسابقات تحت عنوان قهرمانی آزاد کشوری و مرحله نخست از رقابت‌های انتخابی، به مدت چهار روز برگزار خواهد شد و در هر روز تکواندوکاران دو وزن روی «شیاپ چانگ» می‌روند. ثبت‌نام ۷۶۳ تکواندوکار برای ورود به اردوی تیم ملی باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های انتخابی در طول چند سال اخیر را شاهد باشیم. کادر فنی تیم ملی با حذف معافیت‌های بی‌دلیل فقط به پنج تکواندوکار اجازه داده در این رقابت‌ها شرکت نکنند و سایر مدعیان حتی مدال‌آوران بازی‌های آسیایی باید برای رسیدن به اردوی تیم ملی مبارزه کنند و این یعنی برداشتن گامی بلند و موثر برای انتخاب بهترین‌ها. طبق برنامه در روز نخست مبارزات دو وزن  ۵۸- و ۷۴- کیلوگرم برگزار خواهد شد. در وزن ۵۸- کیلوگرم ۱۳۲ تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند که غیر از آرمین هادی‌پور که به دلیل کسب مدال طلای گرندپری از حضور در این مسابقات معاف است سایر مدعیان حاضر هستند. حامد اصغری، محمد کاظمی، ابراهیم صفری، هادی تیران و محمدحسن پلنگ‌افکن از جمله این مدعیان هستند. در وزن ۷۴- کیلوگرم نیز ۸۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که مهدی جلالی، رامین حسین‌زاده، سیداحمد خسروفر، علیرضا علیاری و عارف فرشادمهر از جمله چهره‌های شاخص این وزن هستند. رقابت‌های انتخابی تیم ملی به مدت چهار روز در خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

    


جایزه 95 هزاردلاری که زیاد نیست!

سارا خادم‌الشریعه در سن‌پترزبورگ محل برگزاری مسابقات سریع و برق آسای جهان به عنوان قهرمان مجموع مسابقات سریع و برق آسای بانوان جهان معرفی شد و حدود 95 هزار دلار جایزه گرفت، اما او معتقد است که این مبلغ جایزه زیادی نیست:«سطح مسابقات به خاطر جوایزی که داشت بسیار بالا بود، چون تقریبا تمام شطرنج‌بازان برتر در این دوره از پیکارها حضور داشتند. در رنکینگ اولیه هر دو بخش مسابقات در رده بیست‌وپنجم قرار داشتم. شطرنج‌بازان زیادی حضور داشتند که رده بالاتری نسبت به من داشتند. جوایز این مسابقات اینقدر بالا نبود. دوره گذشته عربستان میزبانی رقابت‌ها را گرفت و جوایز مسابقات به میزان 300درصد افزایش پیدا کرد، اما ما به دلیل برخی مشکلات از جمله ویزا نتوانستیم به عربستان برویم.» او افزود:«دو سال گذشته که توانستم عنوان چهارمی در همین مسابقات را کسب کنم برای همه عجیب بود؛ ضمن اینکه سطح مسابقات در آن زمان با مسابقات امسال اصلا قابل مقایسه نبود. در مجموع پیش از شروع مسابقات خودم اصلا فکر نمی‌کردم که بتوانم مدال کسب کنم.»

    


مجوز آمریکا صادر نشده

کمیته ملی المپیک در حالی اعزام کاروان به اولین دوره بازی‎های ساحلی جهان را مصوب کرده است که هنوز مجوز شورای عالی امنیت ملی را نگرفته؛ مجوزی که تعیین‎کننده در اعزام است. این بازی‌ها مهر سال آینده برای نخستین بار و زیر نظر اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک در سن‌دیگو آمریکا برگزار می‌شود. با تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، کاروان ایران در پنج رشته از ۱۶ رشته حاضر در این بازی‌ها نماینده اعزامی خواهد داشت. والیبال، بسکتبال، کاراته، کشتی و فوتبال رشته‌هایی هستند که مصوبه اعزام ورزشکار را دارند.

    


اولین مدال‌آور مغضوب!

عبدالله جامعی اولین مدال‌آور ژیمناستیک ایران در رقابت‌های آسیا این روزها در اردوی تیم ملی حضور ندارد و خودش هم دلیل دعوت نشدنش را نمی‌داند. او می‌گوید:«مدتی است به اردوهای تیم ملی دعوت نمی‌شوم. متاسفانه خودم هم دلیل آن را نمی‌دانم. تا یک سال پیش خوب بودم، اما نمی‌دانم به یک باره شرایط تمرینی و اردوها چه شد. شرایطی که در اردوهای تیم ملی داشتیم زیاد مطلوب نبود تا خودم را نشان دهم. فدراسیون زیاد تمایل نداشت که بخواهد من را به اردوی تیم ملی دعوت کند. نمی‌دانم به دلیل کارشناسی‌هایی که شده بود یا مسائلی که پیش آمده بود، زیاد از من استفاده نمی‌کردند. تا یک سال پیش شرایط خوبی داشتم، الان هم شرایط خوبی دارم، اما سوال من از فدراسیون این بود که چرا برایم این اتفاق افتاده است. متاسفانه در پاسخ به سوالم گفتند که کارشناسان این تصمیم را گرفته‌اند. من هم در این پاسخ مانده‌ام.»