کیانوش دعوت نشدنی نیست!

آغاز دور جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مثل همیشه مواردی را در دل داشت که نمی‌شود به سادگی از آن عبور کرد. شاید کم‌تر کسی اتفاقات رقابت‌های جهانی را از یاد برده باشد که پاره شدن پرده گوش محمدرضا براری توسط ضربه‌ای که محمدحسین برخواه زده بود، تا چند روز به سیبل اخبار تبدیل شد. حالا اما نبود نام براری در لیست ۱۷ نفره اردونشینان درهای تازه‌ای را روی حواشی پولاد سرد باز کرده است.

با اتفاقات اخیر و البته کم شدن سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران در المپیک 2020، وزنه‌برداری دیگر آن غول مدال‌‌آور کاروان ایران در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان به نظر نمی‌رسد. به جای آن اختلاف، حاشیه، ورزشکارسالاری و نگرانی است که هر روز دارد بیشتر در وزنه‌برداری رخنه می‌کند. تمام اینها در حالی است که سال 2019 مهم‌ترین سال پیش روی وزنه‌برداران ایران است و همه از دو نماینده‌ای که قرار است روی سکوی ژاپن حاضر شوند، کم‌تر از طلا نمی‌خواهند.

تکرار یک شایعه

وزنه‌برداری یکی از رکوردداران تغییر سرمربی در حساس‌ترین زمان ممکن است. به عنوان مثال حسین توکلی درست چند ماه قبل از المپیک ریو برکنار شد، سجاد انوشیروانی تنها تجربه سرمربیگری‌اش به المپیک ریو ختم شد، محسن بیرانوند در آستانه رقابت‌های حساس جهانی که البته زیر سایه محروم بودن رقبا، ایران قهرمان شد، هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و بعد از آن این محمدحسین برخواه بود که به عنوان سرمربی تیم ملی شناخته شد و اتفاقا برخلاف قبلی‌ها هنوز این سمت را برای خودش نگه داشته است. با این وجود هیچ‌وقت خطر برکناری سرمربی از وزنه‌برداری دور نشده است و در تازه‌ترین اتفاق باز هم شایعه رفتن برخواه به گوش رسید. هرچند مرادی خیلی زود این شایعه را رد کرد و از حمایت صددرصدی‌اش از برخواه خبر داد اما اتفاقات فدراسیون مرادی در چند سال اخیر اجازه اعتماد به حرف رییس را به طور کامل نمی‌دهد.

اردو بدون براری

یک روز بعد از شایعه رفتن برخواه، سرمربی تیم ملی 17 وزنه‌بردار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد تا شاید به این ترتیب نشان بدهد که زیر پایش محکم است و قرار نیست فعلا کسی را جایگزین او بدانیم. نکته مهم این لیست اما نبود نام محمدرضا براری است. براری در مسابقات جهانی عشق‌آباد توسط ضربه‌ای که برخواه به صورتش زد تا هوشیار شود، پرده گوشش آسیب دید تا آتشی میان سرمربی و شاگرد شکل بگیرد. این جنگ آنقدر بالا گرفت که براری گفت تا زمانی که برخواه سرمربی است، دیگر رنگ تیم ملی را نخواهد دید و حالا با نبود نامش در لیست دعوتی‌ها به نظر می‌رسد پیشگویی او درست از آب در آمده است. البته براری تنها غایب عجیب اردوی تیم ملی نیست. برخواه روی نام مجید عسگری هم خط قرمز کشیده است. وزنه‌برداری که می‌توانست یکی از مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی باشد که با گاف فدراسیون نتوانست خود را برای این میدان آماده کند و حالا هم پشت در اردوی تیم ملی مانده است. میرمصطفی جوادی، عارف خاکی، محمد نیری، محمدزارعی، امیرحقوقی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، سیدایوب موسوی، رضا بیرالوند، نیما آقایی، علیرضا سلیمانی، کیا قدمی، علی هاشمی، علی داوودی، محسن دادرس، همایون تیموری و سعید علی‌حسینی 17 وزنه‌برداری هستند که به اردو دعوت شده‌اند.

کیانوش دعوت شد!

کیانوش رستمی حتی وقتی اوت می‌کرد هم حاضر نبود در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. او کماکان و به تازگی که با فدراسیون نیز به اختلاف خورده زیر بار نرفت تا تمرینات و روند شخصی‌اش را تغییر دهد و در قالب تیم تمرین کند. با این حال قرار داشتن نام کیانوش در لیست دعوتی‌ها بسیار جالب توجه است. به خصوص که او مربی‌ای پیدا نکرده تا زیر نظرش کار کند و برای مسابقات کسب سهمیه المپیک که در پیش دارد، برادر خود را به عنوان مربی انتخاب کرده است. آیا قرار است کیانوش راهش را به اردوی تیم ملی کج کند؟!

هرکول تصمیمش را گرفت

از آنجایی که بهداد سلیمی هنوز پای نامه خداحافظی‌اش را امضا نکرده، برخی این احتمال را دادند که او از خداحافظی منصرف شده و دوباره دست به وزنه می‌شود. او که تقریبا پاسخ واضح و محکمی درباره خداحافظی‌اش نداده است، جایی در لیست اردونشین‌ها به خود اختصاص نداد تا گمانه‌ها او را به سمت درب‌های خروج از دنیای قهرمانی هدایت کنند. بهداد بعد از طلای بازی‌های آسیایی کفش‌ها را درآورد و با بوسه بر سکو از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. حالا هم به نظر می‌رسد با نبود نام بهداد در این لیست، او تصمیم خداحافظی‌اش را قطعی کرده اما مشخص نیست چرا برگه بازنشستگی‌اش را رسما امضا نمی‌کند؟!