جشن قهرمانی بدون سرمربی

مرحله آخر دور برگشت هفدمین دوره لیگ برتر تکواندو در حالی روز گذشته به پایان رسید که تکلیف تیم قهرمان یک هفته پیش از پایان رقابت‌ها مشخص شده بود. شهرداری ورامین که به واسطه تساوی دانشگاه آزاد و لوازم خانگی کن در هفته ششم، ۳۷ امتیازی شد، با خیال راحت از کسب عنوان قهرمانی پا به مرحله آخر گذاشت. ورامینی‌ها در حالی پا به شیاپ‌چانگ گذاشتند و جشن قهرمانی گرفتند ‌که سرمربی‌شان پیام خانلرخانی را در کنار خود ندیدند. خانلرخانی با تیم پارالمپیک راهی مسابقات جهانی شده تا شاگردانش بدون او و با هدایت هاشم زنگنه به مصاف رقبا بروند. درنهایت شهرداری ورامین به دلیل غیبت نمایندگانش در اوزان ۷۴-، ۸۰- و ۸۷-  برابر کن به تساوی رضایت داد. شهرداری ورامین در حالی عنوان قهرمانی را تصاحب کرد که از کم‌ترین ملی‌پوش برخوردار بود و به جوانانش تکیه کرد. در زمین شماره یک اما پاس قوامین برابر تعاونی انقلاب شهریار به میدان رفت و در هر مسابقه با اقتدار و اختلاف امتیاز بسیار از زمین بیرون آمد. نکته این مسابقات غیبت فرزان عاشورزاده در ترکیب کن بود‌. عاشورزاده که چند روزی است تمریناتش را به اصفهان برده، خود را برای مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی آماده می‌کند تا بتواند مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست بیاورد. عصر روز گذشته همچنین دانشگاه آزاد به مصاف نفت آبادان رفت و ملوان نداجا با صنعت مس کرمان مصاف داد.

    


اعصاب خراب در اردو!

کیانوش رستمی وزنه‌بردار ایران که معمولا نامش با حاشیه گره خورده است، اخیرا به اردوی تیم ملی آمده اما زیر نظر برادرش تمرین می‌کند. او که بعد از المپیک ریو دیگر طعم قهرمانی را نچشیده به وزن سهراب مرادی آمده تا بتواند به المپیک برسد و سومین مدالش را در این رویداد به دست بیاورد. موضوعی که بعید است با توجه به آمادگی سهراب به بار بنشیند. در هر حال کیانوش که همیشه ساز جدایی کوک کرده، در گفت‌وگویی دلیل نیامدنش به اردو را این اعلام کرده که وقتی به محل تمرین تیم ملی می‌آید اعصابش به هم می‌ریزد چون هر روز باید با یک نفر بحث کند! این شاید یکی از عجیب‌ترین دلایلی بود که کیانوش می‌توانست بیاورد. یعنی تمام تیم بسیج شده‌اند تا آرامش کیانوش را بهم بزنند؟ او چند سالی می‌شود که جداگانه تمرین می‌کند، یعنی در این سال‌ها همه مدام روی اعصاب کیانوش راه می‌رفتند؟ از طرفی او بار دیگر مربی‌های تیم ملی را زیر سوال برد تا انتقاد به او یک بار دیگر پررنگ شود. او گفته بهترین مربی را برایش بگذارند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورد. کیانوش در حال حاضر برادرش را به عنوان مربی معرفی کرده است. یعنی برادر او از سرمربیان تیم‌های ملی که در این چند سال در رفت و آمد بودند، توانایی فنی بیشتری دارد؟ در هر حال وقتی رفتارهای کیانوش عجیب باشد، طبیعی است که صحبت‌های عجیبی هم ازاو  بخوانیم و بشنویم.

    


سیزدهمی سابر

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات جام جهانی لهستان با نتیجه 45 بر 28 برابر کویت به برتری رسید. تیم کشورمان که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و نیما زاهدی در بخش تیمی حضور دارد، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی 45 بر 36 مغلوب چین شد‌ و از صعود به جمع 16 تیم برتر بازماند. شاگردان پیمان فخری در ادامه برای کسب جایگاه نهم تا شانزدهم مقابل اوکراین با نتیجه 45 بر 42 شکست خوردند تا ادامه شانس خود را برای کسب جایگاه سیزدهم امتحان کنند. ملی‌پوشان کشورمان برای رسیدن به این جایگاه ابتدا کلمبیا را با نتیجه 45 بر 24 شکست دادند سپس آمریکا را 45 بر 42 شکست دادند تا جایگاه سیزدهم از آن ایران شود.