فیلم تختی تایید رسانه‌ها را گرفت

فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، با بازی آتیلا پسیانی، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بهنوش طباطبایی، ماهور الوند، بانیپال شومون و مجتبی پیرزاده در روز نخست اکران فیلم‌های سی و هفتمین دوره جام فجر در سینمای رسانه به نمایش درآمد. روایت جهان پهلوان تختی از نسل سوم سینمای ایران، بهرام توکلی تقریبا توانست نگاه مثبت رسانه‌ها را به همراه داشته باشد و خبرنگاران از روند فیلمنامه و گریم‌ها در شبیه‌سازی رضایت داشتند. گفته شده که این فیلم نه درباره مرگ مرموز جهان پهلوان تختی که درباره زندگی‌اش بود. فیلم از قرائت وصیتنامه جهان پهلوان شروع می‌شود، سکانس بعد «آقا تختی» در اتاق 23 هتل آتلانتیک مشغول به هم زدن قرص در لیوان آب است... بهرام توکلی هم در مورد ساختار مستندگونه فیلم در نشست خبری گفت:«این که فیلم از قصه خالی بود را قبول ندارم. ما تلاش کردیم به نکاتی که از زندگی ایشان هم مستنداتی وجود داشت بپردازیم.»

     


میزبانی شلوغ تکواندو

رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و سومین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد. برای حضور در نهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا فقط ۱۸ تکواندوکار از عراق ثبت‌نام کرده‌اند. ۷۸ تکواندوکار نیز برای مبارزه روی «شیاپ چانگ» سی‌امین دوره جام فجر ثبت‌نام کرده‌اند. اما سومین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی با ویژگی کسب سهمیه مستقیم حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای مدال‌آوران، نهم اسفند به مدت سه روز برگزار خواهد شد. تاکنون ۱۷۸ تکواندوکار از ۱۰ کشور ثبت‌نام کرده‌اند که به جرات می‌توان گفت یک آمار قابل توجه برای رقابت‌های بین‌المللی این رشته در طول سال‌های اخیر است. این رویداد اما بیش از همه برای فرزان عاشورزاده که در اردوی آخر تیم ملی جایی ندارد مهم است. 

     


جریمه کوبیدن راکت به میز

در حاشیه دور پنجم تور ایرانی تنیس روی میز بزرگسالان، طی گزارش سرداور و کمیته مسابقات و با تایید ریاست فدراسیون، امین احمدیان به دلیل رفتار ناشایست محروم شد و از حضور در تورهای جهانی قطر و عمان بازماند .محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز در این مورد توضیح داد و گفت:«امین احمدیان، به دلیل حرکت ناشایست پس از باخت در مرحله یک‌شانزدهم دور پنجم تور ایرانی بزرگسالان و کوبیدن راکت به زمین بازی و لزوم حفظ فضای اخلاقی در ادامه‌ مسابقات اخیر، از حضور در تورهای جهانی بزرگسالان قطر و عمان جا ماند تا پرونده این ورزشکار در کمیته‌ انضباطی مورد بررسی نهایی قرار بگیرد. با چنین رفتاری آن هم مقابل دوربین‌های تلویزیونی که آثار سوء آن چند برابر است، به شدت برخورد خواهد شد.»

     


کشتی پهلوانی و سرنوشت نامعلوم

پیش از این بار دیگر کشمکش‌هایی بر سر در اختیار داشتن کشتی پهلوانی بین فدراسیون کشتی و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای وجود داشت. حالا طبق صحبت‌های علیرضا رضایی سرپرست نایب رییسی فدراسیون کشتی، کشتی پهلوانی باید منتظر بماند تا در مجمع تعیین تکلیف شود.رضایی در این رابطه توضیح داد:«مجمع فدراسیون کشتی در مورد واگذاری کشتی پهلوانی تصمیم می‌گیرد البته در حال حاضر بحث واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای مطرح نیست. موضوع واگذاری کشتی پهلوانی بحثی است که پس از برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رییس آینده توسط مجمع فدراسیون تعیین تکلیف می‌شود. امسال رقابت‌های کشتی پهلوانی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شده است و برنامه‌های این رشته همچنان زیر نظر فدراسیون کشتی دنبال می‌شود.» پیش از این اما جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با تاکید بر اینکه کار واگذاری مجدد رشته کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای به اتمام رسیده، گفته بود:«سرپرست فدراسیون کشتی زودتر از من صورتجلسه این واگذاری را امضا کرده.»