دعوا و لیگ ناتمام والیبال!

جنجال‌های پرتعداد لیگ والیبال به هفته شانزدهم نیز رسید. جنجالی که تکلیف یک بازی را بی‌نتیجه گذاشت. در حساس‌ترین بازی هفته تیم‌های پیام خراسان و خاتم اردکان در مشهد رودرروی هم قرار گرفتند. شاگردان جبار قوچان‌نژاد این هفته میزبان خاتم اردکان بودند که این دیدار به دلیل حواشی رخ داده نیمه‌تمام ماند. ماجرا این بود که این دیدار در ست پنجم و امتیاز 11بر  9 در حالی که پیام از اردکان پیش بود، داور ابتدا به شهرام محمودی کارت قرمز نشان داد و سپس به کاپیتان تیم پیام کارت قرمز نشان داد که در ادامه هر دو تیم به داور به دلیل اینکه سرویس در اختیار کدام تیم قرار بگیرد اعتراض کردند و جو سالن ملتهب شد و محمودی بازیکنان خاتم را به رختکن برد تا بازی ناتمام بماند. بعد از این اتفاق سازمان لیگ اعلام کرد روز دوشنبه جلسه کمیته انضباطی با حضور ناظران، داوران، کاپیتان‌های دو تیم و نماینده باشگاه‌ها و اعضای کمیته انضباطی برگزار می‌شود. این در حالی است که اردکانی‌ها تهدید به کناره‌گیری از لیگ نیز کردند. اما در سایر بازی‌های این هفته تیم فولاد سیرجان میزبان شاگردان محمد ترکاشوند و تیم پیکان بود که در نبرد حساس متوقف شد و بازی با نتیجه سه بر یک به سود پیکان تمام شد. اما سایپایی‌ها که شرایط خوبی ندارند و تا پایان هفته پانزدهم با کسب هفت پیروزی و ۲۳ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار داشتند در تهران میزبان تیم قعرنشین و بدون پیروزی دورنای ارومیه بودند. نبرد سایپا و دورنا با نتیجه سه بر یک به سود ساپیا خاتمه پیدا کرد. همچنین تیم شهرداری ورامین، در تبریز مهمان تیم شهرداری تبریز بود که این مسابقه با نتیجه سه بر یک به سود شهرداری ورامین خاتمه پیدا کرد. کاله مازندران هم سه بر یک شهروند اراک را پشت سر گذاشت و شهرداری گنبد هم سه بر دو عقاب نهاجا را شکست داد.

    


هفته دربی‌های بدون پخش

هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال در حالی برگزار شد که هیچ‌کدام از مسابقات این هفته راهی به تلویزیون نداشت. دیدارهایی که برخی‌شان حساسیت بالایی داشتند و دربی‌ها را برگزار کردند. در حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال پتروشیمی موفق شد نفت آبادان را در دربی خوزستان شکست دهد. پتروشیمی صدرنشین میزبان نفت آبادان بود که مهمان خود را 68 بر 62 از پیش رو برداشت. نفتی‌ها در دو هفته متوالی دو دیدار سنگین برابر بالانشین‌ها داشتند که با فاصله کمی به شیمیدر و سپس به شاگردان حاتمی باختند. دیگر دربی این هفته را تهرانی برگزار کردند. نیروی زمینی که با برد هفته گذشته مقابل ذوب آهن از انگیزه بالایی برخوردار بود این هفته نیز پگاه تهران را 77 بر 63 از پیش رو برداشت. در سایر مسابقات ذوب‌آهن در اصفهان مقابل شهرداری گرگان 74 بر 69 به برتری رسید و پدافند دزفول نیز در خانه 91 بر 85 مغلوب آویژه صنعت مشهد شد. مشخص نیست این موضوع به ارتباط فدراسیون با صدا و سیما بازمی‌گردد یا ضعف اسپانسرهای تیم‌ها!

    


ثبت‌نام رئیس بازنشسته!

محمدصادق فرجی که چندی پیش به دلیل قانون بازنشستگی از سمت خود در ریاست فدراسیون کاراته استعفا داده بود، با حضور در محل فدراسیون مدارک خود را تحویل داد و برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد. گویا وی نامه بازگشت به کار خود را از دیوان عدالت اداری دریافت کرده است. گویا راه‌های رسیدن به ریاست فراوان است و حواشی قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها هر روز سناریو و اتفاقات عجیب در پی دارد! همچنین مسعود رهنما سرمربی پیشین تیم ملی و مدیرکل اسبق استان گیلان نیز ثبت‌نام کرد. کیکاووس سعیدی عضو هیات رییسه، خزانه‌دار و ذی‌حساب کمیته ملی المپیک نیز برای حضور در انتخابات کاراته ثبت‌نام کرد. وی دارای دان 8 کاراته است. پیش از این محمدرضا برزگر، سعید نصراللهی، حبیب خانی، ارسلان غلامی، هومان عسگری، علی‌حسین شاکری و سیدعباس احمدپناهی، جمشید زند، علی قاسمی، سیدحسن طباطبایی، حسین افراسیابی، احمد شقاقی، قاسم سعیدی‌مغانلو، محمدرضا باتوانی، مجید رمضانی‌مقدم، علی خرمی و حسین مطیعی نقندر برای حضور در پست ریاست نام‌نویسی کرده بودند.