خداحافظ المپیک!

کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی به دنبال حضور در مسابقات گزینشی المپیک سوییس بودند اما به این دلیل که مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده بود امکان حضور این دو وزنه‌بردار در مسابقات سوییس وجود نداشت. کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خواستار حضور علی‌حسینی  و رستمی در مسابقات گزینشی المپیک سوئییس شد که تاماش آیان پاسخ ایران را داد و البته درخواست ایران را نپذیرفت. آیان اعلام کرده است فرصت ثبت‌نام در مسابقات به پایان رسیده است و ورزشکاران کشورهای دیگری هم هستند که خواستار حضور در این مسابقات بوده‌اند و اگر فدراسیون جهانی با درخواست ایران موافقت کند، باید پاسخگوی ورزشکاران دیگر هم که این تقاضا را داشته‌اند، باشد. البته کیانوش رستمی می‌تواند در  مسابقات پرو شرکت کند.البته او با توجه به اینکه امتیازهای زیادی را از دست داده کار بسیار سختی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دارد. به این ترتیب سعید علی‌حسینی حضور در المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد چراکه او در دوره دوم مسابقات گزینشی المپیک در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و طبق قوانین فدراسیون جهانی شانس حضور در المپیک را از دست داد.

    

بازگشت به جام با حریف آمریکایی

مرحله دوم مسابقات جام جهانی والیبال از امروز آغاز می‌شود. جایی که تیم ملی کشورمان در ششمین مسابقه خود در شهر هیروشیما به مصاف آمریکا می‌رود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت‌ها از ۵ بازی خود  با دو پیروزی، سه شکست و ۶ امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ملی آمریکا صف‌آرایی خواهند کرد. آمریکا از پنج بازی خود با کسب چهار پیروزی، یک شکست و ۱۳ امتیاز پس از برزیل در رده دوم جدول قرار دارد. ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران پس از شکست تیم ملی در دومین بازی مقابل مصر، در سومین دیدار جام جهانی تیم ملی را با ترکیب جوان متحول کرد که نتیجه داد و دو پیروزی مقابل تیم‌های کانادا و استرالیا برای ایران به دست آمد. ملی‌پوشان جوان در بازی برابر تیم بدون شکست و صدرنشین برزیل نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و درصورت بروز اشتباهات کم‌تر امکان غلبه بر برزیل هم وجود داشت. حال باید در بازی با آمریکا دید آیا سرمربی تیم ملی باز هم به جوانان اعتماد و آنها را روانه میدان خواهد کرد یا خیر. تیم ملی ایران در این مسابقات با ۱۳ بازیکن اعزام شد که فرهاد قائمی در بازی مقابل کانادا دچار آسیب‌دیدگی شد و جام جهانی را از دست داد. کاپیتان سعید معروف نیز دچار اسپاسم عضلانی شده است تا کولاکوویچ با ۱۱ بازیکن مسابقات را ادامه دهد. در این رقابت‌ها رده‌بندی تیم‌ها ابتدا بر اساس بردها و باخت‌ها، سپس امتیازات و پس از آن با توجه به ست‌های برده و باخته مشخص می‌شود.

    

شکایت فدراسیون جودو به دادگاه CAS

فدراسیون جودو بالاخره پس از تعلیق شدن توسط فدراسیون جهانی جودو پیرامون اتفاقات سعید ملایی بعد از قهرمانی جهان که از ژاپن به آلمان رفت و تصمیم به حضور در المپیک زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک گرفت، به دادگاه CAS شکایت کرد. آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودوی ایران در این باره گفت:«فدراسیون جهانی جودو ۲۱ روز مهلت اعتراض به این تعلیق موقت را برای جودوی ایران در نظر گرفته بود. با هماهنگی کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک آقای دکتر امیر ساعدوکیل از وکلای مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک که از سوی فدراسیون انتخاب شده بود ما را در طول بررسی به این پرونده یاری کند. پس از برگزاری چند جلسه تخصصی لایحه‌ اولیه با هماهنگی مسئولین ورزش آماده و در تاریخ ۷ اکتبر این لایحه اعتراضی به رای تعلیق پیشگیرانه به دادگاه حکمیت ورزش( CAS)  ارسال شد.»