باخت سوم مقابل صدرنشین

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در جام‌جهانی 2019 ژاپن مقابل برزیل قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 27 - 25، 21 - 25، 25 - 27، 25 - 22 به سود برزیل خاتمه پیدا کرد تا این تیم همچنان بدون شکست به کار خود در جام‌جهانی ادامه دهد. با وجود اینکه ایران ترکیب جوانی داشت، اما بازی را مقابل برزیل خوب شروع کرد. این شروع خوب در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران تمام شد. ترکیب جوان ایران در شروع ست دوم هم تغییری نکرد. برزیلی‌ها در این ست عملکرد بهتری داشتند و توانستند با نتیجه 25 بر 21 ست را به سود خود تمام کنند. بازی در ست سوم پایاپایی آغاز شد. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد، اما دال‌زاتو درخواست ویدئوچک کرد و نتیجه بازی 24 بر 24 شد. این ست در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود برزیل تمام شد. در ست چهارم، ایران آغاز بهتری داشت و توانست اختلاف خوبی با حریف ایجاد کند، اما برزیلی‌ها اجازه ندادند این اختلاف بیشتر شود. این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود برزیل خاتمه پیدا کرد. در 10 تقابل اخیر تیم‌های ایران و برزیل شاگردان کولاکوویچ دو بار و برزیلی‌ها 10 بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند. آخرین رویارویی دو تیم در مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2019 اتفاق افتاد که با برتری نزدیک برزیل به پایان رسید‌. تیم ایران پیش از این به تیم‌های روسیه و مصر باخته بود و کانادا و استرالیا را شکست داده بود. در مقابل برزیل هر چهار مسابقه قبلی خود را مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، مصر و روسیه با پیروزی پشت سر گذاشته بود. تیم ملی ایران چهارشنبه 17 مهر از ساعت 12:30 مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.

    

فشنگ‌هایی که جا ماند

فدراسیون تیراندازی ایران مدت‌هاست با کمبود فشنگ و مهمات روبه‌رو است که بارها این مشکلات از سوی ورزشکاران و مربیان مطرح شده است. یکی از راه‌های حل این مشکل اعزام تیراندازان به رویدادهای بین‌المللی است تا بتوانند از این طریق فشنگ تهیه کرده و وارد کشور کنند. در جریان سفری که ملی‌پوشان تیراندازی به آلمان داشتند، چندهزار فشنگ خریداری شد اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که این فشنگ‌ها در فرودگاه جا ماند! رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی درباره شایعاتی که مطرح شده بود مبنی بر اینکه تعدادی فشنگ گم شده، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مشکلی از بابت فشنگ نداریم موضوع این است که فشنگ‌ها در آلمان جا مانده است. حتی یکی از دوستان‌مان در آلمان را فرستادیم اما گفتند باید شخصی که این فشنگ‌ها را خریداری کرده (رضایی مربی تفنگ)، بیاید و تحویل بگیرد. وی درباره اینکه چه اتفاقی افتاده که باعث شده تا فشنگ‌ها در آلمان جا بماند، تصریح کرد: چون ورزشکاران لحظه آخر به فرودگاه رسیده بودند به خاطر مسائلی که پیش آمد نتوانسته بودند فشنگ‌ها را با خود بیاورند. حالا قرار است در اعزامی که تیم ملی به هانوفر دارد این فشنگ‌ها را تحویل بگیریم.ملی‌پوشان تیراندازی تفنگ و تپانچه قرار است برای آمادگی جهت کسب سهمیه المپیک سفری به آلمان داشته باشند.

    

نامه برای مشکل رستمی و علی‌حسینی

بعد از نشست سه‌جانبه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع بنا به درخواست فدراسیون وزنه‌برداری ایران، نامه‌ای از سوی کمیته ملی المپیک به تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی جهت مساعدت در اعزام کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی به مسابقات کسب سهمیه سوییس آماده و ارسال شود. بعد از درخواست شفاهی و مکتوب مسئولین فدراسیون وزنه برداری، این نامه با امضای ریاست کمیته ملی المپیک خطاب به رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ارسال شد.