رستمی و چالش انتخابی المپیک

کیانوش رستمی که بعد از ناکامی در قهرمانی جهان اعلام کرد تنها کسی است که می‌تواند در المپیک مدال بگیرد، با یک چالش جدید مواجه شده است. طبق قوانین فدراسیون جهانی که جزئیات آن را برای فدراسیون‌ها ارسال کرده، اگر ورزشکار در مسابقه‌ای ورنه بزند و اوت شود آن مسابقه برای ورزشکار محاسبه نمی‌شود و حتما باید رکورد مجموع به ثبت برساند. به این ترتیب مسابقات قهرمانی جهان که کیانوش در آن اوت کرد برایش حساب نمی‌شود و برای اینکه بتواند به سهمیه المپیک برسد تا پایان ماه اکتبر باید در یک رقابت گزینشی شرکت کند. در همین راستا او برای حضور در مسابقات ایتالیا و سوییس درخواست داد اما با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده، با حضور او موافقت نشد تا به این ترتیب فعلا کیانوش راهی به سمت المپیک نداشته باشد. اوضاع برای سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین هم مشابه است. او هم اگر تا پایان اکتبر در رقابت گزینشی وزنه نزند، شانس رسیدن به المپیک را از دست می‌دهد. علی‌حسینی حتی جلسه‌ای هم با علی مرادی برگزار کرد اما مهلت ثبت‌نام او را هم شامل می‌شود. در همین راستا شنیده می‌شود کمیته ملی المپیک به دنبال این است که با رایزنی با کمیته بین‌المللی المپیک راهکاری برای حل این مشکل پیدا کند. در شرایطی که رستمی و علی‌حسینی نگران المپیک هستند، سهراب مرادی که چند وقت اخیر مشغول درمان مصدومیتش بود، از هفته آینده تمرینات وزنه را آغاز می‌کند تا آماده انتخابی المپیک سوییس شود. با این حال فدراسیون وزنه‌برداری با انتشار خبری در سایت خود اعلام کرد که «با توجه به عدم ثبت امتیاز برای رستمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، وی در دو رقابت 6 ماه دوم برای حضور در المپیک حضور یافته و مشکلی در ادامه نخواهد داشت. با توجه به نتیجه رقم خورده، این قهرمان کشور دچار عقب‌ماندگی امتیازی جدی و زیادی با رقبایش شده است. این موضوع به معنای حذف از گردونه انتخابی المپیک نیست اما مسیر را برای رستمی دشوار و پرچالش ساخته است. فدراسیون وزنه‌برداری حمایت و پشتیبانی از تمامی قهرمانان و افتخارآفرینان، از جمله کیانوش رستمی را وظیفه خود دانسته و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.»حال باید منتظر و ماند و دید سرانجام راه وزنه‌بردار مورد علاقه فدراسیون هموار می‌شود یا نه.

    

فتاحی سرپرست والیبال شد

بالاخره حرف و حدیث‌ها درباره افشین داوری سرپرست سابق فدراسیون والیبال که گفته می‌شد از فدراسیون رفته، به انتخاب سرپرست جدید از سوی وزارت ورزش ختم شد تا رنگ حقیقت بگیرد. 

در حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، علی فتاحی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب شد. در زمان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال، شنیده می‌شد با ثبت‌نام افشین داوری در انتخابات علی فتاحی به عنوان سرپرست کار را در دست می‌گیرد اما درنهایت داوری با ثبت‌نام داوری موافقت نشد تا رفتنش از فدراسیون شکل دیگری داشته باشد.

    

آغاز والیبال با شکست

جام جهانی والیبال از روز گذشته برای تیم ملی کشورمان با مصاف برابر روسیه آغاز شد. تیمی که از جوانان خود استفاده کرد ولی با همین جوان‌ها توانست یک بار دیگر شکست را به شاگردان ایگور کولاکوویچ تحمیل کند. تیم ملی روسیه در مسابقات انتخابی المپیک در سومین بازی که جنگ سهمیه بود توانست تیم ملی ایران را شکست دهد تا کار ایران برای المپیکی شدن به انتخابی المپیک چین بکشد. به همین خاطر بسیاری منتظر بودند تا شاهد یک دیدار انتقامی در اولین گام جام جهانی باشند اما درنهایت این مسابقه سه بر یک به سود روسیه تمام شد. تیم ملی در دومین بازی خود ساعت 5:30 امروز به مصاف مصر رفت. سومین مسابقه شاگردان کولاکوویچ ساعت 5:30جمعه برابر کانادا برگزار خواهد شد.