انتخابات را باطل کنید

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری یک‌شنبه ۱۶ تیر برگزار شد و در پایان مجمع اعلام شد که علی مرادی با ۲۲ رای به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شده است. تعداد اعضای مجمع ۴۳ نفر بود (رییس هیات آذربایجان شرقی در انتخابات شرکت نکرد) و اکنون مساله‌ای که باعث اعتراض برخی کاندیداها شده تعداد آرایی است که رییس را تعیین کرده است. طبق ماده یک بند ۱۲ آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که با امضای وزیر ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ شده است، تعداد رای برای انتخاب رییس اکثریت مطلق است، اکثریت با حد نصاب نصف به اضافه یک، آرا قابل قبول اعضای حاضر در مجمع باید باشد، اما از آنجا که تعداد اعضای مجمع وزنه‌برداری ۴۳ نفر بوده است، نصف مجمع به اضافه یک رای، ۲۲.۵ رای می‌شود و چون نیم رای نداریم باید ۲۳ رای در نظر گرفته می‌شد اما اکنون که مرادی با ۲۲ رای رییس شده یعنی قانون نصف مجمع به اضافه یک رای رعایت نشده است. همین مساله باعث اعتراض برخی کاندیداها شده است. برخی از کاندیداهای انتخابات وزنه‌برداری اعلام کردند، اعتراض خود را هم به صورت کتبی به وزارت ورزش اعلام خواهند کرد تا این موضوع بررسی و انتخابات مجدد برگزار شود. هرچند که در واکنش به این موضوع ‌مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بدون هیچ ابهامی و بر اساس مقررات برگزار شده است. البته یک هفته از برگزاری مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری می‌گذرد اما وزیر ورزش هنوز حکم علی مرادی را امضا نکرده و باید دید با اعتراض کاندیداها، وزیر ورزش چه تصمیمی نسبت به ایراد قانونی و نتیجه انتخابات وزنه‌برداری خواهد گرفت. در این باره هم اسبقیان عنوان داشت:«تاخیری در این باره وجود ندارد و حکم وی از سوی وزیر ورزش و جوانان و پس از طی مراحل اداری به زودی امضا می‌شود.»

    

خبری از صلاحیت‌ها نیست

انتخابات فدراسیون کشتی در حالی روز چهارشنبه برگزار می‌شود که در فاصله دو روز مانده به مجمع هنوز صلاحیت سه کاندیدای اصلی یعنی امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی تایید نشده است. موضوعی که شنیده می‌شود به خاطر سابقه گذشته آنها در شغل‌های دیگرشان است. در هر حال حتی اگر امروز هم صلاحیت این سه کاندیدا که از نامی‌های کشتی هستند، بیاید باز هم امتیازی برای آنها نیست. چراکه آنها فرصت برای تبلیغ خودشان را از دست داده‌اند و البته همین تاخیر در تایید شدن صلاحیت، خیلی‌ها را از رای دادن دور می‌کند. در این میان با توجه به نام دیگر کاندیداها می‌توان گفت در صورت نرسیدن این سه کاندیدا به رقابت، حمید بنی‌تمیم شانس اصلی این مجمع خواهد بود. کسی که به واسطه سال‌ها حضور در کنار رسول خادم نامی آشنا برای اهالی کشتی است و البته شنیده می‌شود از حمایت رسول برای کسب کرسی ریاست هم برخوردار است. حتی گفته می‌شود خادم با نفوذی که در دستگاه‌های نظارتی دارد، برای هدفش که به ریاست رسیدن بنی‌تمیم است، تلاش می‌کند.

    

جایزه 203 هزار دلاری والیبال

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 عنوان پنجم را کسب کرد. ملی‌پوشان ایران در مرحله نهایی دو شکست مقابل برزیل و لهستان متحمل شدند و نتوانستند جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کنند. پیش از شروع مسابقات فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که تیم‌ها برای هر برد 9 و هر باخت چهار هزار دلار پاداش می‌گیرند. همچنین مبلغ یک میلیون تا 75 هزار دلار هم به تیم‌های اول تا ششم تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب با توجه به اینکه تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی 12 پیروزی و سه شکست در کارنامه داشت، به ازای هر پیروزی 9 هزار دلار و برای هر شکست چهار هزار دلار پاداش گرفت. در مرحله نهایی هم شاگردان کولاکوویچ عنوان پنجم را به دست آوردند و 75 هزار دلار هم از این بابت گرفتند تا در مجموع مبلغی حدود 203 هزار دلار بابت حضور در لیگ ملت‌های 2019 به حساب فدراسیون والیبال واریز شود. تیم قهرمان لیگ ملت‌ها یک میلیون دلار جایزه از فدراسیون جهانی دریافت می‌کند.