محرومیت کیهانی برای چهار سال

خبری که حسین کیهانی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی هیچ‌وقت انتظار شنیدنش را نداشت، روز گذشته نه‌تنها در رسانه‌ها بلکه در فضای مجازی هم دست به دست می‌چرخید. محرومیت به خاطر دوپینگ شاید حتی آخرین چیزی هم نبود که کیهانی در تصوراتش به آن فکر می‌کرد. وقتی آسوشیتدپرس از احتمال محرومیت کیهانی به خاطر مثبت درآمدن ماده ممنوعه EPO خبر داد، کیهانی تمام تمرکزش را گذاشت تا مدارک لازم جهت اثبات دوپینگ نکردنش را ارسال کند. او حتی دنبال مدارکی که مربی سابقش روی این موضوع که بدن کیهانی در تمرین در ارتفاع بیش از اندازه این ماده را تولید می‌کند تحقیق کرده بود هم رفت ولی درنهایت خروجی تمام این تلاش‌ها محرومیت چهار ساله کیهانی بود که از قهرمانی آسیای قطر برایش به یادگار ماند. این محرومیت را حتی غلامرضا نوروزی دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشورمان هم تایید کرد و از غیرممکن بودن کاهش آن خبر داد ولی با این حال کیهانی که ترجیح داد به جای صحبت با رسانه‌ها حرف‌هایش را در اینستاگرام به زبان بیاورد زیر بار دوپینگ نرفت. او حتی قسم خورد که از هیچ ماده ممنوعه‌ای استفاده نکرده و حاضر است در هر زمانی آزمایش بدهد. حال باید دید فدراسیون دوومیدانی که بعد از بازی‌های آسیایی این قهرمان را برای مدتی طولانی به حال خود رها کرد، اقدامی برای لغو یا کاهش این محرومیت می‌کند یا خیر.

    

استراحتی در کار نیست

در حالی که صعود تیم ملی والیبال به مرحله نهایی تا حد زیادی قطعی شده و همچنان سه بازی پیش روی ایران در هفته پنجم برابر سه تیم بلغارستان، آمریکا و صربستان قرار دارد، این احتمال می‌رفت تا کولاکوویچ با بازیکنان جوان‌تر به بلغارستان برود. با اینکه برخی از بازیکنان اصلی ایران همچون غفور، عبادی‌پور و فیاضی در بازی با فرانسه استراحت کردند، گویا کولاکوویچ قصد دارد با همین نفرات تیمش را راهی بلغارستان کند. تیم ملی والیبال که ظهر دیروز از اردبیل راهی تهران شد، ساعت 15 امروز به بلغارستان می‌رود و هیچ جلسه تمرینی را در تهران نخواهد داشت. به گفته امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی به احتمال فراوان ۱۴ بازیکن حاضر در اردبیل، در بلغارستان هم حضور خواهند داشت. همچنین طبق اعلام خوش‌خبر سفارت آمریکا اعلام کرده بعد از بازگشت از بلغارستان یک نفر پاسپورت‌های کل اعضای تیم را به دوبی ببرد تا ویزاها در پاسپورت‌ها بخورد. آمریکایی تعداد 26 ویزا را اعلام کردند که مطابق درخواست ایران است.

    

تاریخ مجمع وزنه‌ معلوم شد

بالاخره پس از گذشت مدتی طولانی، تاریخ مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری مشخص شد. دوره چهار ساله ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری اردیبهشت‌ امسال به پایان رسید اما ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون سال گذشته انجام شده بود. سیدشروین اسبقیان معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش از اعلام زمان انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری خبر داد و گفت:«این انتخابات روز یکشنبه 16 تیر ساعت 10 در هتل المپیک برگزار خواهد شد.» محمدرضا آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، حسین رضازاده، نصرت‌ا... عابدینی، شهرام عظیمی، فرشاد غزالیان و علی مرادی کاندیداهای این دوره از انتخابات وزنه‌برداری هستند.

    

هشت حکم برای یک نفر!

وزیر ورزش و جوانان در یک روز هشت حکم برای ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش صادر کرده است! رییس کمیته نظارت ارزیابی و مدیریت عملکرد، رییس کمیته فرهنگ و توسعه فرهنگ سازمانی، رییس کمیته آمار بخشی، رییس کمیته برنامه ریزی عملیاتی و ارتقای کیفیت خدمات، رئیس کمیته مدیریت سرمایه انسانی، رئیس کمیته مهندسی نقش و ساختار، رییس کمیته بهبود نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی و رییس کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری حکم‌هایی است که در 27 خرداد برای فرامرزیان صادر شده است.