پناهنده جدید در پاراتیروکمان؟!

پس از اتمام مسابقات تیروکمان معلولان قهرمانی جهان در هلند به نظر می‌رسد که یکی از کمانداران تیم در بازگشت به کشور، تیم ملی را همراهی نکرده و همچنان در هلند مانده است. پوریا جلالی‌پور یکی از کمانداران ریکرو که موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده بود، همراه تیم به ایران برنگشته و شائبه پناهندگی وی مطرح شده است. غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان که خود نیز همراه تیم ملی در هلند حضور داشت، دراین باره گفت:«در حال حاضر تیم ریکرو زنان و مردان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به منظور کسب سهمیه بازی‌های ۲۰۲۰ المپیک در هلند به سر می‌برند و امید نجاری سرپرست تیم نیز در این مسابقات حضور دارد و پیگیر این قضیه هستند تا ببینیم پوریا جلالی‌پور در کجا به سر می‌برد و به چه علتی همراه تیم به ایران برنگشته است.»

    

خداحافظی برای لژیونری؟

سعید برخورداری یکی از دروازه‌بانان باتجربه هندبال که از سوی علیرضا حبیبی مربی تیم ملی به اردو دعوت شده است،با ارسال نامه‌ای به فدراسیون از حضور در بازی‌های ملی خداحافظی کرد. برخورداری از سال 2009 در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته و به همراه نسل طلایی موفق به حضور در جام جهانی در هر سه مقطع نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شده است. وی در کارنامه افتخارات خود نقره بازی‌های آسیایی 2010 گوانجو و همچنین حضور در جام‌جهانی 2015 قطر را دارا است. برخورداری اخیرا با گوادالاخارا از لیگ حرفه‌ای هندبال اسپانیا به توافق رسیده بنابراین حتما دلیلی برای همراهی تیم ملی با شرایط انگیزشی که مدیران ورزش ایجاد کردند و البته معضلات مالی و امکانات خود فدراسیون نمی‌بیند. در این بین برخورداری محترمانه‌ترین تصمیم را گرفته و در آستانه 30 سالگی احتمالا به فکر درآمد و آینده‌اش است.

    

تعیین حقوق در معضل پاداش

بعد از اعلام وزیر ورزش و جوانان برای پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی کمیته‌ای برای تعیین حقوق تشکیل شد. نخستین جلسه تعیین پرداخت حقوق ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند با حضور علی رغبتی، پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و نماینده پارالمپیک برگزار شد. اعضا پیشنهادات خود را در این جلسه مطرح کردند اما قرار شد در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک تصمیم نهایی گرفته شود. برای نخستین ‌بار قرار است همه ورزشکاران المپیکی یک حقوق مشخص بگیرند. بر این اساس فرقی ندارد کدام ورزشکار شانس مدال است و کدام ورزشکار فقط در المپیک شرکت می‌کند. کمیته تعیین حقوق تصمیم گرفته تبعیض بین ورزشکاران برداشته شود. البته حقوق المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها متفاوت خواهد بود. این طرح در حالی قرار است از اول تیر اجرایی شود که وزارت ورزش همچنان درگیر مسائل تاخیر و کاهش پاداش بازی‌های آسیایی جاکارتا است و مدال‌آوران این تورنمنت به شدت گله‌مند هستند.

    

هندبال ساحلی در چین

هفتمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ایتالیا از 25 خردادماه در وی های چین برگزار خواهد شد. تیم هندبال مردان در گروه دوم با تیم‌های عمان، تایلند، ژاپن، پاکستان و عربستان همگروه است و در اولین دیدار خود ٢٥ خرداد به مصاف ژاپن خواهد رفت. شاگردان قشقایی فردا تهران را به مقصد چین ترک خواهند کرد تا در این پیکارها حضور پیدا کنند. گروه بندی و برنامه کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است: 

گروه A: قطر، ویتنام، چین‌تایپه، افغانستان، اندونزی، فیلیپین 

گروه B: عمان، ایران، تایلند، پاکستان، ژاپن و عربستان 

شنبه ٢٥ خردادماه، ساعت ١٢:١٥ 

ژاپن -  ایران 

یکشنبه ٢٦ خردادماه، ساعت ١١:30

تایلند -  ایران 

دوشنبه ٢٧ خردادماه، ساعت ١٣

ایران - عربستان 

چهارشنبه ٢٩ خردادماه، ساعت ١٣ 

ایران - پاکستان 

پنجشنبه 30خردادماه، ساعت ١٣ 

ایران -  عمان

سه تیم اول این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا در سال 2020 را کسب می‌کنند.  همچنین تیم اول این رویداد راهی بازی‌های ساحلی جهان در آمریکا خواهد شد.