بیگانه‌پرستی فدراسیون دوومیدانی

فدراسیون دوومیدانی‌ها که مدت‌هاست از وضعیت بد مالی می‌نالد و حتی در تامین هزینه‌های اردو و تمرین ملی‌پوشانش ناتوان است، با یک میزبانی بین‌المللی خود را وارد چالش تازه‌‌ای کرده است. فدراسیون دوومیدانی تنها برای پر کردن تقویمش میزبان مسابقات دوومیدانی داخل سالن است که قرار است 12 و 13 اسفند در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شود. ورزشگاهی که دوومیدانی‌کاران ایران حتی رغبت نمی‌کنند در آن اردو داشته باشند! در هر حال دوندگانی از هشت کشور ایران، ترکیه، مالزی، هند، عراق، عمان، کویت، سوریه و افغانستان در این تورنمنت شرکت می‌کنند تا خود را برای مسابقات پیش‌رو از جمله رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر محک بزنند. اما این میزبانی در حالی است که تمام هزینه‌های شرکت‌کننده‌ها و همراهان‌شان بر عهده فدراسیون ایران است و آنها قرار نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند. فدراسیون دوومیدانی که با کمک کمیته ملی المپیک احسان حدادی را به اردوی آمریکا فرستاد و در اردوی فرانسه حسن تفتیان تنها هزینه بلیتش را داد چطور هزینه 80 ورزشکار خارجی را تامین می‌کند؟ این در حالی است که اردوی سایر ملی‌پوشان که در ایران تمرین می‌کنند را فاکتور بگیریم. این دست و دلبازی فدراسیون که به نظر می‌رسد خارجی‌ها را بیشتر از ملی‌پوشان خودش دوست دارد، جای بررسی بیشتری دارد.

    


صلاحیت میراسماعیلی رد شد

اداره کل امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش، در نامه‌ای به دبیر مجمع عمومی فدراسیون، نام هفت نفر از کاندیداهای ریاست فدراسیون جودو را اعلام کرد. در این لیست جالب که آرش میراسماعیلی قهرمان این رشته رد صلاحیت شده، عبدا... جعفری، ابوالفضل حیدریان‌بابلی، مهدی درخشنده‌بخت، امیرحسین سیاحی، منصور عبدی، توفیق کابلی و مازیار ناظمی حضور دارند. جدا از تایید نشدن میراسماعیلی که گفته می‌شود ممکن است در روزهای آینده با تایید مواجه شود، نکته جالب حضور توفیق کابلی است که اتفاقا برای هندبال هم کاندیدا و تایید صلاحیت شده. همچنین تایید صلاحیت شدن مازیار ناظمی که به نظر می‌رسد علاقه زیادی به رییس شدن دارد نیز جالب توجه است. ناظمی برای انتخابات هیات بسکتبال تهران نیز ثبت‌نام کرده است.

    


ممانعت از سفر به ایران و اعتراض ووشو

پنج‌شنبه شب تیم هشت نفره ووشوی فلسطین قصد خروج از سرزمین‌های اشغالی و سفر به ایران را داشت تا در سومین دوره جام صلح و دوستی در زاهدان شرکت کند اما نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی، دبیر کل فدراسیون فلسطین که سرپرست تیم اعزامی به ایران بود را به مدت 6 ساعت بازداشت کردند. در ادامه نیز از سفر وی به ایران جلوگیری و به سرزمین اشغالی بازگردانده شد. با این اوصاف ووشوکاران فلسطینی بدون سرپرست به ایران سفر کردند. عبدالرحمن محمد ادغیش، دبیر فدراسیون فلسطین و سرپرست این تیم، حامل بیانیه مردم ستم‌دیده فلسطین در مدح صلح جهانی و ورزش جهت قرائت در مسابقات بین‌المللی صلح و دوستی ایران بود. این مسابقات ١١ و ١٢ اسفند در زاهدان برگزار می‌شود. فدراسیون ووشوی ایران ضمن محکوم کردن اتفاق فوق و با توجه به اینکه این اقدام ضد حقوق بشری، کاملا در تضاد با منشور المپیک است، اقدامات خود را جهت پیگیری موضوع آغاز کرده است.

    


سه دعوتنامه بی‌پاسخ بسکتبال

با اتمام رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال، تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به مرور وارد فاز اجرایی برنامه‌های آماده‌سازی خود می‌شوند. چین، کره‌جنوبی و فرانسه از جمله این تیم‌ها هستند که از تیم ملی بسکتبال ایران برای مشارکت در بخش برنامه آماده‌سازی خود دعوت کرده‌اند. دعوتنامه این کشورها برای فدراسیون بسکتبال ایران ارسال شده اما هنوز مسئولان فدراسیون پاسخی به آنها نداده‌اند. تیم ملی بسکتبال ایران یکشنبه گذشته با پیروزی برابر استرالیا سهمیه خود برای جام جهانی را قطعی کرد